וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד לוריאל ולנקום

כרמל בן צור

19.6.2007 / 15:24

בתביעה הייצוגית על סך 1.7 מיליארד שקל נטען כי הן מפרסמות שמוצריהן מפחיתים קמטים ללא כל ביסוס מדעי

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך כ-1.7 מיליארד שקל נגד החברות לוריאל, לנקום ואינטרביוטי קוסמטיקס ישראל. התביעה הוגשה בטענה שהחברות מייצרות או מפיצות מוצרי קוסמטיקה לנשים ומבטיחות בפרסומיהן למשתמשות באותם מוצרים "הפחתת עומק הקמטים" בעור הפנים, או תיקונם, מילוים ומניעתם.

אולם, לדברי התובעות, להבטחות לפיהן ניתן לעשות כן לעור הפנים באמצעות מוצרי קוסמטיקה, אין כל בסיס מדעי ומדובר באחיזת עיניים של ממש. לטענתן, הפרסום המטעה גורם לרבבות רבות של נשים בישראל לרכוש מוצרים אלה תוך כדי בזבוז כספי לשווא ותוך כדי רכישת אשליה בלבד בדבר התועלות של המוצר לקמטים בעור הפנים.

על פי התביעה, הטיפול בקמטי עור הפנים באמצעות מוצרי הקוסמטיקה עשוי לעכב החלטה על ביצוע פעולה כירורגית דוגמת מתיחת פנים, קילוף עור עמוק, הזרקת חומר מילוי לעור, שיתוק חלקי ועוד, באותן נשים שנישבו בהבטחות השווא לכאורה מטעם הנתבעות.

כפועל יוצא מכך, לכאורה, נגרם לציבור הנשים הרוכשות את מוצרי הקוסמטיקה הללו סבל מיותר, עד לרגע בו יתפכחו ויבינו את גודל האשליה. התובעות טוענות כי הנתבעות הפרו את חובת איסור ההטעיה ובכך נפגעו, וכי קיים קשר סיבתי בין הפרת האיסור לבין הפגיעה ממנה הן סובלות.

אפקט מתיחה דרמטי

בתביעה טוענות התובעות, שמעידות על עצמן כסובלות מבעיות קמטים בעור הפנים, כי "בדומה לנשים רבות אחרות המודעות למראן החיצוני" הן הלכו שבי אחר הפרסומים הרבים של הנתבעות לפיהן המוצרים יועילו להן, רכשו אותן במטרה לשפר את הקמטים שבפניהן והרכישה היתה לשווא.

התובעות מביאות בכתב התביעה שורה של ציטוטים שנלקחו מהפרסומים שנעשו לדבריהן למוצרים, בהם נאמר בין היתר כי למוצר "אפקט מתיחה דרמטי ללא ניתוח" וכי "עכשיו את יכולה לנצח את כוח המשיכה".

עוד מובאת בתביעה חוות דעת של מומחה למחלות עור הקובע כי מדובר בתכשירי לחות שיכולים להפחית את הקמטים רק באופן שולי וזמני על ידי הרטבת שכבת הקרן במים ועל ידי שמירת הלחות בתוך שכבה זו בעזרת המרכיבים השומניים שכלולים בתכשירים.

את סכום תביעתן מנמקות התובעות בחישוב לפיו 50% מן הנשים בישראל בגילאים 50-30 (כ-447 אלף נשים) השתמשו או משתמשות במוצרים הללו, וכי 40% מתוכן רכשו את מוצרי הקוסמטיקה של הנתבעות בעלות חודשית ממוצעת של 275 שקל לצרכן. כך, בסך הכל שולמו על ידן לכאורה כ-49 מיליון שקל לחודש וכ-1.7 מיליארד שקל בשלוש השנים בהן משווקים המוצרים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully