וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת מתערב במבצעי סופר-פארם

רוני לינדר-גנץ

20.6.2007 / 3:19

"ציינו את המחיר המקורי - ולא רק את מחיר המבצע". הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת דורש להבהיר לצרכן את מהות ההטבה

שלטי מבצע המוצבים ברשת הסופר-פארם מנוסחים באופן המנוגד לכאורה לחוק: על גבי השלטים נכתב מחיר ה"מבצע" ומתחתיו צוינו המילים "מחיר רגיל" ועליהן איקס - בלי לציין מה היה אותו מחיר רגיל שבוטל. הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה לרשת לאחר שקיבל מידע בנושא מרשות ההסתדרות לצרכנות, וקבע כי החברה אינה עומדת בדרישות החוק, שלפיהן במקרה של מכירה מיוחדת (מבצע) חייב העוסק לנקוב במחיר שהיה בתוקף לפני המבצע.

קמחי כתב למנכ"ל הרשת, ליאור רייטבלט: "חוק הגנת הצרכן קובע כי עוסק שהודיע ברבים או במקום העסק על מכירה מיוחדת, יבהיר אילו טובין או שירותים כלולים בה ואילו טובין או שירותים אינם כלולים בה, את מחירם אצלו לפני המכירה ואת שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה וכן תנאי המכירה המיוחדת".

ל-TheMarker אמר קמחי כי "הצרכן אינו יכול ואינו צריך להסתפק בכיתוב סתמי כמו 'מחיר רגיל' עם איקס עליו. מידע כזה הוא למעשה חסר ערך. הצרכן אינו יכול לדעת מה היה המחיר הקודם, מה שיעור ההנחה ואם המבצע אכן כדאי מבחינתו". קמחי דרש מסופר-פארם להציג לאלתר את המבצעים ומחיריהם בהתאם לחוק ולהודיע לו על הצעדים שננקטו על ידי הרשת להפסקת הפרות אלה.

זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה הרשת עוברת לכאורה על הוראות החוק בנוגע לסימון מבצעים. לפני כחודש וחצי חשף TheMarker כי רשתות הפארם, סופר-פארם וניו-פארם, נוהגות לסמן את מוצרי התינוקות המרכזיים - חיתולים ומזון לתינוקות (פורמולות) - במדבקות מבצע (מדבקות מחיר אדומות) במשך כל השנה בלי להגדיר מהו המבצע ומה היה המחיר לפניו, באופן המנוגד לכאורה להוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו.

בעקבות פרסום זה פנה הממונה אל הרשת ודרש לשנות את הסימון. הרשת החליפה את מדבקות המחיר למדבקות רגילות (צהובות), כך שהצרכן יוכל להבדיל בין המחיר הרגיל למחיר המבצע.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה אצלנו, ואנו מטפלים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully