וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מעכב את רשיון התקשורת של רשות הנמלים והרכבות בעקבות עתירה שהגישה בזק

ערן גבאי

6.9.2001 / 15:39

הרשות מציעה במכרז לחברות תקשורת להשתמש בסיבים אופטיים אפלים שבבעלותה; בזק: ההחלטה סותרת את הרצון לפתוח את שוק התקשורת לתחרות

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעקבות עתירת בזק בבקשה לבטל את רשיון התקשורת שניתן לרשות הנמלים והרכבות.

בזק הגישה אתמול, באמצעות עורכי הדין ארדינסט, בן נתן ושות', עתירה לבג"ץ נגד רשות הנמלים והרכבות, רכבת ישראל, שר התקשורת, החשב הכללי והיועץ המשפטי לממשלה.

בעתירה מבקשת בזק מבית המשפט לבטל את רשיון התקשורת שניתן לרשות הנמלים והרכבות, ולהורות לה להימנע מלפעול על פיו, לרבות אי קיום מכרז שפירסמה הרשות.

במכרז מציעה הרשות לחברות תקשורת להשתמש בסיבים אופטיים אפלים שבבעלותה, לכל אורך תוואי מסילות הרכבת או במקטעים שונים.

בג"צ הוציא צו על תנאי כמבוקש, חייב את כל המשיבים להשיב לעתירה תוך 30 יום, וכן את רשות הנמלים והרכבות להביא את תוכן ההחלטה לידיעת המשתתפים הפוטנציאליים במכרז תוך שבעה ימים.

חברת בזק טוענת כי הענקת הרישיון היתה בלתי סבירה וכי פרסום המכרז על ידי רשות הנמלים והרכבות עומד בניגוד להוראותיו של היועץ המשפטי לממשלה. היועץ קבע כי עד לסיום בדיקתו בדבר חוקיות הרישיון שניתן לרשות על ידי משרד התקשורת, אין להחכיר את תשתית הסיבים האופטיים שברשותה למטרות תקשורת, הרישיון יותלה, ואין לבצע כל פעולה בנושא.

בעתירה מציינת בזק כי "הפעלת הרישיון כרוכה במומחיות בתחום התקשורת, במתן שירותי אחזקה, בשדרוג מערכת הבזק ועוד פעולות, שאין בינן לבין הפעלת רכבות דבר וחצי דבר".

כמו כן, מציינת בזק בעתירה כי ההחלטה להעניק את הרישיון לרשות הנמלים והרכבות סותרת את הרצון לפתוח את שוק התקשורת לתחרות. בזק מדגישה כי היא אינה מתנגדת לפתיחת שוק התקשורת לתחרות מלאה, אולם כל תחרות חייבת להיעשות על בסיס שוויוני בין גופים הפועלים בסביבה עסקית דומה. "אין מקום בתחרות זו להשתתפות של תאגיד, שתקציבו ממומן בעיקר מאיגרות הנגבות מהציבור עבור מטרות שאינן קשורות כלל ועיקר למתן שירותי תקשורת", טוענת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully