וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעים את גאידמק על עסקת טיב טעם

נורית רוט

20.6.2007 / 10:32

בתביעה הייצוגית, המוערכת בעשרות מיליוני שקלים, נטען כי במעשיו ובמחדליו של גאידמק הוא גרם לבעלי המניות לנזקים אדירים

האם ההסתבכות בעסקת טיב טעם הולכת לעלות לארקדי גאידמק יותר מאשר צפה? ל-TheMarker נודע כי הבוקר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית המוערכת בעשרות מילוני שקלים, וזאת בגין נזקים שנגרמו לכאורה לבעלי מניות בחברה כתוצאה ממעשיו ומחדליו של גאידמק, אשר בין היתר לכאורה הפר הסכם שנכרת בינו לבין בעלי המניות של החברה, ולא פעל בדרך מקובלת ובתום לב בכל הקשור למילוי התחייבויותיו כלפי בעלי המניות של החברה.

בתביעה שהגיש איתי אהרון, באמצעות עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, נטען כי במעשיו ובמחדליו של גאידמק הוא גרם לתובע וליתר חברי הקבוצה המייצגת לנזקים אדירים, שעה שכתוצאה ממעשיו וממחדליו ירד שער מניות טיב טעם בהן החזיקו בכ-16.2%. לפיכך, נטען כי הנזק אשר נגרם לתובע וליתר חברי הקבוצה שווה ל-16.2% מהסכום בו רכשו את מניות החברה.

התובע טוען כי גאידמק, שחתם על הסכם המקנה לו את השליטה בחברה, הצהיר קבל עם ועדה כי הוא מתכנן שינוי מהפכני בפעילות החברה ואת פרישת החנויות שלה בארץ ובחו"ל. עוד מצוין כי המניה סיימה את יום המסחר הראשון, בו עטו המשקיעים מקרב הציבור על מניות החברה, בזינוק של כ-47%.

על פי התביעה, התובע רכש מניות בסך כ-20 אלף שקל ביום זה, לפי שער של 690 נקודות. זאת, בין היתר, על רקע כך שהחברה אישרה כי בדעת גאידמק - בעל השליטה המיועד - להוציא לפועל את תוכניותיו בדבר שינוי מהותי של פעילות החברה, דבר שיגדיל באופן משמעותי את קהל היעד של החברה, יעצים את מכירותיה ויביא, מטבע הדברים, לעליה גדולה במחיר מניותיה.

ואולם, לדבריו, מספר ימים לאחר מכן נפוצו בציבור שמועות כי התגלעו מחלוקות בין הצדדים להסכם, וכי קיים סיכוי שגאידמק יבקש לחזור בו מהעסקה. לאחר שהחברה פירסמה דיווח מידי בו הודיעה כי הצדדים הגיעו להסכמה לפיה לאור הודעת גאידמק כי הוא אינו מעוניין להיות בעל השליטה בחברה יבוטל ההסכם - התובע מכר את מניותיו בשער של 430 נקודות. בסך הכל, לפי התביעה, הסתכמו הירידות בשערה של מניית החברה בבורסה, כתוצאה מביטול העסקה על ידי גאידמק, בכ-16.2%.

לדברי התובע, נוכח הוראות ההסכם, לפיהן רכש גאידמק כ-51% מהון מניות טיב טעם והתכוון להפוך בכך לבעל השליטה הבלעדי בחברה, יש לראות אותו, הלכה למעשה, כבעל שליטה בחברה, או לכל הפחות לקבוע כי נוכח "מעמדו" זה יש להטיל עליו חובות זהירות קונקרטית מוגברת. עוד מטען כי במעשיו ובמחדליו גרם המשיב נזקים לחברי הקבוצה וכי נזקים אלה נגרמו כתוצאה מהתרשלותו.

טרם התקבלה תגובת גאידמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully