וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העסקיים מתנגד לרכישת סופרמרקט "חביב" על ידי רשת רבוע כחול

שלומי גולובינסקי

6.9.2001 / 15:53

הסיבה: מיזוג יגדיל את כוחן של רשתות המזון הגדולות ויפגע בתחרות בענף קמעונאות המזון בסופרמרקטים

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, החליט היום להתנגד לעסקת המיזוג בין רשת קו-אופ רבוע כחול לבין חברת ירקון (פלוס 2000) סיטונאות מזון, בעלת סופרמרקט "חביב" בצומת ירקון.

"חביב" הוא אחד הסופרמרקטים העצמאיים הגדולים והמובילים בישראל, הן מבחינת מחזור עסקיו והן מבחינת גודלו. הסופרמרקט הוא חנות דיסקאונט ותיקה באזור פתח תקווה - הוד השרון - ראש העין. החנות עלתה לכותרות לפני כשנה וחצי בעקבות שריפה גדולה שפרצה בה. בשריפה ניספו למוות ארבע עובדות.

ההחלטה להתנגד למיזוג התבססה על המלצת הכלכלן הראשי של הרשות והמשנה לממונה, מנחם פרלמן, שקבע כי מיזוג יגדיל את כוחן של רשתות המזון הגדולות ויפגע בתחרות בענף קמעונאות המזון בסופרמרקטים, ובמיוחד בשוק הגיאוגרפי של אזור פתח תקווה ודרום השרון.

בחינת בקשת המיזוג העלתה כי מיזוג היה מעלה במידה ניכרת את הריכוזיות בענף קמעונאות המזון באזור, שהוא השוק הגיאוגרפי הרלוונטי לבחינת המיזוג, ומגדיל בו את כוחן של רשתות המזון הגדולות: רבוע כחול ושופרסל. כלכלני הרשות אף הביעו חשש כי לרכישת "חביב" יהיה אפקט "מדכא תחרות" בכל הארץ, שכן רכישתם והיעלמותם של מתחרים עצמאיים מהשוק, מגבירה את החשש מהיווצרות שיווי משקל דואופוליסטי בין שתי רשתות המזון הגדולות (ריבוע כחול ושופרסל) ולהתנהגות מתואמת בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully