וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות או למכור דולרים?

יורי לגקוב

20.6.2007 / 16:41

הדולר החל להתאושש ולשנות את המגמה. מנהל חטיבת הנאמנות של אקסיומה יענה על השאלה "מה הלאה" או מה מומלץ?

מי היה מאמין, אבל עד לפני 3 שבועות נסחר הדולר ברמה של 3.93 שקלים לדולר. וגם אז היה קשה לקבל הסבר למה הדולר ירד כל כך ולאן הוא ממשיך מכאן. היום, אחרי שהמטבע האמריקאי התחזק ב-5.3% תוך מספר ימים עדיין אין תשובה לשאלה "מה הלאה?"

התשובה לשינוי הדולר קשורה למה שקורה בעולם לעומת מה שמתרחש בארץ.

הדולר בעולם נסחר ביציבות ואף נחלש קלות אל מול היורו. מגמת ההחלשות של הדולר אל מול היורו נובעת כתוצאה משני תהליכים מרכזיים בשוק בארה"ב. הראשון הינו הנתונים מאקרו כלכליים שהתפרסמו בארה"ב. והשני הינו עליית הריבית על ידי הבנק המרכזי של אירופה מ-3.5% ל-4%.

ואצלנו? הדולר הגיע לשער של 4.2 שקל לדולר ולא עוצר. דחיפה נוספת חזקה עשויה להגיע מאותו משקיע ישראלי פשוט שלא היה מוכן לשמוע על ההשקעה דולרית עד לפני חודש למרות הריבית הגבוהה והפטנציאל הלא מבוטל. היום אותו משקיע רוצה להגן על עצמו בכל מחיר ומוכן להאמין לכל ספקולציה.

אז לאן יגיע הדולר? אף אחד לא יודע. ולאן עכשיו? כרגיל, יש לפחות שתי דעות. יש שאומרים שמדובר בתיקון טכני בלבד והשקל יחזור להתחזק מול הדולר. ויש כאלה שרואים את המשקיע המקומי נבהל וקונה דולרים בכל מחיר.
אנחנו הרי מכירים את "גב' כהן מחדרה" שלא הייתה מוכנה לשמוע על ההשקעה דולרית עד לפני חודש למרות הריבית הגבוהה והפוטנציאל הלא מבוטל. אבל היום, אחרי עליה של כ-5% תוך מספר ימים היא כבר רואה את הדולר חוזר ל-5 שקלים ורוצה להגן על עצמה בכל מחיר ומוכנה להאמין לכל ספקולציה. אז לאן יגיע הדולר בעוד שבוע? אף אחד לא יודע. אבל אני תמיד ממליץ שיהיה מרכיב מט"ח בתיק כחובה.

מאת יורי לגקוב מנהל חטיבת קרנות הנאמנות של חברת אקסיומה - ניהול השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully