וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור במגזר הטלקום: מהירות רשתות הסלולר 3G שתפעיל וודאפון ב-2002 תהיה 64 קילוביט לשנייה בלבד

עפרה שלו

6.9.2001 / 16:32

המהלך, שנועד לחסוך בעלויות, מעלה תהיות לגבי הכדאיות בשדרוג מכשירי הטלפון הסלולרי ולגבי הפוטנציאל הרווחי של מערכות מדור שלישי; המניה יורדת ב-4%

וודאפון הורידה את מהירות התעבורה של רשתות הסלולר מהדור הבא (3G), ונעצה עוד סיכה בבלון הטכנולוגיה. מפעילת הסלולר הגדולה בעולם תפעיל את מערכות הסלולר באירופה במהירות של 64 קילוביט לשנייה, כך מסר מקור במגזר הטלקום לרויטרס. וודאפון נמנעה מתגובה.

המהלך יפשט את הקמת הרשתות הצפויות להיכנס לפעולה ב-2002, ויחסוך בעלויות. אנליסטים צפו כי מהירות הרשתות מהדור הבא תגיע ל-114-384 קילוביט לשנייה. בשנה שעברה, בה השקיעו מפעילות הטלקום 107 מיליארד דולר ברכישת רשיונות ל-3G, צפו האנליסטים מהירויות גבוהות עוד יותר.

המקור ציין כי וודאפון שואפת עדיין להגיע למהירות של 384 קילוביט בשנייה, אך הדבר לא יקרה לפני 2005-2006. מניות החברה יורדות עתה ב-4% במסחר בלונדון.

וודאפון תיאלץ לסגת מכמה הבטחות לגבי שירותים מיוחדים שיאפשרו הרשתות מהדור השלישי. כך למשל מהירות של 64 קילוביט לשנייה לא תאפשר ללקוחות להוריד קטעי וידיאו למכשירי הסלולר; עובדה זו מעלה תהיות לגבי הכדאיות בשדרוג מכשירי הטלפון הסלולרי המתקדמים הקיימים כבר היום לטלפונים מדור שלישי, ולגבי הפוטנציאל הרווחי של מערכות מדור שלישי.

ביום שלישי דווח שוודאפון צופה כי השקעות ההון שלה בשנתיים הקרובות יהיו נמוכות ב-10% מהתחזיות הקודמות. המקור שמסר את הידיעה הסביר כי ההפחתה משקפת את העיכוב בהשקת רשתות סלולר מדור שלישי.

התחזיות הקודמות של וודאפון עמדו על 7.25 מיליארד דולר לשנה המסתיימת ב-31 במארס, 2002. ביולי מסרה וודאפון כי השקת הרשתות מדור שלישי עשויה להידחות ל-2003 בשל מחסור פוטנציאלי במכשירי טלפון מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully