וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מתכננת לקצץ 2,000 משרות בחטיבת התקשורת

דפנה מאור

6.9.2001 / 18:33

הוציעה הזהרת רווח לרבעון השלישי בשל החולשה בתחום ציוד התקשורת האלחוטית נמשכת; ייתכן כי תהיה התאוששות בעסקי השבבים, בהתבסס על הגידול בהזמנות ברבעון

מוטורולה (סימול MOT) פירסמה היום אזהרת רווח לרבעון השלישי, בשל חולשה בתחום ציוד התקשורת. החברה צופה כי המכירות ברבעון השלישי יהיו ללא שינוי לעומת השני, וכי תרשום הפסד של 5-8 סנט למניה. תחזיות קודמות של החברה צפו רווח של סנטים בודדים ועלייה של 5% במכירות ביחס לרבעון השני.

בנוסף, הודיעה מוטורולה על כוונתה לקצץ 2,000 משרות נוספות ברחבי העולם, בחטיבת ציוד התקשורת שלה (GTSS), המייצרת ציוד תקשורת ומכשירי סלולר. בכך מגיע היקף הקיצוץ בכוח האדם של החברה השנה ל-32 אלף משרות. נכון לסוף השנה שעברה היו למוטורולה 147 אלף עובדים.

האנליסטים היו פחות אופטימיים לגבי מוטורולה וקבעו תחזית ממוצעת להפסד של 5 סנט למניה. אולם, ההפסד הצפוי עתה על ידי החברה הוא לפחות 5 סנט. בשורת ההכנסות התחזית הנוכחית היא 7.5 מיליארד דולר - בדומה לרבעון הראשון. מוטורולה ציינה כי כל תחומי העסקים של החברה צפויים לרשום האטה במכירות וברווחיות.

מעניין לציין כי מוטורולה אמרה בהודעתה שלמרות החולשה בתחום המוליכים למחצה - מכירות הרבעון והרווחים יהיו נמוכים יותר ברבעון השלישי לעומת השני - מספר ההזמנות ברבעון השלישי צפוי להיות גבוה יותר מהשני. ייתכן שיש כאן רמז לתחילתה של התאוששות, או לפחות התייצבות, במגזר השבבים.

מוטורולה אמרה כי הצמיחה המואטת בשוק התשתיות לרשתות אלחוט נגרמת כתוצאה מקיצוץ בתקציבי ההשקעות של חברות התקשורת, ובשל כך היא נערכת לקצץ עלויות בחטיבת התקשורת שלה.

תוצאותיה של מוטורולה ברבעון השני אמנם עלו בסנט על התחזיות, אולם למחרת פרסום הדו"ח מסרה החברה בשיחת ועידה כי היא צופה לרשום הפסד של סנטים בודדים למניה ברבעון השלישי וצמיחה של 5% במכירות ביחס לרבעון השני. זו היתה אזהרת הרווח הראשונה שלה לרבעון השלישי. לגבי הרבעון הרביעי נתנה החברה תחזית לרווח קטן ועלייה של 5% במכירות ביחס לרבעון השלישי - מה שמיתרגם לאזהרת רווח לרבעון הרביעי נכון להיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully