וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מוטורולה נופלת ב-14.6% בעקבות האזהרה; מניות השבבים צונחות

דפנה מאור

6.9.2001 / 19:13

יאהו ואמזון - בין המניות הגדולות הבודדות הרושמות עליות במגזר הטכנולוגיה; אינטל יורדת ב-2.4% לקראת שיחת הוועידה

אזהרת רווח של מוטורולה וחששות מאזהרת רווח נוספת של אינטל , מושכות את מניות מגזרי התקשורת והשבבים לירידות שערים חדות. מוטורולה נופלת ב-14.6%; אינטל יורדת ב-2.4% לקראת שיחת ועידה שתערוך היום לאחר הסגירה. מדד מניות המוליכים למחצה נופל ב-4.4%.

אנליסטים מעריכים כי אינטל עשויה להנמיך היום את תחזית המכירות שלה לקצה הנמוך של טווח התחזיות הקודם שסיפקה, לנוכח הירידה בביקוש למחשבים אישיים. ענקית המוליכים למחצה תקיים שיחת ועידה היום לאחר סגירת המסחר, ותספק הצצה לתוצאותיה עד כה ברבעון השלישי.

מוטורולה (סימול MOT) צונחת ב-14.6% לאחר שפירסמה היום אזהרת רווח לרבעון השלישי, בשל חולשה בתחום ציוד התקשורת. החברה צופה כי המכירות ברבעון השלישי יהיו ללא שינוי לעומת הרבעון השני, וכי תרשום הפסד של 5-8 סנטים למניה. תחזיות קודמות של החברה צפו רווח של סנטים בודדים ועלייה של 5% במכירות ביחס לרבעון השני.

בנוסף הודיעה מוטורולה על כוונתה לקצץ 2,000 משרות נוספות ברחבי העולם, בחטיבת ציוד התקשורת שלה (GTSS), המייצרת ציוד תקשורת ומכשירי סלולר. בכך מגיע היקף הקיצוץ בכוח האדם של החברה השנה ל-32 אלף משרות. נכון לסוף השנה שעברה היו למוטורולה 147 אלף עובדים.

אינטל יורדת לקראת שיחת הוועידה - יאהו עולה בעקבות המלצה

מניית אינטל יורדת ב-2.4%. היום תדווח אינטל על מצבה ברבעון השלישי בשיחת ועידה שתיערך לאחר הסגירה. אנליסטים מצפים כי היא תקטין את תחזיותיה הקודמות, לפיהן תרשום מכירות של 6.2-6.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת מכירות של 6.3 מיליארד דולר ברבעון השני. הרווח הנקי של החברה נפל ברבעון השני ב-76% על רקע ההאטה בביקוש ל-PC ומלחמת המחירים האגרסיווית מול המתחרה AMD (סימול AMD).

מניית יאהו עולה ב-2.6%. היום העניקה לה האנליסטית הולי בקר מליהמן ברדרס המלצת "הזדמנות קנייה אטרקטיווית", לאחר שהמניה הגיעה למחיר של 10.64 דולרים למניה, הנמוך ביותר בשנה האחרונה. לצד יאהו, אמזון היא אחת הבודדות במגזר הטכנולוגיה הרושמת עלייה, בשיעור של 4.3%.

אפל קומפיוטר (סימול AAPL) יורדת ב-1.4% לאחר שהודיעה היום כי החטיבה הקמעונית שלה נמצאת בדרכה לשוב לרווחיות בשנה הבאה לאחר שתרשום איזון ברבעון הרביעי של השנה. במצגת שנערכה בכנס הטכנולוגיה של סלומון סמית ברני בניו יורק, סירב סמנכ"ל הכספים של אפל, פרד אנדרסון, לומר אם אפל תעמוד בתחזיות לרבעון הנוכחי.

משרד המשפטים של ארה"ב הודיע היום כי אין בכוונתו להמשיך לדרוש את פירוקה של מיקרוסופט . הודעה זו מסירה את האיום המשפטי הגדול ביותר שעמד בפני מיקרוסופט - שנגזר עליה פירוק בגין ניצול כוחה כמונופול לרעה. למרות זאת יורדת מנייתה ב-1.3%.

משרד המשפטים, שניהל את התביעה נגד מיקרוסופט בשלוש השנים האחרונות, אמר כי יבקש להגיע להחלטה בנוגע לתרופות המשפטיות מהר ככל האפשר. בכך מאותתת ממשלת ארה"ב כי אינה מתכוונת לדרוש את מלוא חומרת הדין במשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully