וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מדדי לונדון ופרנקפורט בשפל של יותר משנתיים; מניות התקשורת קרסו

דפנה מאור

6.9.2001 / 19:29

מדד בורסת פרנקפורט נופל ב-3.5%; מרקוני צנחה ב-24% ונחתכה כמעט בחצי מתחילת השבוע

מניות הטכנולוגיה באירופה רשמו היום מיני-מפולת, כאשר מדדי הבורסות הראשיים נפלו לשפל בן יותר משנתיים בלונדון ופרנקפורט. מניות ציוד התקשורת והטלקום היו המפסידות הגדולות ביותר. בלונדון נפל ה-FTSE ב-2.1% ל-5,201 נקודות; בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-2% והדקס בפרנקפורט נסוג כעת ב-3.5% לרמות שרשם לפני ינואר 1999.

בחזית המקרו: הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את שיעור הריבית ברמה של 5%, כצפוי, על אף ההאטה שפשטה ברחבי הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם. ירידה של 1.4% נרשמה בהזמנות ממפעלי תעשייה בגרמניה ביולי, לאחר ירידה של 2.4% ביוני; אנליסטים ציפו לעלייה של 0.4%.

מניות יצרניות ציוד התקשורת נפלו כזבובים

מניות יצרניות ציוד התקשורת נפלו כזבובים, יום לאחר שמריל לינץ' אמר כי בשנת 2002 צפויה לראשונה להירשם ירידה במכירות ציוד תקשורת. אלקטל, שפירסמה אתמול אזהרת רווח לשנה כולה, נפלה ב-4.3%, אך הפסדיה נראים קטנים ליד המפולת של מרקוני, שצנחה היום ב-24% לאחר הודעה על קיצוצי משרות ועזיבת המנכ"ל. מניית החברה נחתכה כמעט בחצי מתחילת השבוע. נוקיה לא נמלטה מהנזק ונפלה ב-9.2%.

לתחלואיהן של יצרניות ציוד התקשורת צפויה להוסיף אזהרת הרווח שפירסמה מוטורולה היום בארה"ב. מוטורולה (סימול MOT) פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי בשל חולשה בתחום ציוד התקשורת. החברה צופה כי המכירות ברבעון השלישי יהיו ללא שינוי לעומת השני, וכי היא תרשום הפסד של 5-8 סנט למניה. תחזיות קודמות של החברה צפו רווח של סנטים בודדים ועלייה של 5% במכירות ביחס לרבעון השני.

מניות הטלקום השתתפו ב"חגיגת הירידות": אורנג', חטיבת הסלולר של פראנס טלקום, דיווחה לראשונה בתולדותיה על רווח לפני מס, אך נפלה ב-4.7%. החברה שילשה את הרווח התפעולי שלה לכ-724 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, לעומת 236.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2000. בסיס הלקוחות של החברה גדל בתקופה זו ב-52% ומיקם אותה בראש רשימת מפעילות הסלולר בצרפת ובריטניה במונחי מספר לקוחות.

אורנג' מדביקה את החברה האם, פראנס טלקום, במונחי שווי שוק. פראנס טלקום צנחה ב-9% למחיר המשקף לה שווי שוק של פחות מ-30 מיליארד דולר, בעקבות חששות כי לא תצליח ליישם את תוכנית מימון החוב שלה, העומד על 57.11 מיליארד דולר.

וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, ירדה ב-3.4%. היום דיווח מקור בתעשייה כי החברה הורידה את מהירות התעבורה של רשתות הסלולר מהדור הבא (3G). מפעילת הסלולר הגדולה בעולם תפעיל את מערכות הסלולר באירופה במהירות של 64 קילוביט לשנייה.

בריטיש טלקום נפלה ב-6.2%; סונרה איבדה 13%; חברת הכבלים הגדולה באירופה, UPC, נפלה ב-12.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully