וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובידנס מתעניינת ב-HOT

ערן גבאי

21.6.2007 / 20:24

קרן ההשקעות מבקשת לקנות את מניות הבנקים (29%) בחברה. יצחק תשובה עשוי להגדיל את חלקו כחלק מעסקה אפשרית

קרן ההשקעות האמריקאית פרובידנס היא אחת משלוש קבוצות שמתעניינות כיום בהשקעה בחברת הכבלים HOT באמצעות רכישת חלק ממניות הבנקים בחברה. הקרן מנהלת מזה כמה חודשים שיחות גישוש עם בעלי השליטה בכבלים בניסיון לבחון אפשרות לרכישת חלק ממניות הבנקים בכבלים במחיר הגבוה במעט ממחיר השוק של הכבלים. לדברי גורם המעורב בהליך, "השיחות דווקא פחתו בשבועות האחרונים, ובכל מקרה מדובר עדיין בשיחות גישוש בלבד".

הבנקים, המחזיקים בכ-29% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, רשאים למכור את המניות באופן נפרד, כל בנק באופן עצמאי. על פי הידוע, בנק , המחזיק בחלק הגדול ביותר מהמניות (15%), מביע עניין רב בהשלמת עסקה למכירת חלקו בכבלים.

הבנקים אינם ממהרים עדיין במכירה, אם כי הם מוגבלים ביוכלת האחזקה שלהם במניות, ויידרשו למכור בעתיד את המניות. הבנקים מעודדים היום הרבה יותר מבעבר מהנעשה בכבלים מאז שהושלם המיזוג והסדר המימון בכבלים בסוף 2006, ומאז שנכנס מנכ"ל הכבלים, דוד קמיניץ, והחל לשפר את תוצאות החברה.

לכולם ברור כי המצב שבו הבנקים הם בעלי המניות הגדולים בחברת הכבלים הממוזגת, עם אחזקה של כ-29%, אינו יכול להימשך לאורך זמן. ההערכה היתה שעם השלמתו של הסכם המימון, תתגבש עסקה עם אחד מבעלי המניות הגדולים בכבלים, ככל הנראה יצחק תשובה, לרכישת חלק מחבילת מניות הכבלים של הבנקים. גם היום רווחת הערכה זו.

עם זאת, בכיר בענף טוען כי באם תצא אחת העסקות הנבחנות אל הפועל יהיו בין בעלי המניות הנוכחיים בכבלים מי שירצו להצטרף למכירה בתנאים שייקבעו. ההערכה היא שאיש העסקים, אליעזר פישמן, עשוי יהיה במצב שכזה להעדיף את מכירת המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully