וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מאבד כ-2.4%; פריסייס נופלת ב-11.4%

אלי דניאל

6.9.2001 / 19:35

מוטורולה צונחת ב-13.8% בעקבות אזהרת הרווח; אודיוקודס מאבדת 15.3%; ירידות של למעלה מ-4% בקומברס ומרקורי; וייו מתקנת ב-3.9%

בהמשך למגמה השלילית במדד הנאסד"ק מתחילת החודש, רושם כעת מדד מניות הטכנולוגיה ירידה של 2.44% לרמה של 1,716 נקודות. בשני ימי המסחר הקודמים איבד המדד כ-2.5%, וזאת לאחר שבמהלך חודש אוגוסט איבד כ-11%. מדד הדאו ג'ונס יורד כעת ב-1.71% אל מתחת לרמת 10,000 הנקודות ל-9,862 נקודות.

מניית מוטורולה צונחת כעת ב-13.8% לאחר שהחברה פירסמה היום אזהרת רווח לרבעון השלישי, בשל החולשה בתחום ציוד התקשורת. מוטורולה צופה כי המכירות ברבעון השלישי יהיו בדומה למכירות הרבעון השני, כאשר ההפסד למניה יסתכם בכ-5-8 סנט. תחזיות קודמות של החברה צפו רווח של סנטים בודדים ועלייה של כ-5% במכירות, בהשוואה לסך המכירות ברבעון השני. כמו כן, מוטורולה הודיעה על כוונתה לקצץ כ-2,000 משרות נוספות בחטיבת ציוד התקשורת שלה, וזאת לאחר שהחברה הודיעה במהלך אפריל כי תקצץ כ-4,000 משרות.

מניית ענקית המוליכים למחצה אינטל מאבדת 3.6%. הבוקר פירסמו מספר אנליסטים, בהם דן ניילס מליהמן ברדרס, את הערכותיהם לפיהן עשויה החברה להנמיך את תחזית המכירות שלה לקצה הנמוך של טווח התחזיות הקודם שסיפקה, וזאת לנוכח הירידה בביקוש למחשבים אישיים. אינטל צפויה לקיים היום לאחר סגירת המסחר שיחת ועידה בה תספק הצצה לתוצאותיה עד כה ברבעון השלישי. כזכור, במהלך יולי הודיעה אינטל כי היא צופה מכירות בהיקף של 6.2-6.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת מכירות של 6.3 מיליארד דולר ברבעון השני.

אנליסטית ליהמן ברדרס, הולי בקר, העניקה היום למניית יאהו המלצת "קנייה אטרקטיווית", וזאת לאחר שהמניה הגיעה למחיר שפל של השנה האחרונה - 10.64 דולר. בקר סבורה כי הירידה בשיעור של כ-40% במחיר מניית הפורטל נובעת מספקולציות שיאהו לא תצליח לעמוד ביעדיה הפיננסיים ברבעון השלישי. בקר אמרה ללקוחותיה: "אנו מאמינים שנפילה משמעותית בערך המניה אינה סבירה", והוסיפה כי ירידה נוספת במניית יאהו "תהיה מוגבלת עקב הפוטנציאל למכירת החברה". מניית יאהו מגיבה בחיוב להמלצה והיא עולה כעת ב-0.7% לאחר שכבר הספיקה לעלות בלמעלה מ-5%.

מניית מיקרוסופט מאבדת כעת כ-1.3%, לאחר שאתמול הוסיפה 2.9% בעקבות הודעתה כי היא צפויה לעמוד בתחזיות ההכנסות והרווח לשנת 2002. כזכור, החברה צופה מכירות של 28.8 מיליארד דולר ב-2002, כאשר הרווח החזוי מסתכם ב-1.91 עד 1.95 דולרים למניה.

מבין המניות הישראליות בולטת בירידות מניית חברת התוכנה פריסייס שמאבדת כ-11.4%. אתמול הודיעה חברת התוכנה פריסייס על רכישתה של חברת W.Quinn Associates בעסקה ששוויה כ-35 מיליון דולר. פריסייס הודיעה כי היא תשלם עבור החברה הנרכשת 20 מיליון דולר, כאשר היתרה תסופק ל-W.Quinn Associates במניות פריסייס. חברת W.Quinn מספקת פתרונות ניהול אחסון על בסיס מערכת ההפעלה חלונות, כך שרכישה זו מחזקת את מעמדה של פריסייס בשוק ניהול ה-Storage.

בעקבות העסקה הותיר בנק ההשקעות האמריקאי, מריל לינץ', המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 26 דולר, כ-53% מעל מחירה עם פתיחת המסחר.

מניית אן.די.אס עולה ב-1.4%. בשעות הצהריים הודיעה החברה, המתמחה בפיתוח פתרונות שידור להפצה מאובטחת של נתונים ומולטימדיה, כי היא תחבור לחברת Maxisat הפינית לצורך בניית מרכז בקרה להעברת שידורי טלוויזיה דיגיטליים. Maxisat היא חברת שירותי טלוויזיה דיגיטלית מפינלנד, והפיתוח המשותף של החברות יהיה מבוסס על ארכיטקטורת ה-Synamedia של אן.די.אס.

ארכיטקטורה זו מאפשרת העברת שידורים מוצפנים של טלוויזיה דיגיטלית ווידיאו על גבי ADSL ורשתות פס רחב אחרות, ותומכת ברשתות IP. אן.די.אס ו-Maxisat דיווחו היום כי בשלב הראשון היישום יהיה באמצעות חברת Elisa תקשורת, שהיא אופרטורית גדולה בפינלנד.

מניית חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קריקס יורדת כעת ב-1%, לאחר שכבר נסחרה בעלייה של למעלה מ-6%. החברה הודיעה היום על קבלת אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) לבדיקת התרופה לטיפול בסיבוכי סוכרת (KRX-101) במסלול מואץ. התרופה נמצאת כרגע בתהליך האישור להתחלת השלב השלישי והאחרון של ה-FDA, והכללתה בתוכנית מואצת זו עשויה לקצר את תהליך האישור הסופי באופן משמעותי. היקף השוק הפוטנציאלי לתרופה KRX-101 בארה"ב לבדה נאמד בלמעלה ממיליארד דולר לשנה.

מניית וייו , אשר ירדה אתמול ב-6.1%, מתאוששת היום בעלייה של 3.9%. שלשום הודיעה החברה, המתמחה בתקשורת אלחוטית רחבת פס, על פיטוריהם של 120 מתוך 150 עובדיה בישראל. בינתיים, בבנק ההשקעות CIBC מותירים למניית החברה המלצת "החזק".

מניית טבע מאבדת כעת כ-1.5%, כאשר בירידות נסחרות גם מניית צ'ק פוינט המשילה כ-0.9%, מניית קומברס שיורדת ב-4.4% ומניית מרקורי שנסוגה בכ-4.3%.

מבין המניות הישראליות שנסחרות בעליות בולטות מניותיהן של אינדיגו ובקווב . אינדיגו עולה כעת ב-8.7% ובקווב מטפסת ב-9.1%. בצד היורדות בולטות מניית אודיוקודס שמאבדת 15.3% לאחר שצנחה אתמול בכ-9.1%, ומניית צורן שנופלת ב-12.2% ומשלימה בכך נפילה של למעלה מ-20% בשני הימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully