וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית לוין: "לא נשבור מחירים בשוק האינטרנט המהיר"

ערן גבאי

6.9.2001 / 20:54

מנכ"ל מתב על התחרות מול יס: כעת היא מגיעה לשלב השיווק, אך המחירים בשוק כבר נמוכים; השקעות נוספות יהיו פר ביקושים בלבד

"אנחנו שומעים ממשרד התקשורת שהוא מתכוון לאשר לנו את בקשת הרשיון למפעיל תקשורת מיידית עם הגשת הבקשה וללא עיכובים", כך אמר היום מנכ"ל מתב , עמית לוין, ביום העיון שערכה אילנות בטוחה בנושא שוק התקשורת בישראל.

לדבריו חברות הכבלים יגישו את הבקשות לרישיונות עד ה-8 באוקטובר - 60 יום מאז נכנס לתוקפו התיקון לחוק הבזק.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי יידרש הליך בחינה מסודר של הבקשות והרשיונות לא יינתנו בחטף. עם זאת, אין בכוונת משרד התקשורת לעכב לחינם את ההליך. לרשות משרד התקשורת עומדים, על פי חוק, 90 יום לבחינת הבקשות.

"ברגע שנקבל את הרישיון נחל באספקת אינטרנט מהיר, בו טמון פוטנציאל גדול. שוק האינטרנט המהיר צפוי להתעורר ואני מקווה שלא יחרוג מהתנהגות נורמלית של שוק בתחרות ושלא תהיה שבירת מחירים באופן חריג. עם זאת אני מקווה שהשוק יצמח כפי שעולה מהתחזיות", אמר לוין.

"המיזוג בין שלוש חברות הכבלים יתרום לנו בצמצום עלויות - בעיקר בחיסכון בהוצאות שיווק, בבניית מרכזי שירות לקוחות ובהעסקת טכנאים ארציים ולא מקומיים. כמו כן, המיזוג יתרום גם בהשגת מיצוב גבוה ובתחרות מול בזק . בזמן הקרוב אני מאמין שתימצא הנוסחה שתפתור את בעיית הרגולציה מול הממונה על ההגבלים העסקיים".

"לאחר שנה שאנחנו בתחרות מול הלוויין איבדנו כ-2,700 מנויים. הלוויין הביא לשוק מנויי פריפריה והגדיל את אחוז החדירה לכלל השוק. בסה"כ הוא לא הצליח לקחת מחברות הכבלים הרבה מנויים והחברה שנפגעה הכי פחות זו מתב.

"התחרות שלנו מול הלוויין נסובה תחילה סביב המיתוג, אחר כך היא התמקדה בנושא התוכן וכעת היא מגיעה לשלב השיווק - מחיר וערך. השוק רגיש למחיר ולכן שלב זה משפיע מאוד על החלטות הצרכן. אנחנו צריכים לתת הטבות, אך אין בכוונתנו לשבור את השוק בהצבת מחירים חדשים מאחר שהמחירים בשוק בלאו הכי נמוכים. על כן אנחנו הולכים בעיניין זה על חבל דק.

"מטרתנו כעת היא למכור למנויים שלנו יותר שירותים ובכך להגדיל את ההכנסות". לוין טוען, אך מסרב להתחייב, שה-ARPU ייגדל באחוזים רבים.

35% מבתי האב בישראל המחוברים לכבלים הם מנויים דיגיטליים, לכ-500 אלף יש ממירים דיגיטליים ואחוז החדירה של הכבלים מסתכם בכ-70%.

"עיקר ההשקעות מאחורינו. ברמת הרשת (הן בהשקעה המאסיווית והן בעיצוב הרשת) לא נדרשת כרגע השקעה נוספת והיא ערוכה לצרכים שלנו ולאלה שבפתח. השקעות נוספות יהיו פר כמות הביקושים ואנחנו מרגישים מוכנים וערוכים לכך". ההערכות הן שאחוז החדירה של הכבלים יגיע לכ-40% עד סוף השנה.

"הפורטל נונסטופ בשנים 2000-2001, עד שסגרנו אותו, גרם לנו להוצאה של כמעט 100 מיליון שקל. ההוצאות כרגע יורדות ואנחנו צפויים לראות את המגמה הזו גם ברבעון הבא. אנחנו משמרים את שני ערוצי התוכן של נונסטופ ועד סוף השנה נאזן אותם והם יתרמו להיצע השירותים האינטראקטיוויים שלנו ולאינטרנט המהיר.

באשר למימון, אומר לוין כי עד המיזוג המלא נוכל לממן את פעילויותנו ללא עזרה - הכוונה לתחילת השיווק של האינטרנט המהיר והפעילות הנוכחית.

"מבחינתנו לא תהיה בעיה במימשוק המערכות שלנו באלה של הלוויין בכל הקשור להעברת SMS בין הלקוחות. הדבר יהיה תלוי בלוויין.

"לטלפוניה ניכנס לא לפני עוד שנה עד שנתיים", מסכם לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully