וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס וג'ובס ראש בראש

גיא גרימלנד

22.6.2007 / 4:14

שניהם נשרו מהלימודים, הקימו חברות תוכנה ענקיות, נהפכו יריבים בנפש ונפגשו במחוות פיוס בכנס של "וול סטריט ג'ורנל"

ביל גייטס

* הצלחות ההישג הראשון של גייטס היה חתימה על חוזה עם בית תוכנה קטן, שהקנה לו את הזכויות על מערכת ההפעלה דוס. הדבר איפשר לו להתבסס בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים. ואולם ההישג העיקרי שלו היה ההבנה שיש צורך ביצירת מערכת הפעלה גרפית, כמו זו שהציגה חברת אפל בסוף שנות ה-70. במקביל דאג גייטס להפוך את חלונות לתואמת לגרסאות דוס קודמות ופיתח בעבורה תוכנות משרדיות נוחות.

* כישלונות מיקרוסופט נהפכה עם השנים לחברת טכנולוגיה שרבים אוהבים לשנוא. היא פיתחה גרסאות משלה לתוכנות מוצלחות שיצרו חברות אחרות וכך הביאה, בין השאר, למחיקתה של נטסקייפ מהשוק. בניגוד ליריבתה אפל, מיקרוסופט מצטייירת כחברת תוכנה ישנה, מזדקנת ולא סקסית בעליל. כשמנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, נפגש עם גייטס הוא עקץ אותו ואמר שגם עובדי מיקרוסופט המפתחים את הנגן zune משתמשים ב-iPod. מיקרוסופט עדיין לא נכשלה בהתמודדות מול גוגל, אך נראה כי בעת שהעולם צועד לכיוון מודל של תוכנה כשירות (SaaS), שבו מוצעות תוכנות ברשת והלקוחות משלמים תמורת זמן שימוש בהן, מיקרוסופט עדיין מחפשת את עצמה בתחום זה. כישלון נוסף של החברה הוא בתחום החומרה: כל החומרה שפיתחה, החל במקלדות וכלה בטאבלט פי.סי (הכלאה בין מחשב נייד למחשב כף יד), לא זכתה להצלחה. בנוסף, מוצרי התוכנה של מיקרוסופט סובלים ממוניטין גרועים בתחום האבטחה.

* אומרים עליו בכנס טכנולוגי שערך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" נפגש גייטס עם ג'ובס, שהחמיא לו ואמר כי הוא בנה את חברת התוכנה הראשונה בתעשייה. עם זאת, בין השניים שררה לאורך השנים יריבות עסקית מרה לאחר שג'ובס חש כי גייטס גנב ממנו את הרעיון ליצירת מערכת הפעלה גרפית.

* אומר על המתחרים גם גייטס ידע להחמיא לאפל ולג'ובס כשאמר: "הדרך שבה ג'ובס עושה דברים היא פשוט שונה".

* עוד משהו גייטס הוא פילנתרופ לא קטן. הוא ואשתו השקיעו עשרות מיליארדי דולרים בקרנות ויוזמות פילנתרופיות שונות.

______

גיל: 52

השכלה: תיכונית. עזב את אוניברסיטת הרווארד כדי להקים את מיקרוסופט

מסלול התקדמות: גייטס הכיר בהרווארד את פול אלן והקים עמו ב-1975 את מיקרוסופט. ב-1981 זכתה החברה בחוזה לפיתוח מערכת הפעלה למחשבים האישיים של יבמ. בנובמבר 1983 הציגה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה הגרפית "חלונות"

מצב משפחתי: נשוי למלינדה ג'רמן. לזוג שלושה ילדים: שתי בנות ובן

מגורים: סיאטל, ארה"ב

זמן פנוי: גולף, ברידג' וקריאה

מספר עובדים: כ-76 אלף

סטיב ג'ובס

* הצלחות ג'ובס היה אחראי להצלחה הגדולה של המחשבים האישיים של אפל בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80. הוא שילב בראשונה מערכת הפעלה בשיטת חלונות. כששב לאפל הוא החזיר את המותג לגדולה בזכות נגן המדיה iPod והטלפון הסלולרי iPhone שיושק בקרוב.

* כישלונות כשמשווים את שווי השוק של מיקרוסופט לזה של אפל אי אפשר שלא לחוש החמצה. מיקרוסופט היא חברת התוכנה הגדולה בעולם, עם שווי שוק של כ-291 מיליארד דולר. אפל שווה הרבה פחות - כ-106 מיליארד דולר. מיקרוסופט בנתה את עצמה דרך מערך מפיצים עצום וידעה לייצר חבילות תוכנה שאולי אינן סקסיות אך הן ידידותיות מאוד ונוחות לשימוש. לעומת זאת, אפל לא הצליחה למנף את ההצלחה של מחשבי אפל המוקדמים ובסופו של דבר נתפשה כפונה לקהלים ספציפיים מאוד, כמו מעצבים גרפיים.

* אומרים עליו בכנס טכנולוגי שערך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" נפגש ג'ובס עם גייטס, שהחמיא לו על הטעם הטוב של אפל והפיכת מוצריה למותגים מובילים. הוא אמר כי מנכ"ל אפל והחברה שלו יודעים לפתח מוצרים אלגנטיים ובעלי טעם. "מה שסטיב עשה פשוט פנומנלי", אמר גייטס. "הוא עשה דברים שכמעט אינם נתפשים".

* אומר על המתחרים במפגש עם גייטס התייחס ג'ובס לפרסומת טלוויזיה שבה בחור אופנתי ייצג מחשב מקינטוש וגבר מזדקן גילם PC מבוסס חלונות. "איש ה-PC נהדר, יש לו לב רחב", אמר ג'ובס. "הפרסומת אינה מרושעת אלא פשוט מביעה רצון ששניהם יחבבו זה את זה".

* עוד משהו ג'ובס הוא מעריץ נלהב של הביטלס.

______

גיל: 52

השכלה: תיכונית. בדומה ליו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, גם הוא נשר מהקולג' כשהקים את אפל

מסלול התקדמות: ג'ובס הקים את אפל עם סטיב ווזניאק ב-1976. ב-1982 הציגה אפל את המחשב ליסה, שפעל באמצעות ממשק גרפי ידידותי ואיים על מיקרוסופט, אשר עדיין תמכה במערכת ההפעלה דוס. ב-1985 עזב ג'ובס את אפל אחרי עימות עם מנכ"ל החברה ג'ון סקאלי והקים את חברת נקסט (NeXT). ב-1986 הקים את אולפני האנימציה פיקסאר. ב-1996 רכשה אפל את נקסט ב-402 מיליון דולר. מ-2000 משמש ג'ובס מנכ"ל אפל, והוא זה שאחראי להפיכתם של מחשב iMac ונגן המדיה iPod למותגים מובילים

מצב משפחתי: נשוי ללורן פאול. לזוג שלושה ילדים

מגורים: פאלו אלטו, ארה"ב

מספר עובדים: כ-18 אלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully