וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nfc: המשטרה פתחה בחקירה נגד צ'רלס ברונפמן ויונתן קולבר בקשר למימון קמפיין ברק ב-1999

סקירת עיתונים

6.9.2001 / 20:58

דו"ח רשם העמותות: השניים ביצעו לכאורה עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק העמותות; חקירת המשטרה מתעכבת בשל בדיקת מבקר המדינה; ברונפמן וקולבר: תרמנו כחוק

צ'רלס ברונפמן, יו"ר כור , יונתן קולבר, מנכ"ל הקונצרן, עו"ד דורון כהן ואיש העסקים אילון רפאלי ביצעו לכאורה עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק העמותות - כך קובע רשם העמותות, עמירם בוגט, בדו"ח שערך וסיכם. כך מדווח היום אתר Nfc של העיתונאי יואב יצחק. על בסיס הדו"ח שערך רשם העמותות החלו גם המשטרה ומבקר המדינה לחקור פרשה זו. עוד נודע ל-Nfc כי לפני כשלושה שבועות פנה מבקר המדינה אל קולבר, כהן ורפאלי בבקשה לקבל את הבהרותיהם בנושא זה.

בשלב זה לא ידוע האם פנה המבקר גם אל ברונפמן, שהינו אזרח ישראלי אולם יושב דרך קבע בארה"ב. מטרת פניית מבקר המדינה היא בין השאר להזהיר את הארבעה מכך שהם עלולים להיפגע ממסקנותיו.

לנוכח כניסתו של מבקר המדינה לפרשה, והעובדה שהמבקר עומד למסור דו"ח בנושא בזמן הקרוב, מעכבת המשטרה את המשך טיפולה בתיק זה (למרות שתיק חקירה רשמי כבר נפתח) עד לקבלת הנחיות מהפרקליטות. מהפרקליטות נמסר היום כי טרם התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד ברונפמן בחשד לעבירות מימון במערכת הבחירות של אהוד ברק.

המדובר בפעילות בלתי חוקית לכאורה שביצעו ברונפמן, קולבר, עו"ד דורון כהן ואיש העסקים אילון רפאלי ב-1999 לזכות אהוד ברק, במהלך קמפיין הבחירות לראשות הממשלה. הפעולות נעשו על פי החשד באמצעות העמותה "רובד". מטרותיה המוצהרות של עמותה זו היו "לעודד עלייה למדינת ישראל ולסייע בקליטתה, לדאוג לרווחת העולים ולהשקיע מאמצים ומשאבים בחינוך וטיפוח עלייה וללמוד ולחקור סוגיות ומשאלות יסוד בתחומים חברתיים, כלכליים ומהותיים". ואולם, מתברר כי לכאורה שימשה עמותה זו כצינור להזרמת כספים ששימשו את קמפיין הבחירות של ברק.

על פי דו"ח רשם העמותות, "רובד", שהוקמה ע"י עו"ד דורון כהן ואילון רפאלי, לא פעלה כלל למען המטרות לשמן הוקמה. מהדו"ח עולה כי העמותה שימשה להזמנת סקרי דעת קהל וקבוצות מיקוד. מרבית הסקרים, כך נקבע בדו"ח, עסקו בניתוח הופעותיו של אהוד ברק בתקשורת בעת שהיה יו"ר מפלגת העבודה, ובמתן המלצות לשיפור הופעות אלה ובאשר לאופן התמודדותו על ראשות המפלגה. הסקרים הוזמנו לכאורה על ידי דורון כהן ורפאלי.

בנוסף, עולה מהדו"ח כי העמותה הוציאה ניירות עמדה שהוכנו על ידי ד"ר אלון ליאל בנושאים מדיניים, כלכליים ופוליטיים. ניירות אלה והצעות מחקר בנושא הועברו לאהוד ברק אישית ולא יועדו לפרסום.

רשם העמותות מגלה כי מקורות המימון לפעילות העמותה היו ברונפמן, קולבר וקרן כהנוב, וכי מדובר בסכום כולל של 2.6 מיליון שקל.

דורון כהן אישר כי הוא אכן קיבל פנייה ממבקר המדינה. עם זאת, הוא נמנע ממתן תגובה לגבי החשדות שהועלו, בטענה כי ממצאי מבקר המדינה חסויים עד פרסומם הרשמי. ברונפמן וקולבר אמרו בתגובה: "תרמנו לעמותת 'רובד' כחוק, מתוך הכרה בדרכה של העמותה".

ממשטרת ישראל לא נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully