וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC אופנהיימר: שוויה הנכסי של סאיטקס מסתכם בכ-403.5 מיליון דולר; מותירים המלצת "החזק"

אלי דניאל

6.9.2001 / 21:39

השווי הנכסי - כ-40% יותר משווי השוק של החברה; מכירות החברות הבנות SDP ו-SWF יסתכמו השנה בכ-266.8 מ' ד'; הרווח התפעולי יגיע ב-2001 לכ-19.2 מ' ד'

האנליסטים שאול אייל, מירי מאיר ואביבית מנה-קליל מבנק ההשקעות CIBC אופנהיימר מפרסמים עדכון להמלצתם למניית סאיטקס . השלושה מותירים למניית החברה המלצת "החזק". אייל, מאיר ומנה-קליל סוקרים את החזקותיה של סאיטקס ובהתאם מעריכים את השווי הנכסי שלה ב-403.5 מיליון דולר.

האנליסטים מציינים כי שוויה של SDP (סאיטקס דיגיטל פרינטינג), הנמצאת בבעלות מלאה של החברה, מסתכם ב-93 מיליון דולר. השלושה סבורים כי תהליך החדירה של SDP לארה"ב באמצעות מכירה ישירה עלול להמשיך ולהיתקל בקשיים, בעיקר בשל החולשה הכלכלית באזור, ולפיכך להמשיך ולהוות "מעמסה" על שולי הרווח בהמשך השנה. מאידך, באופנהיימר סבורים כי שיפור תמהיל המוצרים עשוי לתרום לגידול בשיעור הרווח הגולמי.

אייל, מאיר ומנה-קליל מוסיפים כי הסכם ההפצה בין SDP לבין Xerox מתפתח יפה, בעיקר באירופה, וכי SDP דיווחה על חוזה נוסף שקיבלה בארה"ב למדפסת ה-VersaMARK הצבעונית ממפיץ גדול בעל כוונות עתידיות לשיתוף פעולה במסגרת הסכם OEM. שלושת האנליסטים מעריכים כי SDP תסיים את 2001 עם הכנסות של כ-169.7 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של 12%, ועם רווח תפעולי של כ-5.5 מיליון דולר. באופנהיימר צופים כי בשנת 2002 יגדלו הכנסות SDP ב-10% והרווח הנקי שלה יגיע לכ-9.3 מיליון דולר.

באשר ל-SWF (סאיטקס ויז'ן), הנמצאת בבעלות מלאה של סאיטקס, הרי ששוויה נאמד בכ-66 מיליון דולר. שלושת האנליסטים סבורים כי SWF תסיים את שנת 2001 עם הכנסות של כ-97 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של כ-29%, ועם רווח נקי של כ-4% מסך ההכנסות. באופנהיימר צופים כי בשנת 2002 יגדלו הכנסות SWF ב-15% והרווח הנקי שלה יגיע לכ-5.5 מיליון דולר.

אייל, מאיר ומנה-קליל מציינים כי החזקתה של סאיטקס בקריאו (27%) היא ההחזקה ההונית של החברה בתחום הקדם דפוס. תוצאותיה של קריאו מדווחות בעיכוב של רבעון, ולכן בתוצאותיה של סאיטקס לרבעון השלישי של השנה יבואו לידי ביטוי תוצאות הרבעון השלישי הפיסקלי של קריאו שפורסמו ב-2 באוגוסט, אשר הצביעו על הכנסות של 170 מיליון דולר ורווח של כ-10 מיליון דולר.

יחד עם זאת, שלושת האנליסטים מזכירים כי עם פרסום דו"חותיה הורידה קריאו את תחזיותיה לרבעון הרביעי שלה, המסתיים ב-30 בספטמבר 2001. הכנסות קריאו ברבעון האמור צפויות להסתכם ב-145 מיליון דולר עד 150 מיליון דולר, כאשר ההפסד הצפוי עומד על כ-4 מיליון דולר. באופנהיימר מוסיפים כי קריאו נוקטת בצעדי חיסכון והתייעלות, ובהתאם כוח העבודה קוצץ בכ-200 עובדים. שווי ההחזקות בקריאו מסתכם בכ-214.5 מיליון דולר.

בנוסף להחזקות שפורטו, לסאיטקס החזקות במספר חברות נוספות, שהעיקרית שבהן היא ההחזקה בחברת אפריון, הנחשבת להבטחה המשמעותית יותר של סאיטקס עם טכנולוגיה מהפכנית בתחום ההדפסה הדיגיטלית בשיטת הזרקת דיו לשימושים תעשייתיים. שווי החזקות אלה נאמד ע"י שלושת האנליסטים בכ-30 מיליון דולר, כאשר עיקר השווי מיוחס לאפריון.

אייל, מאיר ומנה-קליל צופים כי סאיטקס תסיים את שנת 2001 עם הכנסות של כ-266.8 מיליון דולר, 3.5 מיליון דולר מעל לתחזיתם הקודמת, וזאת בעיקר בשל תוצאות הרבעון השני של השנה ולא בשל עדכון תוצאות שני הרבעונים הבאים. באשר לרווח התפעולי, מציינים באופנהיימר כי ההתבוננות בדו"חות פרופורמה של סאיטקס (בניכוי הפחתות Goodwill, נכסים בלתי מוחשיים אחרים והפחתות בגין חלקה של החברה בקריאו) מראה כי שורת הרווח התפעולי של החברה חיובית, והיא צפויה להוות כ-7.2% מסך ההכנסות לשנת 2001, כלומר, להסתכם בכ-19.2 מיליון דולר.

אייל, מאיר ומנה-קליל מציינים כי סאיטקס נסחרת לפי שווי שוק של 242 מיליון דולר, כלומר בדיסקאונט של כ-40% בהשוואה לשוויה הנכסי. להערכתם, אין המדובר בדיסקאונט קיצוני, ועל כן הם מותירים למניית החברה את המלצת ה"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully