וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל: נגבש הסכם חדש למיסוי השקעות בהיי-טק

הארץ

6.9.2001 / 7:37

מקורבים לשגרירות האמריקאית אישרו, כי נבחנת האפשרות לפצל את המס המוטל בארה"ב בין שני משרדי מס ההכנסה של המדינות

מאת אורה קורן

ישראל וארה"ב יגבשו הסכם חדש למיסוי ההשקעות בהיי-טק - כך אמר אתמול שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר. לדבריו, הסכם המיסוי הנוכחי בין המדינות אינו פותר את כל הבעיות בין הצדדים.

קרצר הוסיף כי הצדדים מנסים למצוא דרך לבטל לחלוטין את המיסוי או לגבש מבנה רציונלי במסגרתו המיסוי יתבצע במדינה אחת בלבד. מקורבים לשגרירות האמריקאית אישרו, כי נבחנת האפשרות לפצל את המס המוטל בארה"ב בין שני משרדי מס ההכנסה של המדינות.

קרצר הבהיר כי סך השקעות קרנות הון סיכון אמריקאיות בישראל בשנה שעברה היה 3 מיליארד דולר, אך אלה עלולות לרדת כתוצאה ממבנה המס בישראל, שאינו מעודד קרנות הון סיכון להשקיע. לדבריו, בישראל פועלות כ-100 קרנות הון סיכון, רובן במימון משקיעים אמריקאים.

קרצר הוסיף כי בתחום הכלכלי ייחס עדיפות גבוהה במיוחד להגדלת היצוא האמריקאי לישראל. "לארה"ב גירעון מסחרי בסך 5 מיליארד דולר עם ישראל. אפעל לשינוי המצב", אמר קרצר במפגש עם אנשי לשכת המסחר הישראלית-אמריקאית. היקף הסחר בין המדינות הוא 20 מיליארד דולר בשנה.

לדבריו, ניתן ליזום פעילויות חדשות, כדוגמת חילופי משלחות עסקים, בדגש על יציאת משלחות ישראליות לארה"ב. בתקופה הקרובה עתידות לצאת משלחות בתחומי ביוטכנולוגיה, טכנולוגיית המידע וחלל. קרצר הביע עניין בשילוב ארה"ב בפעילות החלל המתוכננת בישראל ל-2002, שעליה הודיע באחרונה שר המדע, מתן וילנאי.

קרצר מתח ביקורת מרומזת על ישראל ואמר כי המחלקה הכלכלית בשגרירות האמריקאית מעודדת את ממשלת ישראל לשפר את אווירת העסקים במדינה, כדוגמת הסרת המגבלות בתחום הטלקומוניקציה, שיפור האכיפה בתחומים כשמירת זכויות יוצרים והלבנת הון, שיפור תהליך איטי ומסורבל של מכרזים ממשלתיים וזירוז יישום החקיקה המאשרת סטנדרטים אמריקאיים בנוסף לאירופיים. קרצר קרא לאנשי העסקים הישראלים, חברי לשכת המסחר הישראלית אמריקאית, לפעול להרחבת השוק הישראלי למוצרים ולהשקעות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully