וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הודיעה כי תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון השלישי - השוק נשם לרווחה

דפנה מאור

6.9.2001 / 23:43

תחמיץ מעט את תחזית המכירות שלה, אך לא במידה שהאנליסטים ציפו לה; המניה עולה בכ-2% במסחר לאחר הסגירה

אינטל הודיעה היום עם סגירת המסחר בוול סטריט כי התחזיות הקודמות שנתנה לרבעון השלישי המסתיים ב-29 בספטמבר עומדות בעינן - ולא פירסמה אזהרת רווח כפי שציפו האנליסטים. עם זאת, בשורת המכירות צופה החברה לרשום תוצאה הנמוכה מעט מאמצע הטווח שקבעה בתחזיות קודמות.

מהניסוח המעורפל של ההודעה עולה כי אינטל צופה שהמכירות יסתכמו בקצת פחות מ-6.5 מיליארד דולר, לעומת טווח של 6.2-6.8 מיליארד דולר שקבעה החברה בתחזיות שנתנה ביולי. התחזית הממוצעת של האנליסטים צפתה הכנסות של 6.4 מיליארד דולר. האנליסט דן ניילס מליהמן ברדרס הכריז השבוע כי הוא צופה שאינטל תודיע שהכנסותיה יסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר בלבד.

אינטל אמרה בהודעתה כי ההכנסות ברבעון השלישי יהיו בתחום הציפיות הקודמות ומעט מתחת לנקודת האמצע של הטווח הצפוי הקודם. לדברי החברה, מכירות המעבדים למחשבים אישיים המשיכו להפגין מגמות עונתיות, ואילו תחומים אחרים כמו שבבי פלאש ותקשורת עומדים בתחזיות קודמות - כלומר האטה חדה.

באותו אופן צופה החברה כי הרווח השולי הגולמי יהיה בתחום התחזיות, אם כי נמוך מהממוצע. הוצאותיה של החברה, למעט מו"פ בתהליך, צפויות להסתכם ב-2-2.1 מיליארד דולר - נמוכות מתחזיות קודמות ל-2.1-2.2 מיליארד דולר. נתון זה מצביע על כך שמאמצי החיסכון של אינטל, בעקבות ההאטה בשוק המחשבים האישיים, מסייעים לה לעמוד בשורה התחתונה, למרות שההכנסות ברבעון צפויות ליפול בכ-30% מהרבעון המקביל בשנת 2000.

הפסדי אינטל מהשקעות צפויים להסתכם ב-90 מיליון דולר - גרוע מהתחזיות שצפו איזון.

ברבעון השני של השנה נפל הרווח הנקי של החברה ב-76% על רקע ההאטה בביקוש ל-PC ומלחמת המחירים הקשה מול AMD, המתחרה העיקרית. במהלך סוף השבוע שעבר הורידו שתי החברות את מחירי המעבדים שלהן בשיעור של עד 50%. בו בזמן השיקה אינטל את מעבד הפנטיום 4 החדש, שמהירותו - 2 ג'יגהרץ - עולה על זו של המעבד המהיר ביותר של AMD, שמהירותו 1.4 ג'יגהרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully