וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק רוכש את ויליפוד

שלומי שפר

23.6.2007 / 21:54

אחרי פרשת טיב טעם, מסתער האוליגרך על היעד הבא. חברת המזון נסחרת בבורסה לפי שווי של 233 מיליון שקל, ובעלי השליטה מחזיקים בכ-55%

מסע הרכישות של המיליארד ארקדי גאידמק נמשך, למרות פרשת טיב טעם. גאידמק סיכם אמש על רכישת השליטה בחברת המזון ויליפוד. על פי ההערכות הרכישה תהייה לפי שווי חברה של כ-90 מיליון דולר. אם זה אכן יקרה, בעלי השליטה בחברה, משפחת ויליגר, יקבלו תמורת 45% מהמניות כ-170 מיליון שקל - 62% מעל שווי המניות בבורסה.

ויליפוד נסחרת בבורסה לפי שווי של 233 מיליון שקל ובעלי השליטה בה, צבי ויוסף ויליגר, מחזיקים יחד בכ-53% ממניות החברה, כלומר שווי אחזקותיהם הוא כ-124 מיליון שקל. בשלושת החודשים האחרונים עלו מניות החברה בכ-15% ובחודש האחרון בכ-9%. החברה סיימה את שנת 2006 במכירות של 191.5 מיליון שקל וברווח של כ-28.5 מיליון שקל.

אם אכן תושלם העיסקה, לא תהיה זאת כניסתו הראשונה של גאידמק לתחום המזון. באמצע השבוע ביטל גאידמק את העיסקה לרכישת השליטה ברשת המזון טיב טעם אותה רכש לפני כשבועיים. גאידמק היה אמור לרכוש 51% ממניות החברה לפי שווי של 200 מיליון דולר, אך חזר בו, ככל הנראה לאחר שהבין את הקשיים הכרוכים בניסיון להפוך את הרשת לכשרה.

הבורסה כבר תגיב

ויליפוד אינה רשת מכירת מזון, אלא ייבוא ושיווק. בין המוצרים המוכרים שמייבאת החברה ניתן למנות את שימורי הדגים, שימורי הירקות, חמוצים, פסטות, אורז, נודלס, שמן, פיצוחים, פירות יבשים, ריבות ועוד. לחברה יש חברות בנות הפועלות בחו"ל ובראשן החברה הנכדה גולדפרוסט הנסחרת בבורסה האלטרנטיווית (AIM) בלונדון. חברה זו משווקת את מוצרי המרגרינה לורפק. לאחרונה, דווח בלונדון כי ישנה כוונה למכור את גולדפרוסט אולם ויליפוד הכחישה את השמועות.

מסע הרכישות של גאידמק בבורסה החל לפני כשלושה חודשים עת רכש את השליטה בחברה הציבורית אוסיף. השליטה בחברת הנדל"ן נרכשה תמורת 600 מיליון שקל לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל מידי משפחת אביב. לאחר מכן, רכש המיליארדר הרוסי-ישראלי את השליטה בחברת הברוקרים גילאון מידי בעלי השליטה, המייסדים הדר שמיר ומנשה גייזלר. הרכישה השלישית הייתה של השליטה בחברת פטרו-גרופ, המפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב.

עסקת טיב טעם שנחתמה לפני שבועיים לא יצאה לפועל. ככל הידוע, גאידמק אף מנהל משא ומתן לרכישת השליטה, באמצעות הקצאת מניות, בבית המסחר למט"ח - גיפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully