וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק גלאט כשר בע"מ

נתן שבע

24.6.2007 / 9:58

רבים אומרים כי גאידמק מחפש לעצמו חותמת הכשר בחברה הישראלית. בינתיים הוא מקבל זאת ממשגיחי הכשרות של חברת ויליפוד

כבר לא מעט זמן שמסתובבות שמועות בשוק ההון, לפיהן האחים צביקה ויוסי ויליגר מחפשים שותף לעסקי המזון של ויליפוד שבשליטתם, או אפילו למכור את השליטה בחברה.

בסוף דצמבר 2006, פורסם ב-TheMarker כי קרן שמרוק מנהלת מגעים עם החברה להשקעה לפי שווי של 60 מיליון דולר - נמוך בכ-30% מהשווי שבה רוכש אותה גאידמק. המגעים עם שמרוק עלו על שרטון, מכיוון שהאחים המשיכו לנהל מגעים למכירת הרשת גם עם גופים נוספים. אך לא רק שמרוק הוזכרה כמועמדת לרכישה, גם קרן פימי הועלתה כפוטנציאלית, אם כי לא נמצא מי שיאשר את המידע הזה. רק בחודש האחרון היו שמועות כי נסטלה מתכוונת לרכוש את החברה הנכדה של ויליפוד, חברת גולד-פרוסט שנסחרת בלונדון. השמועות הוכחשו בסופו של דבר על ידי החברה. לפיכך, נראה כי מסע הרכש של ארקדי גאידמק נפל על האחים מן השמיים.

נציגויות בארה"ב ובלונדון

מי זו ויליפוד השקעות? מדובר בחברה המייבאת ומשווקת מוצרי מזון הפועלת בארץ ובחו"ל בשיווק והפצה של מגוון של למעלה מ-400 מוצרי מזון, בהם שימורים, חמוצים, ריבות ועוד. החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 233 מיליון שקל, ויש לה שתי נציגויות בבורסות בחו"ל - ארה"ב ולונדון.

החברה פועלת באמצעות החברה הבת, ויליפוד אינטרנשיונל (62%), שנסחרת בארה"ב לפי שווי של 87 מיליון דולר. לוילפוד חברת נכדה, גולד-פרוסט, הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון לפי שווי של כמעט 30 מיליון דולר, ומוחזקת על ידי ויליפוד (בשרשור) בשיעור של 46%.

אתמול פורסם כי על פי ההערכות, מתכוון גאידמק לרכוש את ויליפוד לפי שווי של 80-90 מיליון דולר. משפחת ויליגר תקבל תמורת 45% ממהמניות (ישארו לה 8%) כ-170 מיליוןן שקל, כמעט 60% מעל שווי החברה בבורסה.

ויליפוד השקעות סיימה את הרבעון הראשון עם גידול של 31% בהכנסות ל-71 מיליון שקל וברווח של 4.7 מיליון שקל. ברבעון המקביל, רשמה החברה רווח של 17.6 מיליון שקל, אם כי מרביתו נבע בשל הנפקת החברה הנכדה בלונדון. נכון לתום הרבעון הראשון לחברה: 170 מיליון שקל במזומנים ובבטוחות סחירות.

ככפפה לידו של גאידמק

ויליפוד סימנה את היעד הבא בתחום המזון בחו"ל, והוא שוק המזון הכשר בארה"ב שצפוי להיות מנוע הצמיחה העיקרי שלה בעתיד. תאמינו או לא, שוק המזון הכשר בחו"ל פונה לא רק ליהודים או אלא גם לצרכנים הרואים במזון הכשר אוכל בריא יותר. על פי ההערכות שוק המזון הכשר בארה"ב מגלגל כ-15 מיליארד דולר בשנה, וגדל בקצב של כ-17% בשנה.

האופציה הקלה להיכנס לשוק המזון הכשר בארה"ב היתה לרכוש פעילות של חברה שכבר פעילה שם. בתחילת השנה רכשה ויליפיוד את חברת ליש, הפועלת בשוק המזון הכשר בארה"ב תמורת 3.7 מיליון דולר. כמו כן הקימה החברה מיזם משותף ביחד עם משפחת ברון בארה"ב, אשר עוסקת אף היא בשוק המזון הכשר.

אז מה חיפש גאידמק בויליפוד? אולי כשהבין שאת צלם החזיר הוא לא יוכל להוציא מההיכל של טיב טעם הוא הלך על בטוח - חברה שמנוע הצמיחה שלה יהיה שיווק מזון כשר לחו"ל. גאידמק יכול בהחלט לעזור לה לחזק את התחום הזה בהזרמת כספים והשקעות נוספות.

רכישת חברת המשווקת מזון, לפי מכפיל של 19 (בהנחה שהחברה תסיים את השנה ברווח של 20 מיליון שקל) נראית לא פשוטה. חברת נטו, הפועלת אף היא בתחום של שיווק מזונות קפואים, נסחרת לפי מכפיל של 12, כך שפרמיית השליטה שישלם גאידמק היא בהחלט לא זולה.

רבים אומרים כי גאידמק מחפש לעצמו חותמת הכשר בחברה הישראלית. הכשר לפועלו, לתוכניותיו העתידיות, ועוד הכשרים נוספים. את תעודת ההכשר הוא קיבל בינתיים ממשגיחי הכשרות של חברת ויליפוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully