וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב ובן זקן עושים קניות במנהטן

נתן שבע

24.6.2007 / 11:41

טאו ומנופים מנהלות מו"מ לרכישת בניינים ב-800 מיליון דולר. מנופים תחזיק לפחות ב-50% מהיקף העסקה

מנופים שבשליטת אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן וטאו של אילן בן דב מנהלות מו"מ לרכישת שני בניינים במנהטן שבניו יורק בהיקף כולל של 800 מיליון דולר. מנופים תחזיק לפחות ב-50% מהיקף העסקה.

ייתכן שהמשותף בין שתי החברות הוא הרעב לרכישת נדל"ן בארץ ובחו"ל בתקופה האחרונה. מנופים נמצאת במסע רכישות בחודשים האחרונים, והיא בדרך לרכישת קניון ארנה בהרצליה ובמו"מ לרכישת קניון השרון בנתניה.

בשבוע שעבר הודיעה החברה שפעילה בארץ בעיקר באשדוד על רכישת שני מגרשים בהיקף של 58 מיליון שקל. היקף ההשקעות הכולל בשלושת העסקות מגיע כמעט למיליארד שקל. עבור מנופים מדובר בדריסת רגל משמעותית בחו"ל, כאשר יש לה כבר נכס אחד בדאלאס.

עבור מנופים מדובר בנטל לא קטן לחברה עם הון עצמי נמוך של 6 מיליון שקל - נכון לתום הרבעון הראשון. על מנת לממן חלק מהרכישות מנופים גייסה כ-250 מיליון שקל באג"ח לאחרונה כאשר גם הבעלים התחייבו להזרים עוד 50 מיליון דולר לחברה, ככל הנראה בהלוואת בעלים. בנוסף זכתה מנופים לעירוי של 20 מיליון שקל משני גופים מוסדיים שהשקיעו בחברה.

עבור טאו, שרכשה בשנה האחרונה את מחצית מקניון מול הים באילת, מדובר בהשקעה ראשונה מעבר לים אם לא לוקחים בחשבון את ההשקעה במניות דרבן. טאו מתכוונת לחזק עוד את ההשקעות בנדל"ן ומנהלת מו"מ לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן למגורים נאות מגור. טאו מכרה בשבוע שעבר את מניות אי.די.בי אחזקות בהיקף של 236 מיליון שקל, כך שהיא יכולה להשתמש בכספי המכירה למימון הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully