וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ויליפוד זה ביזנס - לא נהיה פילנטרופים"

איילה צורף

24.6.2007 / 12:22

יוסי ויליגר בראיון: "גאידמק הוא משווק חזק מאד ברוסיה ואפריקה וירחיב העסקים שם, שווקים שכיום אנו לא פועלים בהם"

בבוקר שלאחרי חתימת עסקת מכירת חברת המזון לאיש העסקים ארקדי גאידמק במחיר של 90 מיליון דולר - כ-60% מעל לשווי השוק שלה - מתראיין מנכ"ל חברת המזון יוסי ויליגר (ויו"ר חברת האחזקות שלה) ל-TheMarker.

"גאידמק הוא אחד המשווקים הגדולים של עופות וביצים ברוסיה. יש לו לולים רבים והוא בקיא היטב בשוק המזון הרוסי. יש לו גם קשרים עמוקים באפריקה שיהוו קרש קפיצה לוויליפוד בשווקים הללו, שווקים שכיום אנו לא פועלים בהם".

האם אתם ערים להיסטוריה השנויה במחלוקת של גאידמק? האם לא חששתם מכך בעת חתימה על הסכם עימו?

"אני לא חושב שהרקורד שלו בעייתי. אם כבר, ההיסטוריה שלו דווקא תועיל לנו. הדרך היחידה לבחון את השותפות עם גאידמק היא מסחרית: ויליפוד זה בית עסק, זה ביזנס. והביזנס הזה, מטרתו להניב כסף לבעליו. אנחנו לא נחלק מוצרי מזון לנזקקים; זה יהיה עסק אמיתי, שמרוויח כסף ולא מקיים פעילות פילנטרופית של גאידמק".

"החברה פונה לשוק אינסופי"

את הפניה הראשונה קיבלו האחרים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי השליטה בחברה, לפני כחודש. שניים פנו אליהם: יוסי מילשטיין וגידי מינרובסקי. בהמשך, כשהביעו עניין במכירת השליטה בחברה, נפגשו עם גאידמק עצמו במשא ומתן שארך לא יותר ממספר ימים.

מה עניין אותו בפגישה איתכם?

"הוא עסק רק בשאלות הקשורות לשוק המזון. הוא שאל על הפעילות שלנו ברמה הישראלית. אולם יותר מכך, גאידמק התעניין בפעילות שלנו ברמה העולמית".

באחרונה רכשה ויליפוד אחזקות את חברת לייש, חברה העוסקת בשיווק ובהפצה לשוק האמריקאי. היא פועלת בעיקר בקרב הצרכנים היהודים בחוף המזרחי של ארה"ב, ומשווקת מוצרי מזון כשרים. כעת מקווים האחים ויליגר כי מכירת השליטה לגאידמק תביא עימה פריצה לשווקים ברוסיה ואפריקה, שבהם לא פעלו עד כה.

מה יש בוויליפוד ששווה מחיר של 62% מעל שוויה הנוכחי בבורסה, ערב חתימת העסקה?

"לחברה יש ערך מוסף גדול מכיון שיש לה פוטנציאל שפונה לשוק אינסופי. שוק המזון הכשר הוא שוק של מיליארדים".

70% מההכנסות מוויליפוד

גאידמק רכש השליטה בחברת ויליפוד השקעות שנסחרה, ערב העסקה, לפי שווי של 54 מיליון דולר. לוויליפוד השקעות ישנה חברת בת בשם ג. ויליפוד שנסחרת בבורסה בניו יורק. השווי הנוכחי שלה, ערב חתימת ההסכם, היה 87 מיליון דולר. בנוסף, ישנה חברת נכדה בשם גולד-פרוסט הנסחרת בלונדון.

מנכ"ל ויליפוד השקעות, שהיא חברת האחזקות, הוא צביקה ויליגר, והיו"ר שלה הוא יוסי ויליגר. יוסי ויליגר משמש גם כמנכ"ל חברת המזון שמשווקת את המותג ויליפוד שפועל בשימורי דגים טונה (תחת השם טונה ויליפוד), סרדינים ויליפוד, שימורי ירקות - פטריות, לבבות דקל, פירות; שמני מאכל - סויה, חמניות ותירס; ובנוסף משווקת החברה נודלס (אטריות ביצים), מוצרי פסטות מיובאים (כמותג דונה רוזה) ואת חמאת לורפאק (יש לה הסכם שיווק בלעדי של מותגי המחלבה האירופאית ארלה). כ-70% מההכנסות החברה מגיעות מהמותג ויליפוד.

את 2006 סיימה החברה בפעילות של 191 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2007 היא סיימה עם פעילות בהיקף 72 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully