וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגייסים את הציבור נגד כפל עמלות הבנקים

נעה גרטי

24.6.2007 / 14:35

המועצה לצרכנות פונה אליכם - ציבור הצרכנים - להפעיל את כוחכם הדמוקרטי ולשלוח מייל לח"כים על מנת לפקח על העמלות בחוק

לקראת ההצבעה, בדבר עמלות הבנקים, שתיערך מחר בוועדת הכלכלה של הכנסת - יוצאת המועצה לצרכנות בקריאה לציבור.

המועצה נאבקת על ביטול כפל בעמלות הבנקים. במסגרת זו מפרסמת המועצה לצרכנות באתר האינטרנט שלה www.consumers.org.il נוסח פניה מוצע לחברי ועדת הכלכלה, ואת רשימת כתובות המייל ומספרי הפקס של חברי הוועדה. מבצע "צו הגיוס הצרכני" ילווה בפרסום ברדיו ובאינטרנט.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג, מבהיר כי הדרישה המרכזית מחברי הוועדה היא לקבוע חד משמעית בחוק עצמו על איסור גביית "כפל עמלות". מדובר באיסור על הבנקים לגבות מהלקוחות כמה סכומים תחת שמות שונים, עבור שירות אחד.

מחטף בנקאי

בשיחה עם וואלה! עסקים מספר המנכ"ל פלג כי המועצה לצרכנות עקבה מקרוב אחר התנהלות ועדת החקירה לעמלות הבנקים, מסרה המלצותיה בעניין והשמיעה את קולה לא פעם. המועצה, לדבריו, היתה שחקן מוכר ומשמעותי לאורך כל התהליך.

לשאלת וואלה! עסקים מדוע לא ניעורה תנועה צרכנית קודם לכן, פלג מספר, "ביום ג' החולף בישיבת סיום ועדת החקירה הפרלמנטרית, התבשרנו על קצב החקיקה המתוכנן של יו"ר הוועדה כחלון. הליך חקיקה שבדרך כלל אורך כמה חודשים, ציפינו שיקוצר לכמה שבועות, משום שכבר דשנו בנושא. אך התבשרנו כי ח"כ כחלון מתכוון לסיימו תוך יום אחד בלבד וביום א' (היום) יביא את הצעת החוק לחברי הוועדה". על כן פעלה המועצה במהירות האפשרית על מנת לארגן מחאת צרכנים.

"הבעיה היא שלמרות שוועדת החקירה וועדת הכלכלה זו אותה ועדה, הבנקים הפעילו את כוחם האדיר. ההמלצות של המועצה לצרכנות בדרך אל החוק כורסמו, ובכל אופן בהצעות החוק שמתגבשות אין שום חובה ישירה שמוטלת על הבנקים מכוח החוק".

"כרגע אנו מכוונים את המאמץ לעגן בחוק עקרונות בדבר חובת הגינות ומובנות של העמלות לצרכנים, במקום שיהיו רק בתצורת כללים נזילים. כמו כן, איסור מפורש בחוק של כפל עמלות", הוסיף פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully