וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמלות הבנקים יפוקחו, חלקן יבוטלו

רם דגן וצבי זרחיה

25.6.2007 / 3:46

ועדת הכלכלה תאשר היום הפיקוח על העמלות. המפקח על הבנקים: אם לא תתקבל גרסת החוק המקורית, אדאג להחריף את הפיקוח

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר היום את הצעת החוק המקורית לפיקוח על תעריפי עמלות הבנקים. בשבועות האחרונים הפעילו הבנקים מכבש לחצים על חברי ועדת הכלכלה, ובשבוע שעבר עלה חשש כי חברי הוועדה יסכימו בסופו של דבר לאשר נוסח חוק שייטיב עם הבנקים בכך שירוקן כמעט לחלוטין את סמכויות הפיקוח של בנק ישראל.

ואולם הביקורת הציבורית שהוטחה בחברי הכנסת נשאה פרי: אתמול הודיע משה כחלון, יו"ר ועדת הכלכלה ומי שיזם את ועדת החקירה המיוחדת בנושא עמלות הבנקים, למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי ועדת הכלכלה לא תאמץ את הצעת החוק שמיטיבה עם הבנקים. המפקח על הבנקים מצדו הבהיר לאיגוד הבנקים כי אם לא תתקבל גרסת החוק המקורית, ייזום בנק ישראל הצעת חוק ממשלתית שתחמיר עם הבנקים אף יותר מהצעת החוק המקורית של ועדת הכלכלה.

ההצעה שתעלה היום להצבעה בוועדת הכלכלה מורכבת משלוש הצעות חוק פרטיות שאוחדו. החוק החדש ייתן לבנק ישראל שלוש סמכויות עיקריות: פיקוח על גובה תעריפי העמלות, ביטול עמלות שהמפקח ימצא שהן מיותרות, ופרסום השוואה תקופתית של גובה העמלות בבנקים השונים.

מכבש הלחצים של הבנקים

בשבוע שעבר ניסו נציגים של הבנקים למזער את ההשפעה של החוק. בין היתר ביקשו מחברי הכנסת לשנות את החוק כך שיחול רק על חשבונות המוגדרים כחשבונות משקי בית, ולא על חשבונות בנקאות פרטית. בנוסף ביקשו שהחוק יאפשר להם לפרסם תעריפונים נוספים מלבד התעריפון האחיד שיקבע המפקח על הבנקים.

חלק מחברי הכנסת נענו לדרישות של הבנקים ואמרו בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה שיש מקום לבחון אותן. ואולם פרט לביקורת התקשורתית, זכו ההצעות של הבנקים לתגובה חסרת פשרות של חזקיהו, שאיים שלא לתמוך בהצעת החוק המתוקנת, ובמקביל להמשיך באופן עצמאי עם הצעת החוק שלו שאמורה היתה להרחיב את סמכויות הפיקוח של המפקח.

בבנקים הבינו והעדיפו לשדר למפקח מסר של הרגעה, מתוך תקווה שלאחר חקיקת החוק של ועדת הכלכלה, יצליחו להגיע להסדר עם המפקח על הפחתה וביטול של חלק מתעריפי העמלות ועיצוב תעריפון שיחול על משקי הבית ולקוחות הבנקאות הפרטית, ולא על כל המערכת הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully