וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאמר סקול - זה פה ממש ממול

רועי פינקלשטיין

25.6.2007 / 6:54

החלום שהילד יידע לדבר אנגלית בסוף החופש הגדול יעלה לכם לא מעט. איך בוחרים סאמר סקול, מה חשוב לבדוק וכמה עולה לרכוש שפה

בתיבת הדואר, על מגבי המכונית או על דלת ביתכם תמצאו בימים אלה פרסומים הקוראים למהר ולרשום את ילדיכם לקייטנות שונות - ובעיקר משונות.

בין שלל האופציות המקומיות קיימת גם האפשרות של קייטנה בחו"ל (סאמר סקול או סאמר קאמפ), שבשביל לממש אותה צריך בעיקר כיס עמוק, וגם להפנים את העובדה שהילדים היקרים לכם מכל נשלחים לחו"ל בלעדיכם. הרווח אמור להיות שהילד שלכם לא רק ילמד בחופש הגדול, אלא גם ייהנה מזה.

ההערכה היא כי יותר מאלף ילדים יוצאים מדי שנה מישראל למחנות קיץ בחו"ל. שני הסוגים העיקריים הם קייטנות סאמר סקול - השמות דגש בעיקר על שיעורי אנגלית ומתקיימות לרוב בבריטניה; וסאמר קאמפ - שבהן הדגש הוא על פעילות חברתית ומתקיימות בעיקר בארה"ב (ראו מסגרת). בשני המקרים, אחת המטרות העיקריות היא שהילד יחזור לא רק מרוצה, אלא גם עם ידע הרבה יותר טוב באנגלית.

לא פלא שמדובר באטרקציה בעבור הילדים, שמבקשים קצת עצמאות. אלא שהנסיעה לבד לחו"ל בתוספת המחיר הגבוה (כ-1,500 ליש"ט בבריטניה וכ-3,500 דולר בארה"ב), מעוררים חשש מובן בלב ההורים. אז מהו בעצם סאמר סקול, מה תעשו כדי לצמצם את החשש וכיצד תדעו שבחרתם את הקייטנה הטובה והבטוחה ביותר בעבור ילדיכם? לפניכם התשובות.

מה לומדים?

הקייטנות נמשכות בין שבועיים לשלושה ומתקיימות לרוב בבריטניה במקומות כמו קולג'ים, אוניברסיטאות ופנימיות מקומיות - יחד עם ילדים נוספים שמגיעים ממדינות בכל העולם. הקייטנות מיועדות לגילאי 10-18. לפני היציאה נערך מפגש היכרות של הקבוצה. עם הגעתם לקייטנה נערך לילדים מבחן המסווג אותם לקבוצות על פי רמת האנגלית. אז הם משתלבים בקבוצות לימוד עם ילדים נוספים מהעולם.

תוכניות הקייטנה משלבות בין לימודים ופעילויות מגוונות, המשתנות מקייטנה לקייטנה. לימודי האנגלית מתקיימים לרוב בימים שני-שישי בשעות הבוקר וכוללים כ-20 שעות לימוד שבועיות, שבהן נערכים שיעורים בנושאים כמו דקדוק, הטיות ואנגלית מדוברת.

בשאר הזמן מציעות הקייטנות פעילויות חברתיות מגוונות כמו טיולים, סיורים במוזיאונים, פעילויות ספורט ועוד דברים שמזכירים בכל זאת שמדובר בחופש הגדול. מרבית הפעילויות נעשות עם שאר הילדים שמגיעים מרחבי העולם לקייטנה, כך שהילדים ממשיכים לדבר אנגלית גם מעבר לשעות הלימודים. ברוב המקרים הלינה היא בחדרים בתוך מרכזי הלימוד כמו, למשל, במעונות סטודנטים.

איך שומרים?

הביטחון הוא אחד הנושאים שמטרידים את ההורים יותר מכל. החברות המארגנות מודעות לכך ומציגות פתרונות שונים שאמורים להפחית את הדאגה: סידורי אבטחה בשטח הקייטנה, אפשרות לקשר טלפוני עם המחנה או המדריך ויצירת קשר עם הילדים באמצעות האינטרנט או דרך טלפון סלולרי של הילדים. לפני שרושמים את הילדים לקייטנות האלה מומלץ לבדוק איזו מן האפשרויות האלה מתקיימת בקייטנה המיועדת.

מדד חשוב נוסף הוא כמובן מספר המדריכים המלווים. בחברות השונות מציינים כי בדרך כלל מתלווה מדריך לכל קבוצה של 10-15 ילדים. עו"ד עינת ברכה, סמנכ"לית ומנהלת המחלקה המשפטית באמון הציבור, ממליצה גם לבדוק היטב את מספר המלווים היוצאים מישראל ביחס למספר הילדים - ככל שיש יותר מלווים הפיקוח הדוק יותר.

בנוסף, בחברת AICE, המארגנת יציאות למחנות קיץ בחו"ל, ממליצים גם לבדוק האם הביטוח הרפואי המוצע בחבילה כולל הרחבה לספורט אתגרי, וכן לבדוק האם יש בשטח המחנה מרפאה המאוישת 24 שעות ביממה - דבר חשוב מאין כמוהו.

מה כלול?

עו"ד ברכה ממליצה לבדוק ולהשוות בין החבילות שמציעות החברות השונות, ובמיוחד לשים לב לסטנדרטים השונים בנושאי מזון, לינה ופעילויות. היא ממליצה גם לבדוק את סדר היום של המחנה, והאם הפעילויות ממלאות את כל שעות היום משום שילדים שמקבלים שעות חופשיות רבות מדי במחנה שכזה עלולים להשתעמם.

כמובן שחובה לבדוק את הניסיון והוותק שיש לחברה בהפעלת קייטנות, לבדוק האם החברה מציעה הנחות שונות (למשל, ברישום של שני אחים) ולוודא איזה ציוד בדיוק צריך להביא מישראל.

למרבית החברות יש גם אתרי אינטרנט שמספקים מידע רב, כולל תאריכים ומחירים, וכן אפשרות לצפות בתוכנית המלאה של הקייטנה וללמוד לא מעט על המקום. ניתן גם להתקשר לקייטנות עצמן ולברר פרטים על השהות במקום, וכן לבקש לדבר עם הורים של ילדים שהשתתפו בעבר במחנה וגם עם הילדים עצמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כמה זה עולה?

עלות קייטנת סאמר סקול בבריטניה, הכוללת בתוכה טיסה, כלכלה מלאה, לימודי אנגלית ופעילויות מעבר ללימודים תגיע הקיץ לסכום של כ-1,500 ליש"ט (כ-12,600 שקל) והמחיר עולה בהתאם למרכז הלימוד, תנאי הפעילות וכמובן משך השהות. המחיר כמובן גבוה ואינו מתאים לכל כיס, ואולם בחברות המארגנות טוענים שבשנים האחרונות התרחב קהל היעד של קייטנות אלה ושכבר אין מדובר במוצר לעשירים בלבד.

עו"ד ברכה ממליצה לשים לב מהו המחיר הכולל של החבילה והאם ההורים נדרשים לתוספות תשלום כמו מסים, ביטוח רפואי ופעילויות נוספות, כמו טיולים. עוד מומלץ לפני החתימה על החוזה לבדוק את שער הדולר/ליש"ט המחייב ולשים לב לגובה דמי הביטול.

בחברות השונות מציינים כי נדירים המקרים שבהם ילדים חזרו הביתה במהלך הקייטנה. אם זה קורה בכל זאת, בשל בעיה התנהגותית או רצון הילד לחזור הביתה, לא יינתן החזר כספי על הימים שנותרו לסיום המחנה. אם החזרה לישראל תוקדם בשל בעיה רפואית, החברה מסייעת בהפעלת הביטוח.

כמה זה עולה?

1,500 ליש"ט לקייטנות בבריטניה ו-3,500 דולר לקייטנות בארה"ב

הידעתם?

בקייטנות סאמר סקול שמים דגש על שיעורי אנגלית והן מתקיימות לרוב בבריטניה; בקייטנות סאמר קאמפ הדגש הוא על פעילות חברתית והן מתקיימות בעיקר בארה"ב

קמפוס לימודים

מי: ילדים בגילאי 10-18.

מתי: 8-9 קבוצות בתאריכים שונים ביולי.

איפה: הילדים לומדים וישנים במרכזי לימוד בבריטניה, ובהם הקמפוס של אוניברסיטת לייסטר, מרכז לימוד בעיר קיימברידג' ומרכז לימוד בעיר גריניץ'.

משך: שבועיים-שלושה

מחיר: 1,550-1,780 ליש"ט, בהתאם למרכז הלימוד ולמשך השהות. המחיר כולל טיסה, כלכלה מלאה, שיעורי אנגלית, ביטוח רפואי, פעילויות הווי, חברה וספורט, טיולים וכניסה למחזמר (campus-studies.co.il).

ליווי: לפחות מלווה אחד ל-15 ילדים, וכן מנהל ישראלי שנמצא במקום ומטפל בכל הקבוצות.

אופיר טורס

מי: ילדים בגילאי 11-17.

מתי: שני מחזורים ביולי ובאוגוסט.

איפה: ליד נוטינגהאם, ברשת הנקראת kids club.

משך: שבועיים.

מחיר: 1,500 ליש"ט. כולל טיסה, ביטוח רפואי, כלכלה מלאה, טיולים ופעילויות (ophirtours.co.il).

ליווי: מלווה אחד ל-15 ילדים.

ברון טורס

מי: ילדים בגילאי 11-17.

מתי: מחזור אחד ביולי.

איפה: בפנימייה באזור כפרי ליד איפסוויץ', בריטניה.

משך: שבועיים.

מחיר: 2,700 דולר. כולל טיסה, כלכלה מלאה, שיעורי אנגלית, פעילויות בתוך הפנימייה וטיולים מחוצה לה

(barontours.co.il).

ליווי: מלווה אחד ל-15 ילדים.

חברת AICE

מי: ילדים בגילאי 11-16.

מתי: שני מחזורים ביולי-אוגוסט.

איפה: מחנה קיץ הממוקם באזור כפרי בעיר וורקסופ בבריטניה.

משך: שבועיים.

מחיר: 1,575 ליש"ט. המחיר כולל טיסה, ביטוח רפואי, מסי נמל, שיעורי אנגלית, פעילויות בתוך המחנה, ספורט ימי וטיולים מחוץ למחנה, כולל לבירה לונדון. לחברה תו של ארגון אמון הציבור.

(summerschool.co.il).

ליווי: יוצאים בקבוצות של 15-20 ילדים שאיתם לפחות מדריך אחד מנוסה.

חוויה באנגלית

מי: תלמידי כיתות י'-יא', דתיים בלבד. הלימודים עצמם נעשים עם ילדים מכל העולם, אך בשאר הזמן נמצאים רק עם הקבוצה ונשמר ההווי הדתי.

מתי: מחזור אחד ביולי.

איפה: הקייטנה בלונדון, הלינה בבית מלון בבעלות יהודית.

משך: 16 יום.

מחיר: 1,520 ליש"ט. כולל כלכלה מלאה, ביטוח רפואי, ארוחות במסעדות כשרות ופעילויות כמו טיולים, הצגות, לונה פארק ומוזיאונים, אך לא כולל את הטיסה (londonisfun.co.il).

ליווי: מדריך לכל 10-12 ילדים.

דיזנהויז יוניתורס

מי: ילדים בגילאי 11-18.

מתי: כמה מחזורים ביולי.

איפה: קולג'ים במקומות שונים בבריטניה כמו וינצ'סטר וקנטרברי. בנוסף, קייטנה בת שמונה ימים בלימסול, קפריסין.

משך: בין שמונה ימים לשלושה שבועות.

מחיר: 1,649-1,777 ליש"ט לשבועיים בבריטניה, בהתאם למחנה ומשך השהות. המחיר כולל טיסה, כלכלה מלאה, פעילות המחנה וגם טיולים ללונדון וצפייה במחזמר; 1,749-1,199 יורו לקייטנה בקפריסין.

(d-u.co.il).

ליווי: מדריך לכל 15 ילדים.

ורדה ענתבי

מי: ילדים בגילאי 8-19.

מתי: מחזורים רבים ביולי ובאוגוסט.

איפה: סאמר סקול בבריטניה, צרפת, שווייץ וספרד.

משך: 10 ימים עד ארבעה שבועות.

מחיר: התשלום נעשה בשני חלקים - ישירות לסאמר סקול - 780-1,495 ליש"ט לשבועיים בבריטניה, הכוללים את לימודי האנגלית וכל הפעילויות הנוספות, ותשלום נוסף בעבור הטיסה שיכול להיעשות גם דרך חברת נסיעות אחרת (antebi.co.il).

ליווי: אין מלווה ישראלי, יש מדריך של הסאמר סקול לכל 5-6 ילדים.

סאמר קאמפ: לא רק לימודים

מחנות סאמר קאמפ מתקיימים בעיקר בארה"ב וכוללים פעילויות חברה וספורט המיועדים לגילאי 14-18. בחברות השונות מסייעים בהנפקת הוויזות לארה"ב, אך מומלץ להקדים ברישום למחנות אלה.

* בחברת אופקים מוציאים ילדים בכיתות א'-יא' לארבעה מחנות שונים של הקהילה היהודית בארה"ב. משך השהות כארבעה שבועות. במחנות מתקיימות פעילויות שונות וישנן יציאות לטיולים מחוץ למחנה. המחיר: החל מ-3,742 דולר.

* עמותת camp USA מוציאה ילדים בגילאי 10-16 למחנות קיץ של הקהילה היהודית בארה"ב, בלוויית מדריך ישראלי והם מצטרפים לילדים האמריקאים לפי קבוצות הגיל. המחנה נמשך שלושה-ארבעה שבועות וכולל בעיקר פעילויות ספורט ימי ואתגרי, אמנויות ופעילויות נוספות. המגורים הם בבקתות עץ בקבוצות של 10-14 ילדים. המחיר: 3,140-3,550 דולר, הכוללים את הטיסה והשהות במחנה, כולל ארוחות ופעילויות.

* במועדון היאכטות דרך הים מציעים את summer cruise - מחנה קיץ ימי בן 14 יום שמתקיים על יאכטות. המשתתפים ישהו רוב היום על יאכטה וייצאו להפלגות יומיות לאורך מפרצי טורקיה ואיי יוון. על כל יאכטה שמונה בני נוער ושני מדריכים. המחיר: 2,590 יורו, כולל טיסות, אוכל, העברות והביטוחים הנדרשים.

* בחברת דיזנהויז יוניתורס מוציאים לבריטניה קייטנות "סאמר אקסטרים", שבהן הדגש הוא על פעילויות ספורט. מחנות אלה נמשכים בין שמונה ימים לשבועיים. בנוסף, מציעה החברה מחנה קיץ בספרד שהדגש בו על כדורגל. מחיר הקייטנה כולל טיסות למדריד, הסעות ושישה ימים על בסיס פנסיון מלא - 1,250 יורו.

* בקמפוס לימודים מציעים מחנות קיץ בארה"ב עם נוער אמריקאי-יהודי לגילאי 13-16 הנמשכים 4 שבועות. הפעילות כוללת ספורט ימי, ספורט אתגרי ויציאה מחוץ למחנה לסרטים ומשחקי בייסבול.

* בחברת aice מציעים מחנות קיץ בני 3-4 שבועות במדינת ניו יורק שבארה"ב, הכוללים פעילויות מגוונות במחנה ויציאה לימי טיול במרכזי קניות ופארק שעשועים. המחיר: 3,799-4,199 דולר.

* מי שרוצה ליהנות ממחנה קיץ עם ניחוח חו"ל אבל להישאר בישראל, יכול לבחור באופציה שמציעה camp kimama, המארגנת מחנות קיץ בישראל, בהם מחצית מהילדים המשתתפים הם ישראלים ומחציתם יהודים ממדינות שונות בעולם. המחנה מתקיים בקיבוץ עמיר ובמכמורת, ומיועד לגילאי 7-17. המחיר: 5,310 שקל לשבועיים, שכולל כלכלה מלאה ואת כל הפעילויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully