וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 50% ממותגי שטראוס יעלמו

נעה גרטי

25.6.2007 / 11:14

המותגים יוטמעו בתוך המותג "שטראוס", כך הודיעה הקבוצה הבוקר. מטרת הקבוצה להפוך לבינ"ל לאור מנוע הצמיחה המצוי בחו"ל

חברת שטראוס גרופ ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בה דיווחה על השינויים המערכתיים הצפויים בקבוצה. במסגרת השינויים הצפויים בשטראוס ישראל, מספר המותגים המופצים על ידה היום בארץ העומד על 33 (ביניהם: עלית, יטבתה, פרימור, דנונה, אחלה, אנרג'י, יד מרדכי, מהדרין ועוד), עומד "להצטמצם משמעותית, עד למעלה מ-50% מהמותגים" יוטמעו בתוך המותג שטראוס, אמר הבוקר מנכ"ל שטראוס ארז ויגודמן לוואלה! עסקים.
עם זאת אמרו ראשי החברה כי תקציבי הפרסום לא יצומצמו בהתאם - "כל מותג יחוזק יותר", אמר ויגודמן. "אותה כמות כסף על פחות מותגים", ניסחה זאת שטראוס.

יו"ר הקבוצה עפרה שטראוס פרשה את יעד הקבוצה העיקרי לעת עתה והוא הפיכתה לחברה בינ"ל אשר רוב מחזור ההכנסות יגיע מחוץ לישראל, ישראל תמשיך לשמש בסיס האם של הקבוצה. לשם המהלך הזה, מסבירה שטראוס, נדרשת תרבות ארגונית אחת ומבנה ארגוני אחד. מכאן נגזרים המהלכים הארגוניים שעתידים לבוא.

אשר לסוגיית ה"התייעלות" הדגיש המנכ"ל ויגודמן כי המהלך הארגוני איננו מוטה פיטורים, וזו אינה מטרתו. בהתייחסו לידיעה שפורסמה ב-TheMarker על כוונתם לפטר כ-50 מנהלים, אמר ויגודמן כי אינו יודע את מקורה שכן אין בידיהם כל מספר, מאחר שלא תוכננו פיטורים. "עזיבות של עובדים צפויות מטבע השינויים בחברה. ייתכן שחלק מן העובדים לא ימצאו את מקומם במבנה הארגוני החדש", הסביר ויגודמן.

לעת עתה שאול שלח, מנכ"ל שטראוס ממתקים, הוא המנהל היחיד שעוזב את החברה. אך לפי דברי ויגודמן, שלח ביקש לעזוב את החברה כבר לפני כשנתיים ללא קשר למהלך השינויים, והחברה ביקשה ממנו להישאר ולהבריא את חטיבת הממתקים.

ממוקדי בריאות ותענוג

כיום הקבוצה מנהלת את ארבע הזרועות: שטראוס ישראל, חברת הקפה של שטראוס - המהווה מנוע צמיחה מרכזי עם פוטנציאל בינ"ל, סברה – חברת הסלטים הפעילה בצפון אמריקה, וזרוע מקס ברנר המתוכנננת לגדול משמעותית.

בתוך שטראוס ישראל נעשה עד כה חלוקה ל-5 חטיבות(סלטים, מחלבה, קפה, מלוחים וממתקים), ואילו כעת החלוקה תעשה לשתי חטיבות עסקיות עיקריות:

* בריאות ואיכות חיים - מנכ"ל החטיבה יהיה מישל בן וייס, שניהל עד כה את חטיבת הסלטים. החטיבה תכלול את מוצרי המחלבה - מזון טרי, מעדנים, דנונה ויטבתה.

* תענוג והנאה - מנכ"לית החטיבה תהיה סיגל שילוני, שניהלה עד כה את שיווק המחלבות. החטיבה תכלול את עלית שוקולד ועלית Fun.

בנוסף תישארנה חטיבות הקפה והמלוחים. שינוי משמעותי נוסף שייעשה בחברה הוא הפרדה בין החטיבות העסקיות לבין התפעול, וההספקה - שהיו עד כה מובלעים בתוך החטיבות העסקיות.

לשם המהלך המקיף נדרשה שטראוס לסכם עם כל חברה אשר בבעלותה על אופן הניהול החדש תחת המותג שטראוס. מאחר שהסיכומים טרם נשלמו, החברה עוד לא מפרסמת את רשימת המותגים הסופית. בחברת פפסיקו אין לשטראוס שליטה, הסכם השיווק הוא 50%-50%, ועימה טרם הגיעה שטראוס להבנות, ועל כן ארגון תחום המלוחים טרם הושלם.

אימרו strauss

מנוע הצמיחה המרכזי של שטראוס הוא הפעילות הבינ"ל. ב-2002 המכירות בחו"ל הסתכמו ב-602 מיליון שקל ועד 2006 צמחו במעל 40% ל-2.066 מיליארד שקל. היעד עליו הכריזו הבוקר בחברה הוא להגדיל את הצמיחה פי 50% עד 2009.

בתחום הקפה הגיעה שטראוס לחדירה של 97.89% בברזיל, והחברה צומחת במדינות מזרח אירופה.

בתחום הסלטים - חברת סברה הפועלת בצפון אמריקה, הנמצאת בבעלות חלקית (49%) עם רבי יהודה פרל, מחזיקה במקום הראשון מבחינת נתח השוק (25.2%) של המטבלים והסלטים הים תיכוניים, המגלגל כ-250 מיליון דולר. לדברי המנכ"ל לשעבר של סברה והמנכ"ל הנכנס של שטראוס ישראל, גדי לסין, "מוצרי סברה נמצאים כיום בכל חנות שלישית בשוק בצפון אמריקה. כשנרכשה סברה הכניסה 28 מיליון דולר, ב-2006 הכניסה 40 מיליון דולר ועד 2007 תכניס 65 מיליון דולר לחברה.

חילופי כיסאות

מנכ"ל שטראוס ישראל היוצא גיורא בר דעה, יישאר בחברה לפחות עד תום השנה לשם תקופת החפיפה שהוא מעביר למחליפו גדי לסין, מנכ"ל סברה לשעבר.

החברה הציעה לגיורא בר דעה להישאר חלק מן הקונצרן ולהתמנות לתפקיד מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה. בר דעה טרם השיב.

אבי בן אסייג, לשעבר סמנכ"ל הכספים, מונה למשנה למנכ"ל וסמנכ"ל תפעול ראשי. החברה עוד צריכה לאייש את תפקיד סמנכ"ל הכספים הקונצרני.

שלי שליט, סמנכ"לית שיווק קונצרני, יוצאת לחופשה בת שנה אך לא תשוב לתפקידה זה. את תפקידה החברה מבקשת לאייש על ידי מועמד מחו"ל.

רונן זוהר, מנכ"ל שטראוס מחלבות, ימונה לתפקיד מנכ"ל סברה.

אסנת גולן מונתה לסמנכ"לית תקשורת תאגידית - יח"צ פנימי וחיצוני.

נורית טל שמיר, סמנכ"לית משאבי האנוש, תמונה לסמנכ"לית משאבי אנוש קונצרניים. תחליף אותה בתפקידה - דבורה מקסיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully