וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חוק עמלות הבנקים יעבור

צבי זרחיה

25.6.2007 / 15:33

החוק להגברת הפיקוח על הבנקים יכנס לתוקף בחצי הראשון של שנת 2008. סמכויות הפיקוח של המפקח על הבנקים יהיו מיידיות

החוק להגברת הפיקוח על הבנקים יכנס לתוקף בתוך שנה בין ה-1 בינואר 2008 ל-1 ביולי 2008. עם זאת, סמכויות הפיקוח על גובה העמלות שיוקנו למפקח על הבנקים בבנק ישראל יהיו מיידיות. זוהי המגמה המסתמנת המסתמנת בוועדת הכלכלה המצביעה בשעה זו על הצעת החוק. הצעת החוק תועלה מחר להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

לפי החלטת הוועדה, המפקח על הבנקים יוסמך בתוך 3 חודשים ממועד חקיקת החוק לקבוע את רשימת העמלות שבגינן יוכלו הבנקים לגבות עמלה. אולם, למפקח תינתן האפשרות לבקש דחייה נוספת של 3 חודשים.

לאחר שהמפקח יגבש את הרשימה, יקבלו הבנקים הארכה של שלושה חודשים להיערכות לאיחוד עמלות ולקביעת תעריפון חדש. עם זאת, הבנקים יוכלו לקבל הארכה של 3 חודשים נוספים. לכל המאוחר החוק יופעל במלואו בעוד שנה.

הוועדה החליטה שבנקים שיעברו על הצעת החוק יספגו קנס של 1.5 מיליון שקל. הנגיד יקבע רשימה של שירותים בנקאים שתמורתם הבנק יוכל לגבות עמלות. מתוך הרשימה, הנגיד רשאי להכריז על שירותים שהם ברי פיקוח. לגבי שירותים אלה יוכל לקבוע אם יש תקרה לעמלות הללו.

בוועדה נערך ויכוח באשר להחלת החוק על משקי הבית. בנק ישראל דרש שהצעת החוק תחול על לקוח פרטי או עסק ככל שיקבע נגיד בנק ישראל. הנגיד יקבע מהו המחזור של אותו תאגיד שעליו תחול הצעת החוק.

איגוד הבנקים הציע שסמכויות הפיקוח של המפקח על הבנקים יחולו על חשבון של משקי בית שבו המשכורת החודשית של שני בני הזוג היא עד 10,000 שקל וכי יש בחשבון תוכניות חיסכון או פקדונות של 157 אלף שקל. הנגיד יהיה רשאי להכריז על סוג של שירותים שהם ברי פיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully