וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריטליקס לקראת עסקות משמעותיות בסין"

יורם גביזון

26.6.2007 / 10:36

אומר סמנכ"ל הכספים. החברה הודיעה אמש על זכייתה בחוזה של 5-4 מ' ד' להתקנת המערכת ברשת מזון ה-11 בגודלה בשוק הסיני

פעילותה של חברת ריטליקס בשוק הסיני נהפכת במהירות למנוע צמיחה משמעותי לחברה, שמפתחת מערכות תוכנה לרשתות קמעוניות בתחום המזון, הדלק וחנויות הנוחות. רשת המרכולים הסינית וומארט (Wumart), שהיא רשת הקמעונות ה-11 בגודלה בסין, תתקין את המערכת המסונכרנת של יישומי התוכנה של ריטליקס - שכוללת את מערכות התוכנה לקופות ולמשרדי החנויות, למשרד האחורי ולניהול מבצעים ומועדוני לקוחות. מערכות התוכנה של ריטליקס יותקנו ב-700 החנויות של הרשת.

ריטליקס לא דיווחה על היקפה הכספי של העסקה, אך ערן יעקובי, אנליסט בלידר שוקי הון, העריך שהיקף החוזה עם וומארט - שנחשבת לרשת מהשורה השנייה (2 - (Tier עשוי להגיע ל-4-5 מיליון דולר בשנה במשך 4-5 שנים.

חוזים נוספים וגדולים יותר

סמנכ"ל הכספים של ריטליקס, דני מושיוף, ציין שהצמיחה בביקושים בסין עולה על תחזיותיה המוקדמות של החברה, וציין שוומארט צמחה ב-45% ב-12 החודשים האחרונים. לדבריו, בתקופה הקרובה עשויה ריטליקס להכריז על חוזים נוספים ואולי גדולים יותר עם רשתות מזון ודלק.

מושיוף אמר שריטליקס מתמודדת על חוזים להספקת פתרונות תוכנה לרשתות שנמנות עם 10 הרשתות הגדולות בסין, והעריך שמזרח אסיה תספק לריטליקס 15%-20% מהמכירות בתוך כמה שנים.

חלק מ-10 הקמעוניות המובילות בסין, כמו Crrefour Auchan ו-AS Watson, הן חברות רב לאומיות; וחלקן, כמו ווטסון וקרפור, כבר חתומות על חוזים עם ריטליקס - כך שיש סבירות שחברות אלו ירחיבו את ההתקשרות עם ריטליקס גם לפעילותן בסין.

חברות אחרות, כמו טסקו - שהיא הלקוח הרב לאומי הראשון של ריטליקס - נמצאות בין 20 הראשונות בסין.

השוק הקמעוני הסיני הוא השלישי בגודלו בעולם לאחר ארה"ב ויפאן. המכירות הקמעוניות של מזון ברשתות השיווק צמחו ב-300% ב-2000-2005, על פי נתוני סוכנות המחקר PlanetRetail. חברת המחקר מסינגפור Springboard Research מעריכה שרשתות קמעונאיות בסין השקיעו 1.1 מיליארד דולר בטכנולוגיית מידע ב-2006, ושהיקף ההשקעות יגדל ל-3.1 מיליארד דולר עד סוף 2010, כלומר קצב שנתי ממוצע של 29%.

שבועיים אחרי החוזה הקודם

ריטליקס זכתה בחוזה הנוכחי שבועיים לאחר שזכתה בחוזה להספקת פתרונות תוכנה ל-60 החנויות של רשת HomeBuy Houseware, שהיא אחת הרשתות הגדולות בתחום עשה זאת בעצמך בסין. רשת זו מתכננת להגדיל את מספר החנויות שהיא מפעילה ל-400 ב-5 השנים הקרובות.

ריטליקס הרוויחה 1.9 מיליון דולר במחזור של 52.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007, בהשוואה לרווח של 3.6 מיליון דולר במחזור של 50.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006. מניית החברה הגיבה לידיעה בעלייה של 3.5% במהלך המסחר לשווי שוק של 370 מיליון דולר. זאת, בעקבות ירידה של 18.5% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully