וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החפיפה הסתיימה: אבי גבאי הוא מנכ"ל בזק

ערן גבאי

26.6.2007 / 12:28

איקה אברבנאל סיים את תפקידו בחברה. אם השיחות עם שלמה נחמה לא יבשילו, עשוי גבאי לקבל גם את ניהול פעילות החברות הבנות

הסתיימה החפיפה בין ממלא מקום מנכ"ל , איקה אברבנאל, לבין מחליפו - מנכ"ל בזק בינלאומי לשעבר - אבי גבאי. החל מהיום, גבאי הוא מנכ"ל בזק ואחראי על פעילות הטלפוניה הקווית בקבוצה. כך נודע ל-TheMarker. למעשה, אברבנאל סיים את תפקידו בבזק ועזב היום את שערי החברה. החפיפה בין השניים נמשכה כשלושה שבועות.

אברבנאל הודיע על כוונתו לפרוש מבזק בהקדם בתחילת יוני. אברבנאל נימק את פרישתו ברצונו לצאת לדרך חדשה. מינוי גבאי כמנכ"ל פעילות הטלפוניה הקווית של בזק וכממלא מקום חדש למנכ"ל קבוצת התקשורת כולה אושר לאחרונה בדירקטוריון החברה.

עד כה שימש אברבנאל, במשך יותר משנה וחצי, כמנהל פעילות הטלפוניה הקווית בבזק, ובשלושת החודשים האחרונים מאז שנאלץ מנכ"ל בזק היוצא, יעקב גלברד, לעזוב את בזק, בשל הפרשות החשבונאיות ואי הסדרים שאותרו בחברה, שימש אברבנאל כממלא המקום שלו.

העובדה שגבאי מתמנה כממלא מקום למנכ"ל קבוצת בזק, מותירה עדיין סיכוי גדול כי את פעילות הקבוצה כולה ינהל מנכ"ל חדש מעליו, או יו"ר פעיל חדש, דוגמת שלמה נחמה, באם המגעים להכנסתו כמשקיע בבזק יושלמו.

עם זאת, גורמים בבזק לא מוציאים מכלל אפשרות כי בשלב שני עשוי גבאי לקבל לידיו גם את ניהול הקבוצה כולה, באם לא ימצא מועמד טוב ממנו לניהול עסקי קבוצת בזק. בעלי השליטה בבזק מנהלים מזה שבועות שיחות עם שלמה נחמה, ובקבוצת סבן ואייפקס היו רוצים לראות בנחמה כאיש שיוביל את קבוצת בזק.

גבאי, בן ה-40, זוכה כעת לקידום משמעותי בתוך קבוצת בזק, והוא אחד המנהלים הבולטים בשורות הקבוצה מזה כעשור. כבר בשלב שבו חיפשו מחליף לאילן בירן כמנכ"ל בזק, לפני כארבע שנים, העמיד עצמו גבאי למבחן הדירקטוריון, מתוך כוונה ברורה לקבע עצמו כמי שיוביל את בזק בעתיד. מאז מנהל גבאי את בזק בינלאומי כארבע שנים, והוא הציג בה שיפור ניכר בדו"חות הכספיים של החברה והפך אותה לראשונה לחברה עם מחזור עסקים הגבוה ממיליארד שקל.

גבאי השלים בתוך חצי שנה שלושה מיזוגים של חברות מתוך הקבוצה לתוך בזק בינלאומי. גבאי שימש קודם לכן כסמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה וכן כאחראי על תחומי הרגולציה, ועל כן היכרותו את עסקי בזק ענפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully