וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסיקו עם השכר המופלג בבנק ישראל"

שלומי שפר

26.6.2007 / 17:31

כך דורשת התנועה לאיכות השלטון מאולמרט וממזוז. "מודעים לאיום ההתפטרות של פישר, אך זו לא סיבה לוותר על עקרונות"

התנועה לאיכות השלטון יוצאת כנגד הכוונה להעניק שכר מופלג לעובדים בכירים בבנק ישראל. במכתב שנשלח היום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולנגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר, קוראת התנועה למנוע כוונה זו. התנועה קוראת לשלושה לקבוע כי אין להעניק לבכירי הבנק שכר הדומה לשכר מנכ"ל משרד ממשלתי או שכר גבוה ממנו. מדובר בעשרות מעובדי בנק ישראל שאינם מנהלי מחלקות. בתנועה קוראים שלא לאשר שכר דומה לשכר סמנכ"ל בכיר במשרד ממשלתי או גבוה ממנו לעשרות עובדים נוספים בבנק.

עוד קוראת התנועה לאיכות השלטון לאולמרט ולשר האוצר הצפוי להתמנות בקרוב להימנע מהתערבות בשיקול הדעת בעניין זה. זאת, היות שמדובר בשיקול דעת המופקד על פי דין בידי הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר. התנועה כותבת במכתב כי אנשיה מתנגדים נחרצות להענקת שכר אותה הם מכנים לא חוקית ולאישור בדיעבד של הסכמים שאינם חוקיים, לטענה. עם זאת, התנועה אינה מתנגדת לשכר ראוי לעובדי בנק ישראל.

לתנועה לאיכות השלטון נודע כי לכאורה נגיד בנק ישראל דורש כי יתאפשר, במסגרת "דור ב'" בהסכם השכר המתגבש, העסקת עשרות עובדים בשכר דומה לשכר מנכ"ל משרד ממשלתי ואף בשכר גבוה ממנו.

התנועה כותבת כי היא מודעת לאיום ההתפטרות של פישר מתפקידו ומטעימה כי היא מעריכה את פועלו, אך לטענתה, ספק אם הרצון להשאיר אדם כלשהו בתפקיד נגיד בנק ישראל יכול להצדיק ויתור על העקרון שבמדינת ישראל יש לקבל החלטות באופן ענייני, עם הצדקה לגופו של עניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully