וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאפ שבינינו לבין העולם

הדר תדמור

27.6.2007 / 2:43

מתים לחולצה של GAP, או איזה מכנסיים של H&M, או חולמים לגשת לחנות האפל הקרובה לביתכם - למה הרשתות האלה לא אצלנו?

נכון שהעולם התכווץ ושישראל היא כבר חלק בלתי נפרד מחגיגת השופינג הגלובלית, אבל עדיין לא כל הרשתות הבינלאומיות הנחשקות עשו עלייה. בינתיים אנחנו נאלצים לרכוש את המותגים האלה רק בחו"ל ולקטר בשקט כל הדרך לישראל. זה לא חייב להיות ככה. יזמים יקרים, אנו פונים ללב שלכם: הרשימה הבאה כוללת את הרשתות שהכי חסרות לנו כאן. בתודה מראש, הצרכנים.

H&M - מדונה יודעת הכי טוב

היא אולי לא רשת הביגוד הנחשקת ביותר בעולם, אבל היא בוודאי אחת מהפונקציונליות ביותר. H&M מוכרת בגדים לכולם - נשים, גברים, ילדים ונוער - ולבגדים אחראים לא רק מעצבי הרשת, אלא גם מעצבים ידועי שם. לפעמים אפילו אושיות פופ זוכות לכבוד: מדונה וקיילי מינו, למשל. התחלופה מהירה, הבגדים אמנם יומיומיים אבל תמיד אופנתיים ומעודכנים, והכי חשוב - זולים יחסית.

הכפר הגלובלי: הרשת החלה את דרכה ב-1947 כחנות יחידה בשוודיה. כיום היא מחזיקה 1,345 חנויות ב-24 מדינות שונות בעולם, ובהן ארה"ב, בריטניה, גרמניה ואפילו דובאי. במדינות הנורדיות אפשר לרכוש את מוצרי החברה באמצעות אתר האינטרנט שלה. הכנסות החברה ב-2006 היו 11.5 מיליארד דולר, ורווחיה הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר.

התשובה הישראלית: אין רשת ישראלית שנותנת תשובה הולמת, אבל הצרכנים יכולים להסתפק במה שמציעות רשתות כמו קסטרו, כן ולא והוניגמן. רשת זארה הספרדית, שהתאזרחה כאן במהירות רבה, היא אולי המקבילה הנאותה ביותר.

למה כדאי לחכות? מדונה יודעת מה היא עושה.

הסיכוי שזה יקרה: סביר. בכל שנה יוצאת מישראל משלחת מתחלפת של אנשי עסקים שמתדפקת על דלתותיה של הנהלת החברה בשוודיה. העסק עדיין לא עבד, בעיקר בגלל שהשוק האירופי מעניין יותר ומחירי מוצרי האופנה בו גבוהים יותר. מצד שני - עוד לא אבדה תקוותנו, לפחות בכל הנוגע ל-H&M.

הידעתם?

ל-H&M יש 1,345 סניפים הפזורים ב-24 מדינות ברחבי העולם. ההכנסות מהקולקציה בעיצובה של מדונה ודאי יסייעו להקים את הסניף ה-1,346

שארפר אימג' - המפקח גאדג'ט

ברשת שארפר אימג' אפשר למצוא גאדג'טים שמוגדרים באתר האינטרנט של החברה ככאלה "שמטרתם לשפר את החיים ולהפוך אותם למהנים יותר". החנות לא מיועדת רק לפריקים של מחשבים, אלא לכל מי שמחפש את הלהיט האלקטרוני החדש, או מתנה מקורית במיוחד.

הכפר הגלובלי: החברה נוסדה ב-1977 בסן פרנסיסקו. כיום כבר יש לה 186 חנויות ברחבי ארה"ב, והכנסות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-65.5 מיליון דולר.

התשובה הישראלית: אפשר למצוא בישראל חנויות גאדג'טים - כמו ג'נטלמן והפי-טיי - אבל קשה להגיד שמדובר בתחליף נאות. מה שכן, אפשר למצוא בנוחות מבחר גדול של גאדג'טים אם מסתובבים ברשת באתריהן של קמעוניות מקוונות.

למה כדאי לחכות? גם אם המוצרים לא נראים הכי נחוצים, עדיין היינו שמחים לאפשרות להיכנס לחנות שבה אפשר לרכוש תיבת להיטים (ג'וק בוקס), מחזיק מפתחות המציג תמונות דיגיטליות וגם - שובר המעניק שעת ריחוף חסר משקל במתקן מיוחד.

הסיכוי שזה יקרה: רשת גאדג'טים בישראל? החמור הלבן יגיע לפני שזה יקרה.

HMV - תנו לי רוק'נ'רול

חנויות רשת המוסיקה His Masters Voice (HMV) הן בתי כלבו שבהם חובבי המוסיקה יכולים לבלות ימים על גבי ימים בחיפושים, האזנות וקניות. החנות מוכרת מגוון עצום של דיסקים, תקליטים, DVD ומשחקי וידאו.

הכפר הגלובלי: הרשת נוסדה בבריטניה ב-1921, וכיום יש לה 409 סניפים - גם בקנדה, ארה"ב, אסיה והפסיפיק. הכנסותיה ב-2006 היו 1.1 מיליארד דולר, והרווח התפעולי - 32 מיליון דולר.

התשובה הישראלית: אין חנויות בסדר גודל כזה, אבל יש רשתות דיסקים ובהן צליל וטאואר רקורדס.

למה כדאי לחכות? הגודל כן קובע: החנות הגדולה ביותר של HMV כוללת 150 אלף אלבומים - דיסקים ותקליטים.

הסיכוי שזה יקרה: עזבו אתכם. בימים שבהם שוק חנויות הדיסקים העולמי הולך ומתכווץ בגלל האינטרנט, קשה להאמין שרשתות הענק ייראו דווקא בשוק הישראלי המצומצם יעד לצמיחה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ספורה - מכה זה כאן

להגיד "רשת מוצרי הקוסמטיקה היוקרתית" זה כמו להגיד שביל גייטס הוא די עשיר. ספורה היא לא סתם רשת קוסמטיקה - היא המכה (mecca) של הקוסמטיקה. סניפי הרשת, שמציעים מגוון עצום של מוצרי טיפוח ואיפור, מארחים המוני נשים שמחפשות אחר מעיין הנעורים. גם אם הן לא ימצאו אותו שם - הן ישלמו הרבה מאוד כסף בדרך.

הכפר הגלובלי: ספורה היא במקור רשת צרפתית, חטיבה של ענקית מוצרי האפנה הצרפתית LVMH. את חנויות הרשת ניתן למצוא כמובן בארץ הלידה צרפת, וגם בקנדה, סין, יוון, ארה"ב, איטליה, פולין, ספרד - ואפילו הרפובליקה הצ'כית לא נשארה מחוץ למעגל הטיפוח.

התשובה הישראלית: הדבר הדומה ביותר לרשת ספורה בארץ הוא רשת חנויות אפריל. סופר-פארם וניו פארם לא נכללות כאן כתשובה ראויה לרשת, מכיוון שסביר להניח שלקוחות הרשת הצרפתית היו מצביעות ברגליים אם בספורה היו מוכרים גם חיתולים, תרופות וחול לחתולים.

למה כדאי לחכות? קודם כל, בגלל המוניטין היוקרתיים שהפכו את הרשת לחובה בעבור כל אישה שמכבדת את עצמה באירופה. בנוסף, ואולי יותר חשוב - בחנויותיה ניתן למצוא יותר מ-200 מותגים של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה.

הסיכוי שזה יקרה: עדיף שלא תטפחו ציפיות ותמשיכו לטפח רק את העור. השוק שלנו פשוט לא מעניין אותם.

Payless Shoe-Source - זול פה

יותר מרשת חנויות נעליים, פיילס שו-סורס היא רשת מחסני נעליים. אפשר למצוא נעליים בכל המידות, מילדים ועד ענקים, נעלי יומיום ונעליים אופנתיות, והכל במחירים מצחיקים. בין המותגים הנמכרים במחירים נמוכים מאוד גם איירווק וצ'מפיון. נעלי איירווק, יצרנית כפכפים הדומים לקרוקס, נמכרות במחיר של 15 דולר לזוג, ונעלי ספורט של צ'מפיון נמכרות בעבור כ-18 דולר לזוג.

הכפר הגלובלי: לחברה 4,602 סניפים - בין השאר בארה"ב, קנדה, פורטו ריקו, גואם ואיי הבתולה.

התשובה הישראלית: בחנויות הנעליים ניתן למצוא מבצעים שונים מדי פעם, אבל קשה למצוא רשת חנויות שבאופן שיטתי מוכרת נעליים במחיר של כ-50 שקל לזוג.

למה כדאי לחכות? בגלל המחיר. ותו לא.

הסיכוי שזה יקרה: טוב. ואם לא את הרשת הזאת, אז אחרת דומה לה: בתחום הנעליים עדיין יש בישראל ואקום - אף רשת עוד לא הפכה לדומיננטית. הזדמנות יש, השאלה היא מי ירצה להביא קונטיינרים לארץ, ואם יספיק לעשות זאת לפני שרשתות האופנה יכבשו את השוק הבתולי יחסית.

אברקרומבי אנד פיץ' - הכי דחוף

הרשת מוכרת בגדי קז'ואל יוקרתיים וענוגים במחירים לא שווים לכל כיס. החנות אמנם חורתת על דגלה את אופנת המיינסטרים, אך עושה זאת בכישרון רב. בנוסף, היא נודעה בזכות המוכרים שלה הלבושים במינימליזם מינימליסטי במיוחד.

הכפר הגלובלי: החנות הראשונה נוסדה ב-1892, ובסיסה באולבני שבמדינת אוהיו. כיום יש לחברה 950 חנויות בארה"ב, קנדה ובריטניה. ב-2006 רשמה החברה הכנסות של 3.4 מיליארד דולר, והרווח היה 426 מיליון דולר.

התשובה הישראלית: אין. ראיתם את הבגדים שלהם? מצד שני, יש חנויות בודדות המוכרות פריטים של אברקרומבי. ואולם בדרך כלל מדובר בעודפים, ובכל מקרה - אין חנות של הרשת, על כל המבחר, המגוון וחוויית הקנייה שהיא מציעה.

למה כדאי לחכות? באמת, ראיתם את הבגדים שלהם? חוץ מזה, עם 115 שנות ניסיון בטח יש להם מה ללמד אותנו.

הסיכוי שזה יקרה: הלוואי. אם זה עוזר למישהו, אנחנו מבטיחים לקנות וגם להזמין את חברינו. בקניון רמת אביב מן הסתם ישמחו.

The Body Shop - מוסר ריחני

לא מדובר ברשת הישראלית, אלא ב-The Body Shop המקורית, המוכרת מוצרי היגיינה וקוסמטיקה שהיא אחראית על ייצורם. אחד מיתרונות הרשת הגדולים הוא העובדה שהיא רשת מצפונית, ששמה לה למטרה לא לערוך ניסויים בבעלי חיים למען מוצריה, ליצור מוצרים ידידותיים לסביבה ולהגן על זכויות בני האדם בכל מקום בעולם באמצעות פרויקטים שונים.

עם זאת ב-2006 נמכרה The Body Shop ללוריאל, שידועה כמי שכן מבצעת ניסויים בבעלי חיים. הדבר הקשה על רבים מלקוחותיה של הרשת להמשיך ולצרוך את מוצריה. למרות הכל, הרשת ממשיכה למשוך לקוחות - בעיקר נשים - ויש לה מוניטין של רשת טבעית שמציעה מוצרים איכותיים. כניסה לאחת מחנויות הרשת תמיד מרגישה כמו כניסה לספא, ורכישה - כמו פינוק אמיתי.

הכפר הגלובלי: החנות הראשונה נוסדה ב-1976 בבריטניה, אך כיום יש לרשת יותר מ-1,980 סניפים ו-77 מיליון לקוחות ב-50 מדינות שונות.

התשובה הישראלית: יש דמיון בין בודי שופ הישראלית ל-The Body Shop העולמית, למעט העובדה שמוצריה של הרשת הישראלית פותחו על ידי ד"ר פישר. בודי שופ מציעה מוצרים לטיפוח הגוף, השיער ועור הפנים, שכולם משלבים בין מדע לחומרים טבעיים.

החברה הישראלית מצהירה אף היא כי תפישת העולם שלה כוללת דאגה לאיכות הסביבה, תרומה לקהילה ולזכויות אדם ובעלי חיים, ממש כמו הרשת העולמית. מצד שני, אולי דווקא העובדה שהיא לא נמכרה עדיין לתאגיד ענק - הופכת אותה לאטרקטיווית יותר עבור קהל היעד.

למה כדאי לחכות? ל-The Body Shop יש מגוון רחב יותר של מוצרים - בעוד שבודי שופ הישראלית מתמקדת בשמנים, סבונים ובשמים, הרשת העולמית מציעה גם מוצרי איפור, תיקים ונרות.

הסיכוי שזה יקרה: טוב למדי: יש שמועות שבלוריאל מדברים על פתיחת חנות בישראל. בד"ר פישר, המחזיקים במותג בישראל, יש מן הסתם כתב תביעה במגירה - על כל מקרה.

Apple Store - התפוח הכי גדול

"וואו" - זו לרוב המלה הראשונה שאומרים כשנכנסים לחנות של אפל. החנויות החדשניות והמעוצבות מציעות הכל מהכל בכל מה שקשור למוצרי החברה - החל במחשבי המקינטוש וכלה באביזרים הקטנים ביותר למכשיר האייפוד.

החנות מעסיקה גם מומחים למוצרי אפל, שיכולים להתאים בעבור הלקוח בדיוק את מה שהוא מחפש ולענות על כל השאלות. יש גם בר מיוחד, שבו אפשר לקבל תשובות אחד על אחד לגבי כל מוצר של החברה. בנוסף בחנויות נערכות סדנאות למתחילים, הרוצים להשתמש בכל אחד ממוצרי החברה - והן בחינם.

הכפר הגלובלי: לצערנו הרב חנויות אפל עדיין לא הגיעו למזרח התיכון המיוזע, וההפסד כולו שלנו.

התשובה הישראלית: במלה אחת: אין.

למה כדאי לחכות? חנות אפל היא למעשה מחלקת שירות לקוחות אדירה עם עיצוב ושיק, שרק מחכה ללקוח שיבוא עם שאלות על אפל, ואלוהים יודע - וגם כל אחד שיש לו אייפוד - שיש הרבה מאוד כאלו. מרכז אחד שבו אפשר לשאול את כל השאלות וגם ליהנות מכך - מה צריך יותר?

הסיכוי שזה יקרה: לפעמים, חלומות מתגשמים.

וול-מארט - חיתולים, מחשבים והשמצות

זוהי "רק" הקמעונית הגדולה בעולם. וול-מארט ידועה במתחמי הקניות הגדולים שלה, בהם אפשר לקנות הכל - ממחשבים ועד תרופות מוזלות, בגדים, צעצועים, מכשירי חשמל ומזון לאנשים ובעלי חיים - והכל במחירים עממיים.

אבל לא הכל ורוד כל כך - הרשת זכתה להשמצות קשות כשהתגלו תנאי ההעסקה שהיא מנהיגה, והמדיניות הקשה כלפי עובדיה. בימים אלה מתמודדת הקמעונית עם תביעות עובדים רבות - רובן קשורות לרמות השכר הנמוכות ולהבדלי השכר שבין עובדים לעובדות.

הכפר הגלובלי: וול-מארט נוסדה ב-1945 במדינת ארקנסו שבארה"ב, וכיום סניפיה פזורים גם בבריטניה, ארגנטינה, קנדה, הונדורס, יפאן, מקסיקו, ניקרגוואה ופורטו ריקו. שווי השוק של הרשת, המחזיקה גם בחנויות זיכיון בסין, הוא 193 מיליארד דולר.

התשובה הישראלית: אין בישראל חנות מקבילה לוול-מארט, אבל אפשר למצוא Super stores, כמו שוול-מארט מכנה אותן, כלומר רשתות כמו שופר-סל ביג ומגה - אך הן קטנות יותר ומגוון המוצרים בהן מצומצם יותר.

למה כדאי לחכות? אחרי הכל, זאת הקמעונית הגדולה בעולם.

הסיכוי שזה יקרה: קטן מאוד. כבר שנים מדברים על כך שאוטוטו אחת מרשתות המזון הבינלאומיות מגיעה לישראל, אך המציאות - היקף שוק קטן, בעיית הכשרות ופוליטיקה בינלאומית - הופכת את ישראל ליעד הרבה פחות אטרקטיווי משנדמה.

שימו לב!

רשת וול-מארט אולי מציעה הכל מהכל, אבל תנאי ההעסקה המחפירים שלה - שהביאו רבים מעובדיה לתבוע את החברה - גרמו לקונים רבים להדיר רגליהם

Gloria Jean's Cofees מלא קפה

רשת בתי הקפה האמריקאית מוכרת 40 סוגים שונים של קפה ומציעה, לפי הסטנדרט המקובל, גם כריכים ומיני תופינים. האווירה ברשת ביתית אך צעירה, ומוסיקה עכשווית ועיצוב מודרני הופכים את הסניפים למקום מפגש אידיאלי לבני נוער ובני עשרים פלוס ולמקום נהדר לאנשי עסקים.

הכפר הגלובלי: ב-1979 נפתח הסניף הראשון של הרשת בשיקגו, על ידי אד וגלוריה ג'ין. מאז נפתחו סניפים נוספים ברחבי ארה"ב, בריטניה, ספרד, פולין, צ'כיה, הונגריה, רומניה, קרואטניה, בולגריה, אוקראינה, טורקיה, קפריסין, פקיסטן, תאילנד, וייטנאם, מלזיה, הפיליפינים, פיג'י, דרום אפריקה, אוסטרליה ואפילו ניו זילנד.

התשובה הישראלית: לא חסרים בתי קפה בישראל, מקומיים ובינלאומיים. בין השמות הגדולים ניתן למצוא את רשת ארקפה, קופי בין אנד דה טי ליף, ארומה וקפה הלל.

למה כדאי לחכות? רק ברשת גלוריה ג'ינס קופיז ניתן למצוא את משקה הטים-טם, משקה מיוחד שאחד ממרכיביו הוא החטיף האוסטרלי טים-טם. עכשיו, לאחר שהחטיף כבר יובא לישראל, אפשר להכין גרסה ביתית למשקה - אבל סביר להניח שהמשקה של אד וגלוריה ייקח את הקופה.

הסיכוי שזה יקרה: קטן. קשה להקים רשת בתי קפה חדשה בישראל, וקשה עוד יותר למותג בינלאומי להיכנס ולנסות להתחיל מאפס. בשוק ההולך ונהיה רווי יש רשתות מצליחות, ומיקומים מתמעטים והולכים. תשאלו את סטארבאקס.

גאפ - הרווח הגדול

רשת גאפ היא מוסד - מוסד עתיק, אבל מוסד. למעשה, היא אחת מהקמעוניות הגדולות בעולם להלבשה. גאפ מפעילה את רשתות גאפ, בננה ריפבליק, אולד נייבי, פורת' אנד טאון ופייפרליים.

הכפר הגלובלי: הרשת נוסדה ב-1969 בסן פרנסיסקו, וכיום מונה 3,100 סניפים ברחבי העולם עם מחזור מכירות של 15.9 מיליארד דולר.

התשובה הישראלית: האמת, כבר אפשר למצוא את מוצרי גאפ ובננה ריפבליק בישראל. עודפי הרשתות נמכרים ברשת חנויות סקאל, אבל לחברה עדיין אין כאן חנות דגל.

למה כדאי לחכות? חוץ מהעובדה שהבגדים משגעים, את רשת חנויות הבגדים מפרסמת השחקנית שרה ג'סיקה פארקר, והיא בטוח יודעת מה טוב בשבילנו. מצד שני, אולי עדיף כבר לחכות לרשת הבת, אולד נייבי, שצוברת תאוצה ופופולריות בזכות מערכות לבוש בסיסי מעולות ומחירים נוחים.

הסיכוי שזה יקרה: צר לנו, אבל הסיכוי קטן. הצלחתן המקומית הבלתי ניתנת לערעור של קסטרו, פוקס ואחרות, המצליחות להתאים עצמן לטעם הישראלי, לא משאירה לגאפ סיכויי השתלבות גדולים.

בארנס אנד נובל - אוהבים מרחוק

בארנס אנד נובל היא הרשת מספר אחת למכירת ספרים בארה"ב בחמש השנים האחרונות. הרשת האיכותית מוכרת יותר מ-300 מיליון ספרים בשנה ומציעה מבצעים משתלמים, מגזינים, מוסיקה וסרטים. מרבית החנויות כוללות גם פינת קריאה ובית קפה קטן, ולא במקרה - שכן החברה מחזיקה גם ברשת בתי קפה.

הכפר הגלובלי: לחברה, שנוסדה ב-1986 בניו יורק, יש 792 חנויות ספרים בארה"ב וחנויות נוספות בקולומביה. שווי החברה - 2.79 מיליארד דולר. הכנסותיה ב-2006 היו 5.26 מיליארד דולר.

התשובה הישראלית: הכי קרוב שיש לנו הן הרשתות צומת ספרים וסטימצקי. יש גם חנויות ספרים קטנות, בעיקר בתל אביב ובירושלים, שמפעילות גם בית קפה.

למה כדאי לחכות? האמת? זו רשת שאנחנו בעיקר אוהבים לאהוב מרחוק. קשה להאמין שבישראל היא היתה מצליחה לשבות את לבנו באותה עוצמה כמו בחופשה בניו יורק. ובכל זאת שווה לחכות - ולו בגלל השם בארנס אנד נובל, שכולו אומר תחכום ואינטליגנציה. חוץ מזה, מעט מדי חנויות ספרים ישראליות משלבות גם פינות קריאה וגם בית קפה קטן. בנוסף בחנות תמיד אפשר למצוא מבצעים מטורפים: מאה רבי מכר ב-40% הנחה, מנורת קריאה ברכישה מעל 75 דולר וכיו"ב.

הסיכוי שזה יקרה: אפסי. בכל זאת, מה יש לרשת שמתמחה בספרים בלועזית לחפש בשוק דובר העברית? אנחנו נסתפק בהקמת חנויות מקומיות נוספות שידאגו להקים בתי קפה בגבולותיהן.

טאקו בל - טורטייה ב-10 שקלים

בימים אלה אולי לא כל כך פופולרי לדבר על רשתות מזון מהיר, בגלל טרנד הבריאות והחרם על שומן הטראנס, אבל חסרונה של טאקו בל בקניוני ארצנו בכל זאת מורגש. הרי כל רשתות המזון המהיר מנסות למכור לנו מאכלים בעטיפות דמויות טורטייה (עיין ערך מק קבב), אז למה לא לגשת למקור? הרשת, ששייכת לענקית המזון המהיר יאם ברנדס, מוכרת אוכל מקסיקני כמו טורטיות ובוריטוס - ואפילו נאצ'וס. יש גם קינוח קינמון שנראה ממש כמו ביסלי.

הכפר הגלובלי: לחברה 5,800 סניפים בארה"ב, אוסטרליה ואסיה. הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר.

התשובה הישראלית: יש מסעדות לאוכל מקסיקני, צ'ימיצ'נגה למשל, אבל אין רשת ארצית למזון מקסיקני מהיר.

למה כדאי לחכות? גם אנחנו רוצים טורטייה ב-10 שקלים.

הסיכוי שזה יקרה: כאילו אפשרי, אבל בעצם לא: ליאם ברנדס יש כבר מותגים בישראל - קנטאקי פרייד צ'יקן ופיצה האט. הזיכיון נמצא אצל דור אלון, שעדיין לא ממש פיצחה את השאלה "מה עושים עם זה". קשה להאמין שהם ירצו להרחיב את הפעילות הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully