וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: רכב צמוד זה ישראבלוף

צבי זרחיה

27.6.2007 / 2:45

דיוני וועדת הכספים בנושא החלו, בינתיים אין רוב להצעה להעלות את שווי השימוש. ההערכות: ההצעה תאושר רק בשינויים משמעותיים

הענקת רכב צמוד לעובד היא ישראבלוף, מאחר שההטבה אינה מחויבת במס ריאלי - כך אמר אתמול בוועדת הכספים בועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המסים. סופר התייחס לכך ששווי ההטבה הוא נמוך מהעלות האמיתית של אחזקת רכב חכור. הוועדה קיימה אתמול דיון בהצעת האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד. בשלב זה אין בוועדה רוב להצעת האוצר, וההערכות הן כי ההצעה לא תאושר, אלא אם כן יוכנסו בה שינויים משמעותיים.

בדיון שהיה סוער, השתתפו, בין היתר, ראשי חברות הליסינג, נציגים של יבואני הרכב, ארגוני צרכנים ויו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. הח"כים דורשים שלא להחיל את העלאת שווי השימוש על קבוצות הרכב 1-3, אלא על קבוצה 4 ומעלה (שבה מסווגים כלי רכב כמו מזדה 6, פורד מונדאו, פולקסוואגן ג'טה); 90 מבין חברי הכנסת נוהגים ברכב חכור מקבוצה 4. כמו כן, הועלו בוועדה דרישות לקבוע התייחסות שונה בקביעת שווי השימוש לכלי רכב ישנים ולכלי רכב שנהגיהם אינם נוסעים בשבת.

סופר אמר כי מדובר בישראבלוף, מכיוון שכיום לא כדאי לעובד לוותר על רכב צמוד ולקבל במקומו שכר. "עצם העובדה שהמעבידים הגיעו לכאן לדיון, זה ישראבלוף. כל ההוצאות מוכרות למעביד ב-100%. כי עד היום המעביד נתן לעובד רכב והשתיק אותו".

סופר הוסיף כי הכוונה היא לבטל את ההטבה במיסוי שהיתה לציבור מצומצם ולתת אותה לכלל הציבור: "בעשירון השמיני, למשל, רק 20% נהנים מרכב צמוד, עם ביטול הטבה זו ניתן יהיה לחלק את הכסף גם ליתר 80% העובדים".

יו"ר הוועדה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אמר: "זו הטלת מס נוסף על אוכלוסיות ברמות הביניים, אף שהאוצר קורא לכך תיקון עיוות במס. מי שמרוויח 15 אלף שקל ברוטו, יאבד עוד 600 שקל נטו מהשכר שלו".

ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר בתגובה לדברי סופר: "אתם משטים בציבור ובח"כים. בשום דירקטוריון מקצועי לא היו נותנים לך להופיע בפעם השנייה, ואתה מעז להופיע כאן בפעם שנייה בלי מספרים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) שהודיעה כי תצביע נגד העלאת שווי השימוש, אמרה: "על העיוות הספציפי הזה שהוא אש בעצמותיכם פרצה מלחמה על השוויון בחברה הישראלית. מדינה בלי תמיכה במעמד הביניים היא מדינה מתפוררת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully