וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כרסום בחוף הים: אושר פרויקט ארסוף

אריק מירובסקי

27.6.2007 / 2:45

הפרויקט, הסמוך לקיבוץ געש, אושר בעבר. הוועדה החליטה לפני שלושה חודשים לבטלו - וחזרה בה. הירוקים: "ההון ניצח את ההיגיון"

פרויקט צוקי ארסוף שליד קיבוץ געש יוצא לדרך. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז חזרה בה מהחלטתה ואישרה מחדש את פרויקט צוקי ארסוף. בכך הסתיים מאבק ציבורי סביב הפרויקט שנמשך כמה שנים. הפרויקט שמתוכנן על מצוק מעל לים בסמוך לקיבוץ געש, אושר בעבר, אך הוועדה החליטה לפני שלושה חודשים לאשר תוכנית לביטולו. בישיבתה שהתקיימה שלשום חזרה בה הוועדה מהחלטתה ואישרה את הפרויקט.

הפרויקט של חברת צוקי ארסוף, שבבעלות צחי ארבוב ועידו חג'ג', נמצא על שטח של 30 דונם, שנרכש מהחברות סקום ושיכון עובדים לפני כשמונה חודשים ב-28.75 מיליון דולר, על סמך תוכנית שאושרה לפני שבע שנים לשנות את ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים, לבקשת קיבוץ געש. החברה, תיכננה להקים במקום 108 דירות יוקרתיות ושכרה את שירותיו של האדריכל אילן פיבקו.

חברת צוקי ארסוף שיווקה 40 יחידות דיור בפרויקט לקבוצת רכישה, על סמך התוכנית שאושרה ותוכנית בינוי שאושרה במאי 2005. עם המצטרפים לקבוצת הרכישה נמנים עמיל המכס רפאל קרטובר, איש הביטוח שוקי מדנס, יריב שפע, מבעלי ארומה, מנכ"ל ליגד השקעות גיל שולדנפרי, הפרסומאי גיא ברעם, יבואן המטבחים רן פרסברג, והעורכי הדין טל נבו, איתן און, ודוד אבולעפיה.

לפני כשלושה חודשים החליטה הוועדה המחוזית לאשר תוכנית לביטול הפרויקט. קבוצת הרכישה והחברה הגישו תביעות נזיקין נגד הוועדה המחוזית, שבהן טענו, בין השאר, כי מדובר בתקדים של ביטול תוכנית מאושרת.

דרור עזרא, חבר מפלגת הירוקים, אמר בתגובה: "הוועדה נכנעה ללחצים של בעלי הון. שוב ההון ניצח את ההיגיון. אנו דורשים לחשוף את התומכים בהקמת הפרויקט בוועדה ובהרס שטח פתוח נוסף. נשקול מהלך משפטי כדי למנוע את הקמת השכונה".

באי כוחם של חברי קבוצת הרכישה וחברת צוקי ארסוף, ענת בירן ויצחק חג'ג', סירבו להגיב, בטרם יקבלו את ההחלטה הכתובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully