וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תארוך לאחור של אופציות אינו בלתי חוקי"

יוסי מלמן

27.6.2007 / 11:19

כך מגיב קובי אלכסנדר לראשונה נגד ההאשמות נגדו. טוען כי שלטונות ארה"ב "סימנו אותו" וכי האחריות מוטלת על רו"ח של קומברס

קובי אלכנסדר, המייסד והיו"ר לשעבר של חברת קומברס טכנולוג'י, מכחיש את האשמות שמועלות נגדו על ידי ממשלת ארה"ב וטוען כי האחריות לכל מעשיו, אם היו כאלה, הם של עורכי הדין ורואי החשבון של החברה. בהודעתו, שפורסמה בוינדהוק, בירת נמיביה, באמצעות משרד עורכי הדין המייצגים אותו, הוא רומז שהרשויות בארה"ב "סימנו אותו", בעוד שהם מתעלמים ממעשים דומים של מנכ"לים אחרים, כמו סטיב ג'ובס מאפל.

אלכסנדר, המנהל הליכים משפטיים בנמיביה כנגד הסגרתו לארה"ב, הגיב לראשונה על ההאשמות נגדו בכל הקשור לתארוך לאחור ומניפולציות שביצע (בקדייטנג), לכאורה, באופציות של החברה, שחולקו לבכירי ולמנהלי החברה. אלכסנדר, שחשוד כי בדרך זו גרף לכיסו רווחים לא חוקיים של 6.5 מיליון דולר, מסר כי הוא כופר בהאשמות נגדו.

בהודעתו הוא קובע כי האשמות נגדו אינן יחודיות ומועלות כנגד 2,000 חברות בארה"ב, שביצעו מעשים דומים בין השנים 2005-1996. לדבריו, למרות מספרם הרב של החברות המעורבות במעשים אלה הוא אחד המנהלים היחידים שמואשמים בכך. אלכסנדר טוען כי רשויות החוק בארה"ב "סימנו אותו".

מתנהלים בעצלתיים

בהודעתו הדגיש אלכסנדר כי הוא אזרח ישראלי שמועלם לא היה אזרח אמריקאי. עורכי דינו, סוקרים בה את תולדות חיו מהקמת החברה ב-1982: "במרוצת 25 השנים שעברו מאז, הוא הפך את החברה לאחת מספקיות שירותי ערך מוסף למפעילות טלפון הגדולות בעולם, עם 6,000 עובדים. כשפרש מתפקיד היו"ר והנשיא, במאי 2006, היתה החברה בשיא הצלחתה, עם שווי שוק של 6 מיליארד דולר, ונכסיה הסתכמו ביותר מ-2 מיליארד דולר".

בהודעה נכתב עוד כי קומברס היא אחת ממאות החברות שנחקרות על ידי ממשלת ארה"ב בחשדות דומים. "תארוך לאחור של אופציות אינו בלתי חוקי", טוענת הודעתו של אלכסנדר. בהמשך ההודעה נכתב כי האשמות בתארוך לאחור קשורות לסוגיות של חשיפת מסמכים, שקיפות ונושאים הקשורים בראיית חשבון. ואולם, "מכיוון שאלכסנדר אינו עורך דין ואינו רואה חשבון, כמו סטיב ג'ובס מאפל ומנכ"לים אחרים של חברות, שגם הם לכאורה הנפיקו אופציות בתארוך לאחור אך לא הועמדו לדין ולא הואשמו בשום עבירה, אלכסנדר סמך על עורכי הדין ועל רואי החשבון של החברה, שיספקו מטעם קומברס, את כל המסמכים וההודעות הכספיות הנדרשות", נכתב בהודעה.

תארוך לאחור של מועד חלוקת האופציות לעובדים ולמנהלים בחברה למועד בו המניה היתה במחיר שפל, מתבצע כדי להגדיל את האטרקטביות שלהן.

אלכסנדר ובני משפחתו קיבלו לאחרונה אישור שהייה ועבודה לשנתיים ממדינת נמיביה, אליה נמלט. משפט ההסגרה שלו מתנהל בעצלתיים. שופט אחד כבר פסל את עצמו וכרגע מבקשים עורכי דינו של אלכדנסר כי גם השופט החדש יפסול את עצמו. מדי פעם מודיע אלכסנדר על תרומות לנמיביה, כדי לרכוש את דעת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully