וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות השערים נמשכות בת"א

מיכאל רוכוורגר

27.6.2007 / 12:00

המעו"ף משיל 0.5%. באפיק הסולידי - ירידות של 0.1%. גיוון אימג'ינג מזנקת ב-5.1% בעקבות הכניסה ליפן

הבורסה לניירות ערך בתל אביב ממשיכה להיסחר בירידות שערים של המדדים המובילים, וזאת בהמשך לירידות שערים שנרשמו בימים האחרונים, וכן על רקע המשך הירידות בארה"ב. מדד המעו"ף יורד ב-0.5% לרמה של 1,114 נקודות. מדד ת"א 100 מאבד 0.3% לרמה של 1,107 נקודות. מדד התל-טק יורד ב-0.3%. מדד הבנקים ממשיך לרדת גם היום, ומאבד 0.6% נוספים, בהשראת פועלים שיורדת ב-0.9% במחזור מסחר של כ-78.4 מיליון שקל. לאומי שומר על יציבות ומחזור המסחר מסתכם ב-589.5 מיליון שקל. באפיק הסולידי נשמרת יציבות תוך כדי ירידות קלות בשעריהן של איגרות החוב הלא צמודות מסוג שחר.

ביום שני הותיר נגיד בנק ישראל את הריבית לטווח קצר במשק ללא שינוי, ברמה של 3.5%. ההערכות בקרב הכלכלנים הן כי במידה שתימשך עליית הדולר, צפוי הנגיד להעלות את הריבית בחודש הבא. מחר תחול פקיעה על אופציות המעו"ף, דבר העשוי לגרום לתנודתיות מעט גדולה יותר מן הרגיל בשוק. בסוף השבוע הקרוב מסתיים הרבעון השני של שנת 2007, והחברות יחלו בפרסום תוצאותיהן למחצית הראשונה של השנה.

בארה"ב הסתיים המסחר אמש בירידות שערים, וזאת כהמשך לירידות שפוקדות את השוק האמריקאי בימים האחרונים. כל זאת על רקע חששות של המשקיעים מההשלכות הפוטנציאליות של חולשת מגזר הנדל"ן למגורים ומשבר בשוק המשכנתאות הסאבפריים. בסיומו של המסחר, איבד מדד הדאו ג'ונס 0.1%, מדד 500 S&P נחלש ב-0.3% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.1%. באפיק הסולידי, התשואה על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה ב-0.02% ל-5.101%.

טבע מטפסת

טבע, שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 1%,עולה ב-1.3%. החברה דיווחה על קבלת אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק בארה"ב גרסאות גנריות לטבליות Zofran, המיועדות למניעת בחילות והקאות בקרב חולי סרטן.

דיסקונט השקעות, נסחרת על רקע רכישה של כ-11.6% מהמניות של חברת נטוויז’ן-ברק, מידי קרן סקיי, שמנוהלת בידי צבי יוכמן וניר דגן. דסק"ש רכשה את המניות של נטוויז'ן-ברק תמורת כ-180.3 מיליון שקל, מחיר הגבוה בכ-17% ממחיר המניה בשוק אתמול. דיסקונט השקעות עולה ב-0.3%. נטוויז'ן-ברק יורדת ב-1.6%.

גיוון אימג’ינג מטפסת ב-5.1% לאחר שהוועדה המרכזית לביטוח רפואי ביפאן נתנה את האישור לכיסוי הביטוח הרפואי של אבחון בעיות במעי הדק באמצעות הקפסולה שפיתחה החברה.

בשבוע הבא, יתבצע עדכון הרכב המדדים בידי הבורסה, מה שעשוי להגביר את התנודתיות בימים הקרובים בקרב המניות הבולטות אשר ייכנסו וייצאו מהמדדים המובילים. השינוי הבולט במדד המעו"ף, הינו כניסתה של חברת בז"ן חיפה למדד וזאת במקומה של אי.די.בי אחזקות אשר תעבור למדד ת"א 75. בז"ן יורדת ב-1.3%. אי.די.בי אחזקות יורדת בכ-0.9%.

במדד הנדל"ן 15, השינוי הבולט הוא חזרתה של אלביט הדמיה למדד, על חשבונה של חברת אזורים. אלביט הדמיה יורדת ב- 1.1% ואזורים יורדת ב-0.3%. מדד הנדל"ן יורד בכ-1%, בהשראת אפריקה ישראל שמאבדת 1.4%.

קבוצת דלק נסחרת על רקע ההמלצה החיובית והעלאת מחיר היעד אתמול, של כלל פיננסים בטוחה למניית החברה. ההמלצה החיובית והעלאת מחיר היעד ב-24% יותר ממחירה של המניה בשוק אתמול, הגיעה לאור ההערכות כי קבוצת דלק עומדת בפני הצפת ערך, בשל שתי ההנפקות הצפויות להתבצע בקרוב, של החברות הבנות דלק ישראל והנדסת התפלה. דלק יורדת ב-0.7%.

בקרב המניות הדואליות - מגמה מעורבת. בלופניקס שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 1.3%, עולה ב-1.7% פריגו שפתחה בפער חיובי של 1.2%,עולה ב-0.7% ואילו פרטנר שפתחה בפער ארביטראז' שלילי של 0.2%, יורדת ב-1.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully