וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: המעו"ף פקע בעלייה של 1.4%

שרון שפורר

28.6.2007 / 10:21

המחזור בפקיעה - כ-610 מיליון שקל. הבנקים והנדל"ן מטפסים ב-1.2%. אלרוב ומנופים יעוררו עניין לאור ביטול עסקת קניון השרון

יום המסחר האחרון של חודש יוני, שסוגר את המחצית הראשונה של 2007 והרבעון השני של השנה, נפתח באחת הפקיעות הרדומות שידעה הבורסה בתל אביב בשנה האחרונה. מחזור המסחר בפקיעה הסתכם בכ-610 מיליון שקל בלבד והמעו"ף פקע בעלייה של 1.4% ברמה של 1,123.75 נקודות. בשעה זו, נסחר המדד המוביל בבורסה בעלייה של 0.9% לגובה של 1,117.3 נקודות כשלעליה הזו אחראיות עליות שערים של 1.2% במדדי הבנקים והנדל"ן.

יום המסחר עמוס ההתרחשויות יסתיים במסחר מיוחד לקראת עדכון המדדים החצי שנתי שייכנס לתוקף ביום ראשון. השינויים הבולטים כוללים כניסה של אלביט הדמיה למדד תל אביב נדל"ן 15 במקום חברת אזורים. אלביט הדמיה עולה כעת ב-2.3% ואזורים מוסיפה 1.1%. במעו"ף, תיכנס בז"ן במקומה של אי.די.בי אחזקות. אי.די.בי אחזקות נסחרת בירידה של כ-1.7% ואילו המסחר בבז"ן טרם החל.

ההתאוששות שנרשמה אמש בוול סטריט אחרי שלושה ימי ירידות שערים, מסייעת היום לבלום את המגמה השלילית שנרשמה בשבוע האחרון גם בתל אביב כשהמדדים המובילים איבדו כ-1.5% כל אחד. במניות הדואליות: טבע שפתחה בפער חיובי של 1.4%, עולה בשעה זו ב-0.4%; נייס שפתחה בפער חיובי של 1.1% נסחרת ללא שינוי למרות ההודעה הקרבה על רכישת הסטארט אפ אקטימייז תמורת 280 מיליון דולר. אלביט מערכות יורדת בשיעור מתון של 0.4% למרות שפתחה את המסחר בפער חיובי.

הבנקים מטפסים

מניות הבנקים הובילו השבוע את המגמה השלילית בבורסה עם ירידה של 4.6% במדד הבנקים כשהן מוחקות כמעט לגמרי את העלייה במדד מתחילת השנה. היום פקע מדד הבנקים בעלייה חדה של 1.6% וכעת הוא מוסיף 1.2%. מניות לאומי מוסיפות 1.2%. הפועלים נסחרת בתוספת של 1.3%.

גם מדד הנדל"ן סבל מסנטימנט שלילי כשאיבד 3% והשלים ירידה של כ-7.5% מאז תחילת חודש מאי - ירידה ראשונה מאז תחילת 2007. היום מתאושש המדד עם עלייה של 1.2% כשאפריקה מתאוששת גם היא בעלייה של 1.7%.

מניות קבוצת אלרוב וחברת מנופים פיננסיים יעוררו עניין בעקבות התפוצצות העסקה לרכישת קניון השרון בנתניה על ידי ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי בעלי השליטה במנופים פיננסים מידי אלפרד אקירוב. התג בעסקה לפני בדיקת הנאותות נקבע על כ-344 מיליון שקל - אבל נראה כי הצדדים לא הצליחו להסכים על תג זה לאחר הבדיקה. אלרוב עולה ב-3.5% ומנופים נסחרת בירידה של 0.3% במסחר טרום הפתיחה.

מניות גאון אגרו עשויות להגיב לדבריו של בני גאון היום בראיון ל-TheMarker לפי החברה ששוויה בשוק עומד על כ-200 מיליון שקל נסחרת בדיסקאונט של למעלה מ-60%. מאז הונפקה גאון אחזקות, החברה האם של גאון אגרו באחד העם בחודש מאי, עלתה החבילה למשקיעים בהנפקה בכ-7.6%. גאון אחזקות עולה ב-1.2% במסחר טרום הפתיחה. החברה תיכנס למדד היתר 150 במסגרת העדכון היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully