וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו-אופ צפויה לשלם מס של 18%-20% במימוש נכסיה

הארץ

7.9.2001 / 8:35

עימות בין שר העבודה בניזרי לפרקליטות: מבקש להציג את דעתו בבג"ץ בעניין הקו-אופ

מאת בן-ציון ציטרין

האגודה השיתופית קו-אופ צפויה לשלם מס הכנסה מופחת על רווח הון מימוש נכסיה שיסתכם בכ-18%-20% - כך עולה מתשובתו המשלימה של הוועד הממונה בקו-אופ לבג"ץ. שיעור המס המקסימלי עשוי היה להגיע בתנאים מסוימים ל-50%.

בעקבות דיונים עם צמרת מס הכנסה להשגת אישור מראש, תתקבל בימים הקרובים החלטה לגבי מיסוי הנכסים בעת מכירתם וחלוקת התקבולים בין החברים. לדברי הוועד הממונה, ההודעה על תשלום מס מוקטן תתפרסם אחרי השלמת דיון בעניין אחד שנותר לליבון בין הצדדים.

לדברי הוועד, רוב החברים תומכים בעמדתו למכירה לאלתר של כל נכסי האגודה וחלוקת התקבולים בין החברים והיורשים. הוועד הארצי של בעלי המניות הודיע אף הוא לבג"ץ, כי יותר מ-3,500 חברים הודיעו בכתב על תמיכתם במהלך זה.

לדעת הוועד הממונה, בעקבות אישור מס הכנסה לגבי מיסוי מופחת של מכירת הנכסים, התוכנית שמוצעת על ידו היא היעילה ביותר גם בהיבט הפיסקלי, והיא תביא לבעלי המניות באגודה תמורה נטו מקסימלית בעת פדיון המניות.

במקביל, שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, דחה על הסף את טיוטת ההודעה לבג"ץ שהוגשה בשמו על ידי מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים. ההודעה הוגשה כתשובה לעתירות שבהן ידון בג"ץ ביום שלישי הקרוב בעניין קו-אופ הרבוע הכחול . תחת זאת, מבקש בניזרי לאפשר לו להציג בעצמו את עמדותיו בפני בג"ץ, תוך הסתייעות בעורכי דין חיצוניים מטעמו.

זהו שלב חדש בעימות בין השר והפרקליטות סביב עמדת המדינה בפרשת הקו-אופ, שראשיתה לפני כמה שבועות, בהודעת השר על כוונתו להתקין תקנות לקיום בחירות חדשות לאגודה הצרכנית שיתופית, וקביעת מנגנון ארוך שנים לפדיון איטי של מניות חברי האגודה לפי ערכן הריאלי.

אתמול אמר בניזרי כי הודעת הפרקליטות, כפי שנוסחה על ידי מחלקת הבג"צים, אינה משקפת את עמדתו ואת המאמצים הרבים שהשקיע על מנת להביא לפתרון כולל בעניין הקו-אופ. הודעת המדינה אמורה להימסר עד הבוקר, ואולם לאור ההתפתחויות, לא ברור מתי תוגש הודעת המדינה ואם היא תהיה על דעתו של השר.

בניזרי פנה אתמול במכתב למנהלת מחלקת הבג"צים וביקש ממנה לבחור באחת משתי החלופות: להגן על עמדתו לפי נוסח התשובה שהוא מציע לחלופין או לא לייצגו כלל ולאפשר לו להציג, באמצעות יועצים משפטיים מטעמו, את עמדתו בפני בג"ץ.

במקביל פנה בניזרי ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, וביקש שמחלקת הבג"צים לא תשלח הודעה כלשהי בשמו לבג"ץ, אלא אך ורק לאחר שהוא יאשרה. כן מבקש בניזרי מהיועץ, שיורה לעובדי משרדו להימנע מהפעלת לחצים על אנשים האמורים לקבל החלטות הקשורות בקו-אופ. הכוונה לרשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, הכפוף למשרד העבודה והרווחה, ומקבל שירותים משפטיים מפרקליטות המדינה בתיק הנידון בבג"ץ. בניזרי רומז על לחצים שמופעלים על זליגמן שיסכים לתוכן תגובת המדינה בתיק.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי טיוטת תשובת הפרקליטות הועברה כמקובל ליועץ המשפטי של משרד העבודה והרווחה, ואולם לפני שהתקבלה התייחסותו, שלח השר בניזרי את מכתבו לרובינשטיין. אתמול אחר הצהריים התקיימה ישיבה בפרקליטות עם היועץ המשפטי של משרד העבודה, שהעיר את הערותיו, ואלה יועברו לרובינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully