וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדמן עוקפים את גאידמק בסיבוב

נעה גרטי

30.6.2007 / 13:37

שוק הבשר הלא כשר כמרקחה מאז הסיבוב שעשה בו גאידמק. משפחת ולדמן לא נרתעת, המפעל שלה עומד לגדול והיא טוענת לכתר

בזמן שגאידמק ניסה להנדס את טיב טעם לרוחו, ולהפוך אותה חפה מבשר חזיר, היו מי שחיככו ידיהם בהנאה. משפחת ולדמן היתה אחת מהם. הפיכת טיב טעם לכשרה היתה מזניקה את המפעל המשפחתי שלהם למקום השני בין משווקי הבשר הלא כשר בארץ. חודש אחרי נסיגתו של גאידמק מן העסקה, קובי קליין, סמנכ"ל הכספים של "ולדמן מוצרי בשר", אמר לוואלה! עסקים "בכל מקרה, תוך שנתיים-שלוש אנחנו נהיה מספר אחד בשוק".

למי שחשב שבשר לא כשר לא יתפוס במדינת היהודים, הרי שהשוק מוכיח אחרת. להערכת ולדמן, שוק הבשר הלא כשר מוכר כ-1,200-1,400 טון בשר בחודש, שמהווים פדיון שנתי של כחצי מיליארד שקל. קובי מספר כי 98% מלקוחותיו, כ-100 אלף איש, הם מן העלייה הרוסית. התפלגות השוק היא: טיב טעם מוכרת כ-400-500 טון בחודש, מעדני מניה מוכרים כ-300 טון בחודש, ולדמן מוכרים כ-200 טון בחודש, מעדני מזרע מוכרים כ-120 טון, והשאר מתפזר בין משווקים קטנים.

יוסי ובן ולדמן, דור חמישי בעסק המשפחתי שבבעלות ההורים ראובן וזיוה ולדמן, מנהלים את המפעל לייצור נקניקים ומוצרי בשר שעבר טיפול תרמי נמצא באיזור התעשייה בחולון. שם הם מעסיקים כ-100 עובדים, רובם דוברי רוסית. מוצרי ולדמן נמכרים ב-700 נקודות מכירה, מעדניות, מדן ועד אילת. בבעלות המשפחה רשת המונה שתי חנויות בבעלות פרטית בשם מעדניית ולדמן ועוד 3 חנויות בזכיינות.

מכפילים את הייצור

בעוד כחודשיים-שלושה מפעל ולדמן יוצא במהלך שצפוי להזניק אותו בשוק הבשר, מספר יוסי. "גולת הכותרת של החברה היא הקמת מתקן ייצור שיתפרש על 6 דונם באיזור עד הלום באשדוד. כושר הייצור של המפעל יהיה 500 טון בחודש – בכך נגדיל את כושר הייצור פי 2.5. כל המהלך ממומן על ידי הון עצמי של החברה, ואת המתקן תקים חברת ט.ה.נ.א מערכות, שתיכננה את מפעל טירת צבי, סלטי צבר, תנובה בקר, והמפעל בחולון יישאר כסניף מכירה".

שני האחים, יוסי ובן, מספרים על הציפייה למעבר לאשדוד בהתרגשות גדולה. "אנחנו בסך הכל מפעל משפחתי שהחל מאבא. עבדנו כל השנים עקב בצד אגודל, לא קופצים מעל הפופיק, מתקדמים לאט לאט בעבודה קשה, ללא הימורים", אומר יוסי. "אומנם לא זכינו לצמיחה מטאורית כמו טיב טעם, אבל המאזן שלנו חזק מאוד, בטון יצוק". המוטו שלנו הוא "יגעת ומצאת – תאמין".

"הדבר הגדול הבא"

את הראיון עם יוסי ולדמן ערכנו יום לפני שעסקת גאידמק-טיב טעם התפוצצה. תוצאות העסקה שנרקמה היו אמורות להשפיע ישירות על מפעל ולדמן ויוסי אמר לנו בנחרצות "אם טיב טעם תלך לכיוון הכשרות, אין ספק שאנחנו נהיה מספר אחד". יוסי סיפר כי הוא חבר טוב של קובי טרייביטש, בעלי טיב טעם, "אני מפרגן לו מאוד, באמת מוריד בפניו את הכובע, הוא מודל לחיקוי עבורי. אני מכיר אותו עוד מ-1988, וכבר אז טרייביטש אמר שיקים משהו שעוד לא ראו, וכך עשה".

תופעת האוליגרך הרוכש מכל טוב עוררה אצל רבים בציבור את הרצון הקמאי שהתבטא במשפט: "קנה אותי גאידמק". האם גם בולדמן מחכים לבעל ההון? יוסי המנכ"ל סיפר כי "לפני מספר שנים היו לולדמן הצעות לרכישה ומיזוג מטיב טעם, אבל אנחנו לא בכיוון של מיזוג. אנחנו מוכרים הכי הרבה מכולם לשוק הרוסי, נתח שוק של כ-30%-40%, אנחנו הכי ממותגים מכולם בשוק הרוסי, על כל המוצרים שלנו כתוב בעברית וברוסית". בכך דחה יוסי את הצעתנו ההיפוטתית. מאידך, קליין, הסמנכ"ל, לא מיהר לשלול, "כל אחד היה רוצה לעשות אקזיט , צריך להיות טיפש לסרב להצעה הנכונה, אבל לעת עתה אנחנו מתקדמים לאט לאט".

עם דעיכת העסקה בטיב טעם והישארותה בשוק הלא כשר, יכולנו לחשוב שבולדמן חזרו בהם משאיפותיהם. אך הביטחון הגדול בהפיכתם ל"מספר אחת" לא נמוג. קליין סיכם ואמר "תוך שנתיים-שלוש מפתיחת המפעל החדש אנחנו נהיה המובילים בשוק. אנחנו הולכים להיות הדבר הגדול הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully