וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הפיחות נמשך גם הבוקר - הדולר מתחזק ב-0.14% לרמה של 4.305 שקלים

גולן פרידנפלד

7.9.2001 / 8:38

בנק לאומי: במידה שהציבור יחל להיכנס לשוק ולרכוש דולרים גם רמת ה-4.40 נראית ריאלית; בבנק סבורים כי התנודות בדולר אטרקטיוויות לספקולנטים בשוק המט"ח

הדולר ממשיך לטפס כלפי מעלה והבוקר הוא חוזר לרמה של 4.304 שקלים, בה נסחר אתמול בערב. רמה זו משקפת עלייה של 0.13% לעומת השער היציג אתמול, שנקבע ברמה של 4.2990 שקלים.

בחדרי העסקות מדווחים כי הציבור הרחב עדיין לא נכנס לפעילות בשוק המט"ח, אך "עוד מספר ימים של כותרות אודות הפיחות שצובר תאוצה ובהחלט ייתכן כי גם הציבור יתחיל להעביר כספים לאפיק המט"חי בהיקפים גדולים".

בבנק לאומי ציינו היום כי החשש כי בעיות הביטחון ילוו אותנו עוד תקופה ממושכת, והמשבר החריף והמתמשך בסקטור הטכנולוגיה בעולם, מסיט משקיעים לעמדת מגננה. בנוסף, מציינים בבנק כי אין לשכוח את הכוח העיקרי המניע את השווקים בעולם - ספקולציה.

חלקו הארי של המסחר העולמי, המגיע להיקפי עתק של למעלה מטריליון דולר ביממה, מקורו בעסקות ספקולציה, ורק חלקו הקטן מעסקות מט"ח הקשורות בעסקות ריאליות של יצוא יבוא ו/או השקעות ריאליות ופיננסיות. בשנים האחרונות ספקולציה שמקורה בשחקנים זרים כמעט שלא היתה קיימת, אם בגלל חוסר עניין מצדם ואם בגלל תקנות מגבילות בתקופות מסוימות.

כידוע, הליברליזציה בשוקי המט"ח בארץ ביטלה את ההגבלות שהוטלו על שחקנים מחו"ל, והאירועים הבטחוניים האחרונים הגבירו את העניין של השחקנים הזרים בעשיית רווח מהיר.

מרבית הסוחרים מתקשים להעריך האם הדולר ימשיך להתחזק בטווח הקצר. להערכתם, במידה שהציבור יגביר את זרם רכישות הדולרים שהחל לטפטף בימים האחרונים, בהחלט ניתן לדבר על המשך הפיחות ועל רמה של 4.40 שקלים. מנגד, רגיעה בטחונית, התאוששות הנאסד"ק, והמשך התנהגותו הממתנת של המגזר העסקי בשוק המט"ח, עשויים להביא לתיקון בשער הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully