וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לקנות בקיץ

נופר סיני

29.6.2007 / 8:29

הדולר יורד ועולה, מס הקניות הופחת - אך הירידה עוד לא גולמה לצרכן. אז מה לקנות עכשיו ועם אילו רכישות מוטב לחכות בסבלנות

הקיץ הישראלי הוא מדבר צחיח מחגים ומועדים, ומספק עילות מעטות לקיום מבצעים, הוזלות והטבות. שלא לדבר על זה שהקניון הממוזג משמש קייטנה אולטימטיווית להורים ולילדים כאחד, וממילא לחנויות ולרשתות אין סיבות מיוחדות לצאת במבצעים כדי למשוך את הקהל הרחב.

גם אם מתפרסמים מבצעים, ממילא החום הכבד מערפל עלינו את בינתנו ומקשה עלינו לבצע אבחנה מושכלת בנוגע למה כדאי לקנות עכשיו ומה רצוי לדחות. לשם כך סקר TheMarker בעבורכם את תחומי הצריכה הנחשקים ביותר, במטרה להבין מה הכי משתלם לקנות עכשיו ועם אילו רכישות כדאי לחכות.

נופשונים וטיסות לחו"ל

להזמין נופש לחו"ל זה אחד ההימורים הצרכניים הגדולים של הקיץ. כל אחד מוכן להישבע בשיטה שלו, יש מי שמזמינים זמן רב מראש, יש מי שמחפשים דילים של הרגע האחרון, ותשובות מלומדות אין. את הדבר הכי קרוב לנתוני אמת מספק אתר השוואת מחירי הנסיעות טרווליסט, המתמחה בהשוואת מחירים בתחום התיירות, ושמרכז נתונים מכל מאגרי המידע של סוכנויות וחברות הנסיעות.

כך למשל, באוגוסט, לפי נתוני טרווליסט, יש ירידת מחירים של 12% לחבילות נופש למשפחות באי היווני רודוס. לזוגות לעומת זאת, תהיה עלייה של 7% במחיר לחבילת נופש לרודוס. עוד עולה מהנתונים כי הזמן הכי משתלם לנסוע לפאריס הוא סוף יולי - תחילת אוגוסט.

ואולם, "צריך לזכור ששוק התיירות הוא תנודתי במיוחד", אומר חן עמישי, מנכ"ל טרווליסט, "ומושפע במהירות מהיצע וביקוש". כך למשל, הוא מסביר כי ניתן לראות שמחירי החבילות לטורקיה נשארו קבועים מפני שהביקוש לנופש בטורקיה נשאר יציב לאורך כל עונת הנסיעות. מצד שני, הביקוש לפאריס תנודתי יותר, דבר שבא לידי ביטוי במחירים.

מי שמעוניין בחוק אצבע לא מחייב, מוזמן להביא בחשבון את התחזית של אמיר הלה, מנהל השיווק של ישראייר. לדבריו, מי שקנה טיסות וחופשות בחו"ל לפני שבועיים-שלושה הרוויח בגדול, אך מי שלא קנה, שלא יאמר נואש: לדבריו, כדאי לקנות כרטיסי טיסה ונופשים לחו"ל לשבוע האחרון באוגוסט, אז ניתן להשיג מחירים הנמוכים ב-15%-20% משיא העונה. מסקנה: בעיקרון כדאי לקנות כרטיסים לשבוע האחרון של אוגוסט, שאמור להיות זול יותר. מצד שני השוק דינמי ומשתנה כל העת על פי מפת הביקושים המשתנה.

טיפולים אסתטיים

"במהלך הקיץ מחירי הטיפולים האסתטיים יורדים בכ-10%-15%", אומר עוזי הלפרין, מנכ"ל ש.ל.ה, המנהלת את מרפאות כללית אסתטיקה. לדבריו, קבלת החלטות בתחום האסתטי אטית מאוד, ומרבית האנשים מתבשלים עם ההחלטה לקראת הקיץ. לכן, כדי לעודד ולהמריץ את המתלבטים, מכוני האסתטיקה נותנים "פוש" במחיר.

גם ד"ר אייל וינקלר, יו"ר איגוד הפלסטיקאים, סבור כי הקיץ היא התקופה הכי טובה לביצוע טיפולים אסתטיים. אמנם לדבריו, אצל מרבית הרופאים הפרטיים יש עלייה בביקוש בקיץ ואין ירידת מחירים, אבל מכיוון שבתחילת ינואר כל שנה חלה התייקרות שנתית של עלויות חדרי הניתוח - כדאי להקדים תרופה למכה ולבצע טיפולים בקיץ. מסקנה: זה הזמן לשאוב, למתוח ולשפץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

רהיטים

"לקראת ראש השנה חנויות הרהיטים מחליפים תצוגות", אומרת לי אפיק, סמנכ"ל סחר ושיווק באי די דיזיין, "כך שבתקופת יולי-אוגוסט ניתן למצוא הנחות עמוקות בענף הרהיטים, על דגמים ישנים יותר, ועל דגמים מתצוגה".

אמנם גם תקופת החגים מתאפיינת במבצעים בחנויות הרהיטים, אבל אז המבצעים הם על דגמים חדשים יותר, ולפיכך ההנחות פחותות. בכיר בתחום הרהיטים מסביר כי בעקבות ירידת הדולר והפחתה בעלויות רכישת הסחורה מהמזרח הרחוק, ישנן רשתות שיורידו בקיץ מחירים.

מסקנה: מי שמעוניין ברכישת דגמים ישנים או רהיטים מתצוגה במחירים טובים - זה הזמן לחפש מבצעים. מי שרוצה ליהנות מהקולקציות החדשות במחירי מבצע, צריך לחכות לראש השנה.

תכשיטים

"בניגוד לאופנה וביגוד, שם השוק הוא עונתי בהתאם לעונות השנה ולמזג האוויר", מסביר גדי גולד מנכ"ל רשת חנויות התכשירים רויאלטי, "בענף התכשיטים העונתיות מושפעת מראש השנה, פסח, יום האם, ועונת החתונות שחלה בימים אלה".

לדבר גולד, השאיפה של רשתות התכשיטים בתקופות אלה היא לנתב את זרם הקונים לחנויות, ולכן הם מרבים במבצעים והוזלות. להערכתו, הפער הממוצע בין המחירים בענף בתקופות רגילות לבין מחירים בתקופות השיא הוא 15%.

מסקנה: לקנות, בטח לקנות. יותר זול מזה כנראה לא יהיה.

רכב

לדברי מומחים בתחם, מי שקונה כיום מכונית חדשה יכול לחסוך לא מעט כסף, למשל, קנייה של משפחתית חדשה, 1,600 שקל. מדוע? מכיוון ש-2007 תהיה השנה האחרונה שבה שנת הדגם של הרכב נמתחת עד שנה וחצי - ממאי ועד ינואר.

ולמה זה חשוב? מכיוון שהפחת על שווי המכונית בשנת הדגם הראשונה הוא כ-15%. ב-1 בינואר 2008 נכנסת תקנה חדשה לפיה שנת הדגם הראשונה תתקצר ותיארך שנה בלבד. ולכן, מי שקונה רכב כעת, ייהנה משנת הדגם הארוכה האחרונה לפני כניסת התקנה החדשה לתוקף ויחסוך כמה אלפי שקלים.

מסקנה: אם אתם מעוניינים ברכב חדש - עכשיו זה הזמן.

קוסמטיקה

"בכל מה שקשור לאיפור וטיפוח", מסביר דני לוזון סמנכ"ל התפעול והסחר של הסופר-פארם, "תהיה העמקה של המבצעים לקראת ראש השנה". ואולם, בכל מה שקשור לבישום, המבצעים שהרשתות מציעות כיום לא נופלים בהרבה מהמבצעים שיוצעו בחגים. "הסיבה לכך", מסביר בכיר בתחום, "היא ששוק הבישום נמצא בשפל מחירים, לא מעט בגלל התחרות העזה בין הרשתות, ולכן את המבצעים העמוקים שבעבר איפיינו את החגים הגדולים, קרי ראש השנה ופסח, ניתן למצוא כיום כמעט בכל ימות השנה".

גם את עקבותיה של הורדת מיסי הקנייה עוד לא ניתן לראות על המחירים של מוצרי הבישום והטיפוח, מסבירה חגית בכר, סמנכ"ל השיווק והסחר בג'יימס ריצ'רדסון, וספק אם נראה אותה בעתיד. מסקנה: רוצים איפור ומוצרי טיפוח, חכו עוד קצת למבצעי ראש השנה. חשקה נפשכם בבושם? אתם לא חייבים להתאפק. זכרו שההנחה המקסימלית בתקופת ראש השנה היא עד 50% וחפשו מבצע שלא נופל מהנחה זו.

מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

ענף מוצרי החשמל חווה בחודשים האחרונים ירידות מחירים חדות. הנה רק כמה דוגמאות: מחירי המצלמות הדיגיטליות ירדו השנה ב-30%-35%; במצלמות הווידאו חלה ירידת מחירים של כ-20%; מחירי הטלוויזיות דקות המסך ירדו בכ-25%; מחירי התנורים ירדו בכ-18%; ומחירי המזגנים ירדו ממש באחרונה ב-4% בעיקר בעקבות הורדת מס הקנייה.

השאלה היא רק האם זה ימשיך כך? לדברי יובל גל, סמנכ"ל השיווק והסחר ברשתות בסט ביי וביג בוקס, התשובה היא לא. "ישנם לא מעט מוצרים שמחיריהם אף יעלו. העלייה ההדרגתית של הדולר, כמו גם עלייה במחירי חומרי הגלם, עלולות לגרום לכך. כרגע הקמעונאים מקזזים את העליות האלה עם מיסי הקנייה שהופחתו, אך אם תימשך המגמה, נוכל לראות עליית מחירים, בעיקר לקראת ראש השנה. זאת משום שבתקופה זו ישנה עלייה ערה בביקושים, מה שגורר אחריו עלייה מיידית במחירים". עם זאת, יצוין כי במחירי המסכים הדקים צופים בענף דווקא ירידה נוספת של כ-10% עד סוף השנה. מסקנה: מוצרי חשמל משתלם לקנות עכשיו.

הלבשה והנעלה

מי שחושב לחכות למכירות סוף העונה שיגיעו לקראת סוף הקיץ עושה טעות גדולה, מכירות סוף העונה שהחלו עכשיו יגיעו לשיא דווקא לקראת סוף יולי. לדברי אילן בז'ה, מנהל מחלקות העיצוב של קבוצת גולף אנד קו, הרשתות מעוניינות לפנות מקום על המדפים לקולקציות החדשות שיגיעו בתחילת אוגוסט. המשמעות היא שבתחילת אוגוסט תהיה לרשתות לגיטימציה להקפיץ שוב את מחירי הקולקציות החדשות שהן כביכול סתוויות, אבל בפועל קיציות לכל דבר.

מסקנה: חכו לקראת סוף יולי, אז יחכה לכם השפל הכי עמוק של המחירים בתחום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully