וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הרפורמה באוברדראפט?

רם דגן

29.6.2007 / 8:51

הרפורמה נכנסת לתוקף ביום ראשון. למי שעוד לא חתם על הסכם עם הבנק - מה חשוב לדעת כשחותמים על מסגרת אשראי

הסכם מסגרת אשראי בחשבון העו"ש זה ההסכם לגבי גובה האוברדראפט. עד לרפורמה הבנקים היו יכולים לאפשר ללקוח להיכנס לאוברדראפט עד שהחליטו לעצור אותו. במצב הזה לקוחות רבים נכנסו למינוס גדול מדי, ומכיוון שלא קבעו את התנאים מראש נאלצו לשלם ריביות גבוהות מדי. המפקח על הבנקים הקודם, יואב להמן, יזם את הרפורמה החדשה שאמורה להכניס שקיפות למערכת. לאחר הרפורמה אמור כל לקוח לדעת מה גודל האוברדראפט שאליו הוא יכול להגיע, ומנגד הוא גם יידע מראש מה גובה הריבית שישלם.

מה חשוב לדעת כשבאים לחתום על מסגרת אשראי?

מטרת הלקוח היא להשיג את מסגרת החריגה הגדולה ביותר שניתן עם הריביות הנמוכות ביותר שאפשר. אפשר, וגם רצוי להתמקח עם הבנק. לפני שאתם מגיעים לסניף הרימו טלפון למוקדי המכירות של הבנקים המתחרים ונסו לקבל מושג איזה תנאים הם מציעים. כדאי גם לשים לב שבגין מסגרת האשראי הבנק גובה עמלות.

הבנק שלח לי הודעה שהוא מאשר לי לחרוג, האם אני צריך מסגרת חדשה?

הרפורמה נכנסה לתוקף בשני שלבים. החל מיולי אשתקד הורה בנק ישראל לבנקים לאפשר חריגה רק למי שיש לו הסכם מסגרת אשראי. בכדי לאפשר מעבר חלק "לעולם החדש", הותר לבנקים להעמיד בשנה האחרונה, לפי בחירתם, ללקוחות מסגרת אשראי חד-צדדית, גם בלי חתימה של הלקוח. הבעיה שתחל מיום ראשון היא שההסכמים החד-צדדיים האלה פוקעים. לכן, גם אם הבנק הודיע לכם השנה שיש לכם מסגרת אשראי, אם לא חתמתם על הסכם חדש, החל מיום ראשון היא תפקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully