וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת eBay זכתה בניצחון משמעותי בתביעת זכויות יוצרים

סוכנויות הידיעות

7.9.2001 / 9:37

בית המשפט הפדרלי קבע כי אתר האינטרנט אינו נושא באחראיות על הפרת זכויות יוצרים עקב מכירת עותקים "פיראטיים" של סרט דוקומנטרי

חברת eBay (אי.ביי) זכתה בניצחון גדול ומשמעותי לאחר שבית המשפט הפדרלי קבע כי אתר האינטרנט אינו נושא באחראיות על הפרת זכויות יוצרים עקב מכירת עותקים "פיראטיים" של הסרט הדוקומנטרי של הרוצח, צ'רלס מנסון.

התיק הנוכחי הוא אחד מתיקים רבים אשרר בחנו לאחרונה את גבולות חוק Digital Millennium Copyright Act, אשר חוקק ב-1998 ואשר נועד ולעודד מסחר ברשת תוך הגנה על זכויות היוצרים.

רוברט הנדריקסון תבע את האתר בשנה הקודמת לאחר שהאתר לא הסכים להוריד מ"מדפיו" עותקים פיראטיים של הסרט הדוקומנטרי "מנסון". החברה ביקשה מהנדריקסון להגיש הצהרה כתובה לתוכנית Verified Rights Owner Program אשר מאפשרת למחזיקים בזכויות יוצרים לדרוש מאתר האינטרנט להפסיק את מכירתם. הנדריקסון סרב בטענה שהתלונה הנוכחית מספקת.

השופט, רוברט ג'יי. קלהר, דחה את דרישת הנדריקסון לפיצויים מ-eBay בטענה שהפרת זכויות היוצרים לא קרתה באינטרנט אלא אוף ליין. למרות שהאתר סייע במכירה פיראטית "לאתר אין את היכולת והזכות לפקח על פעילות מסוג זה" קבע השופט.

השופט קיבל את עמדתה של החברה לפיה, eBay אינה מתנהלת כבית מכירות פומביות אלא יותר כ"משכירת דוכנים בשוק פשפשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully