וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובנטוס יוצאת בהצעת רכש למניות נשואה זנקס

הארץ

7.9.2001 / 10:51

מאת יורם גביזון

חברת פרובנטוס, בעלת השליטה בחברת נשואה זנקס , יצאה בהצעת רכש למניות החברה במחיר של 3.5 שקלים למניה. מחיר זה גבוה ב-25% ממחיר המניה בבורסה, אך נופל ב-14% מההון העצמי למניה שמסתכם ב-4 שקלים.

פרובנטוס, המחזיקה ב-73% מהחברה, התנתה את השלמת הצעת הרכש בהיענות מינימלית של בעלי 772 אלף מניות, שהם 6.8% מהונה של החברה. שיעור היענות זה יאפשר לפרובנטוס להגיע לשליטה ב-95% ממניות החברה ולבצע רכישה כפויה של יתרת המניות. הסיבה לכך היא שלפני פרסום הצעת הרכש חתמה פרוטנטוס על הסכם הצבעה עם יו"ר החברה, אברהם גורן, המחזיק ב-4.2% ממניותיה, עם מנכ"ל החברה, ערן גורן, המחזיק ב-6.2% ממניותיה, ועם אלי נחום, ממייסדי נשואה זנקס ולשעבר מנכ"ל משותף בחברה, המחזיק ב-4.2% ממניות החברה, כך שהצדדים להסכם ההצבעה יחזיקו ב-87.7% ממניות החברה.

נחום, שפרש מניהול החברה, יממש למעשה את מניותיו בחברה, שכן בכפוף לביצוע הצעת הרכש תעניק לו נשואה זנקס הלוואה בסכום ששווה לשווי החזקותיו בחברה על פי מחיר הצעת הרכש. ההלוואה, העומדת לפירעון בעוד 3 שנים, מובטחת במניותיו של נחום, שזכאי להצטרף לכל מכירה של מניות על ידי פרובנטוס, ונתן לפרובנטוס זכות סירוב על מניותיו.

יו"ר החברה הסביר כי אין הגיון בקיומה של נשואה זנקס כחברה ציבורית. להערכתו, מחיר הבורסה של החברה אינו מבטא את שוויה, הסחירות בה קטנה, והרישום למסחר אינו תורם לה דבר, אלא כרוך בעלויות גבוהות ובלתי מוצדקות. להערכתו, אין קשר בין ביצועי החברה לבין מחיר המניה, ובעתיד הקרוב לא יתרחש ככל הנראה שיפור במחיר המניה גם אם יבוצעו קיצוצים נוספים, בשל השפל הנמשך בשוקי ההון בישראל ובעולם.

נשואה זנקס עוסקת בבנקאות השקעות וחיתום ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות ושירותי ברוקראז'. נשואה נחלה שתי אכזבות בשנה האחרונה, כשחברת אינסיידר אשר עמדה להפעיל נסגרה עוד לפני שהחלה לפעול. כיום מנהלת נשואה זנקס מו"מ על מכירת החברה המוחזקת (24.9%) פיונט , הנסחרת בשווי שוק של 6 מיליון שקל. נשואה רכשה את השליטה בחברה זו בינואר 2000 במטרה להפוך אותה לפלטפוררמה להשקעות בתחומי האינטרנט עם התמחות במיזמי מסחר אלקטרוני. המשבר בשוקי ההון ובמגזר הטכנולוגי סיכל את התוכניות לגייס הון, ועורר חשש לקיומה של החברה כעסק חי. נשואה זנקס מנהלת כיום 1.4 מיליארד שקל, מהם מיליארד שקל בקרנות נאמנות והיתרה בתיק השקעות.

נשואה זנקס סיימה את הרבעון השני של 2001 בהפסד של 4.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 46 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2000 והפסד של 3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2001. פרובנטוס היא חברה שוובדית שרכשה את השליטה בחברה בינואר 1997 תמורת 3.4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully