וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזור היומי באג"ח הממשליות באוגוסט: כ-748 מיליון שקל

הארץ

7.9.2001 / 10:59

שיא כל הזמנים; הפידיונות בקרנות השקליות: 4.4 מיליארד שקל

מאת אורי וינברגר

מנתונים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב עולה, כי במחזורי המסחר באיגרות החוב הממשלתיות הנסחרות בבורסה חלה באוגוסט עלייה חדה; המחזור היומי הממוצע באוגוסט באיגרות החוב הממשלתיות הסתכם ב-748 מיליון שקל. עיקר העלייה במחזורי המסחר באיגרות החוב בחודש שעבר נרשמה באיגרות החוב הממשלתיות הצמודות לדולר מסוג גלבוע.

עם זאת, הסיבה למחזורים הגבוהים בגלבועים בסוף אוגוסט נבעו מהחלפות שביצעו המשקיעים בין שתי סדרות אג"ח (סדרות 6539 ו-6540) כתוצאה מתשלום ריבית של הראשונה. חלק מן המשקיעים חייבים במס בגין תשלום ריבית, ולכן הם מעדיפים למכור את הסדרה לפני תשלום הריבית, ולהחליפה בסדרה אחרת.

מחזורים גבוהים איפיינו גם את איגרות החוב השקליות בריבית קבועה בעקבות הפדיונות הגדולים בקרנות השקליות.

המחזור היומי הממוצע במק"מ, שהסתכם באוגוסט בכ-245 מיליון שקל, נחשב לגבוה ביותר מאז מאי אשתקד; מאידך, המחזור היומי הממוצע במניות שהסתכם באוגוסט ב-234 מיליון שקל היה נמוך בכ-50% מהמחזור הממוצע בתקופה המקבילה אשתקד.

מחזורי המסחר הנמוכים במניות הם תוצאה של חוסר העניין של הציבור, מזה תקופה ארוכה, בשוק המניות, וגם של ירידה בפעילות המשקיעים המוסדיים שבחרו באוגוסט, ככל הנראה, שלא להגדיל את הרכיב המנייתי בתיק. מדד המעו"ף ירד באוגוסט בכ-6%.

באופציות על מדד ת"א 25 הסתכם המחזור היומי הממוצע באוגוסט בכ-83 אלף יחידות; המחזור הוא הנמוך ביותר מאז פברואר אשתקד. באופציות הדולריות הסתכם המחזור הממוצע בכ-21 אלף יחידות, דומה למחזור המסחר שנרשם ביולי. בשנה האחרונה חל גידול במחזורי המסחר באופציות הדולריות.

הבורסה גם פירסמה החודש את נתוני הפידיונות בקרנות הנאמנות; בקרנות הנאמנות השקליות התחזקה המגמה, שהחלה ביולי, והפידיונות נטו (פידיונות בניכוי גיוסים), שעלו באוגוסט באופן ניכר, הגיעו לשיא של 4.4 מיליארד שקל. בקרנות האג"ח נרשם גיוס נטו של 0.1 מיליארד שקל, לעומת 1.1 מיליארד שקל ביולי. בקרנות המנייתיות הסתכם הגיוס באוגוסט בכ-0.4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully