וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים של השעיה: הירשזון התפטר

1.7.2007 / 10:06

אברהם הירשזון חשוד בסדרת עבירות גניבה ומרמה. התפטרותו תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות. אולמרט ימנה שר אוצר השבוע

שר האוצר המושעה אברהם הירשזון החליט להתפטר בסוף השבוע. כך דווח בערוץ 10. ראש הממשלה הגיב על ההתפטרות באומרו, "הוא מאמין בחפותו וכך גם אני מאמין. זה (התפטרות - נ.ג) יאפשר לו להתמודד יותר טוב עם מה שלפניו". הירשזון הגיש את מכתב ההתפטרות שמובא כאן לראש הממשלה. התפטרותו תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות משעת הגשת המכתב.

"ברצוני להודיעך על התפטרותי מהממשלה.

"לפני מספר שבועות ביקשתי להשעות את עצמי מתפקידי כשר האוצר, על מנת להתפנות למאבק להוכחת חפותי.

"כידוע לך, על פי חוק רשאי אני להמשיך ולשאת בתפקיד שר האוצר, אך כאמור, התחייבתי זה מכבר למשפחתי להקדיש את כל זמני ומרצי לטיהור שמי.

"לדאבוני, המסע להוכחת חפותי הוא ארוך ותלוי בגורמים רבים אשר להשלמת עבודתם הנני ממתין. על כן החלטתי, מתוך אחריות אישית, כי ראוי שאפרוש מהממשלה ואפנה את מקומי למינויו של שר אוצר קבוע אשר יתרכז כול כולו בהמשך הובלת המשק הישראלי לגידול בצמיחה, שיפור בתעסוקה ומאבק בעוני.

"ברצוני להודות לך על הגיבוי האישי והמקצועי, החברות האמיצה והעידוד ששאבתי ממך לאורך כל תקופת כהונתי, מצרכים נדירים בזמננו".

אולמרט עוד לא מוותר על רמון

התפטרותו של הירשזון באה על רקע החקירות נגדו שהתמקדו בין השאר בחשדות למעילה ולאי סדרים בכספי עמותת ניל"י, הקשורה להסתדרות העובדים הלאומית שבראשה עמד. הירשזון חשוד שהשתמש בכספי העמותה לתשלום חובות שצבר בנו.

הירשזון התפטר מתפקידו על מנת לאפשר לראש הממשלה אולמרט למנות שר אוצר תחתו.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע בשבוע שעבר כי הוא מתכוון למנות השבוע שר אוצר חדש. ברשימת המועמדים נמצאים שר הפנים רוני בר-און, חברו הטוב של אולמרט, ח"כ חיים רמון, גם הוא חבר קרוב של רה"מ ושר השיכון מאיר שטרית שהיה בעבר שר אוצר.

אולמרט התחבט ארוכות בסוגיית המינוי מאחר שמקורביו הזהירו אותו כי מינוי רמון לתפקיד שר האוצר יהיה שנוי במחלוקת לאור הרשעתו במעשה מגונה.

מסתמן כי ראש הממשלה ימנה את בר-און לתפקיד. עם זאת, לדברי מקורבי אולמרט, ראש הממשלה אינו מתכוון לוותר על רמון כשר בכיר ואם ימנה את בר-און לאוצר, יעשה זאת לאחר שיציע לרמון תפקיד מרכזי, שרמון לא יוכל לסרב לו. כך עלו ההצעות למנות את רמון לשר במשרד ראש הממשלה ולהעביר לו את תפקידיו של שמעון פרס, הכוללים את תפקיד המשנה לראש הממשלה וחברות בקבינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully