וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס השלימה רכישת BASS האמריקאית תמורת 5 מיליון דולר במזומן ובמניות

גולן פרידנפלד

7.9.2001 / 11:38

כחצי מהסכום ישולם במזומן והיתרה במניות; סכום הרכישה כולל את חובותיה של החברה ותשלומי פיצויים שישולמו בגין הוצאות רה ארגון שייערכו בחברה

ריטליקס הודיעה היום על השלמת העסקה לרכישת חברת BASS בסכום כולל של 5 מיליון דולר. הסכום ששולם תמורת החברה לוקח בחשבון את חובותיה של BASS, תשלומי פיצויים ותשלום חד פעמי עבור שינויים ארגוניים. כמחצית מסכום הרכישה הוא במזומן והשאר ישולם במניות של ריטליקס.

סול סיימון, סמנכ"ל השיווק של ריטליקס, ציין כי הרכישה הנוכחית מאפשרת לריטליקס גישה לחברות ה-TEAR 2, שהן רשתות שיווק קמעונאיות בסדר גודל בינוני שמחזור הכנסותיהן הוא בין 500 מיליון דולר ל-4 מיליארד דולר. סיימון הוסיף כי בסיס הלקוחות של החברה הנרכשת יאפשר לריטליקס להוריד את הסיכון הטמון בהתקשרות עם חברות ה-TEAR 1, שכן שם מדובר על מספר מצומצם של חברות עם מחזורים גדולים יותר והנזק שנגרם במידה שעסקה לא יוצאת בסופו של דבר אל הפועל הוא גדול. סיימון ציין כי המאמץ השיווקי המושקע בחברות ה-TEAR1 וה-TEAR 2 הוא זהה, כך שהתמורה למאמצים אלו בקרב חברות ה-TEAR 2 גבוה יותר.

BASS מעסיקה כ-100 עובדים, וסיימון ציין כי כפילויות התפקידים בחברות יתבטלו, ולכן גם נכלל בחישוב העסקה סכום שיוקדש לפיצוי העובדים שיפוטרו.

סיימון הוסיף כי הרכישה עשויה לעזור גם למיזם סטוראליינס של ריטליקס בארה"ב ושמרכזו נמצא בדאלאס. "הרשתות הקמעוניות הגדולות לא יעשו שימוש במערכת של סטוראליינס המבוססת על רשת האינטרנט. אך הרשתות הבינוניות, אלו שהחברה הנרכשת פונה אליהן, ייתכן דיעשו במערכות שימוש, ובכך יגדילו את בסיס הלקוחות של סטוראליינס ארה"ב.

ריטליקס עוסקת באספקת מערכות תוכנה כוללות לענף הסופרמרקטים וחנויות הנוחות, עם התקנות ביותר מ-15 אלף חנויות ברחבי העולם. החברה היא שחקנית דומיננטית בשוק, ובין לקוחותיה נמנות הרשתות אלברטסונס, טסקו ואיקאה. ריטליקס מחזיקה כיום בנתח של יותר מ-70% ממכירות התוכנה החדשות לשוק חנויות המזון העצמאיות והרשתות הקטנות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully