וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי אראל נמנע מניגוד אינטרסים

ערן גבאי

1.7.2007 / 13:42

כפה על עצמו הימנעות מעיסוק בפעילות הטלפוניה הפנים ארצית של סלקום וגלובקול המתחרות. סלקום חיברה כ-150 לקוחות עסקיים לשירות

נשיא דסק"ש, עמי אראל, משמש גם כיו"ר חברת הסלולר של אי.די.בי, סלקום, וכמנכ"ל חברת נטוויז'ן-ברק-גלובקול. ל-TheMarker נודע כי אראל כפה על עצמו הימנעות מעיסוק כלשהו בפעילות הטלפוניה הפנים ארצית של חברות התקשורת בקבוצת אי.די.בי על מנת להימנע מניגוד אינטרסים בין שתי החברות המתחרות ובעלות רישיון המפ"א (פעילות פנים ארצית) - סלקום וגלובקול.

ואכן, פעילות זו בשתי החברות מתקדמת בעצלתיים: בגלובקול התרכזו באחרונה במיזוג עם נטוויז'ן-ברק ובשינוי ארגוני והתייעלות כדי לשפר את מצב החברה, ובסלקום טרם התקבלה החלטה על ידי המנכ"ל, עמוס שפירא, בכל הנוגע לקידום את פעילות הטלפוניה הפנים ארצית.

עוד נודע כי עד כה, כשנה מאז נכנסה סלקום לפעילות בתחום הטלפוניה הפנים ארצית במגזר העסקי, חיברה סלקום כ-150 לקוחות עסקיים לשירות. בתחילת הדרך, הוסברה ההתקדמות האיטית יחסית של סלקום בזירה זו בכך שהחברה סבלה מקשיים בחיבור למערכות בזק. אולם היום ברור כי המנכ"ל שפירא אינו מציב את השירות בפוקוס העסקי של סלקום והעובדה שהיו"ר אראל אינו מעורב, מחלישה את הפוקוס הניהולי על התחום.

סלקום עוד לא מתמקדת בתחום

יריבתה הגדולה של סלקום, פרטנר, קיבלה את רישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) שלה באיחור של כמה חודשים אחרי סלקום. פרטנר מביעה התעניינות ברכישת תדיראן טלקום, וביחד עם רכישת הסיבים האופטיים של מד-1 בשנה האחרונה, תוכל פרטנר למנף את פעילותה בתחום העסקי. הנגישות הגוברת של פרטנר למתחמי העסקים, בתוספת היכולת של החברה לשדרג את היצע השירותים באמצעות מכירה אפשרית של מרכזיות תדיראן, נתפשים כבעלי יכולת מינוף לפעילות העסקית של החברה.

סלקום עוקבת אחר התחום וההצהרות של החברה הן כי תחום הטלפוניה בשוק העסקי אינו מהותי לעסקיה ואינו צפוי להיות כזה בשנה הקרובה. זאת, בשעה שהוא תורם לה מיליוני שקלים בשנה בלבד. עם זאת, בתוכנית העסקית של החברה היעד הוא שפעילות הטלפוניה הפנים ארצית תעקוף את ההכנסות משירותי תוכן ושירותי ערך מוסף של החברה, שירותים המהווים כיום יותר מ-6% מסך ההכנסות.

בולטת לעין העובדה שסלקום אינה מקדישה תשומת לב אמיתית לתחום מכיוון שהיה לחברה זמן רב להיערך לכניסתה לתחום. זאת, לאחר שהחלה בפעילותה לקבלת הרישיון לאספקת שירותי טלפוניה כבר בסוף נובמבר 2005 ופתחה בשיחות עם גופים שונים במשק בניסיון למנף את שירותי הסלולר גם לשירותי הטלפוניה הקווית במגזר העסקי.

גם סלקום יכולה למנף בקלות את השימוש שהיא עושה ב-1,200 הקילומטר של הסיבים האופטיים שלה, הפרוסים לאורך המדינה ומשמשים אותה בעיקר להעברת ומכירת קיבולות תמסורת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully