וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בזק: אין מסקנות אישיות

ערן גבאי

1.7.2007 / 20:12

המנכ"ל לשעבר יעקב גלברד הוא היחידי ששילם במשרתו, אך עם זאת יש כתובת ברורה לבאות - היו"ר דב ויסגלס

פותחים דף חדש. החברה הודיעה היום לבורסה על הדיווח המלא והמקיף שהעבירה לרשות ניירות ערך בעניין הפעולות שבהן נקטה ומתכוונת לנקוט כדי לוודא שהכשלים והליקויים שאותרו בעבודת דירקטוריון והנהלת בזק בפרשות החשבונאיות ואי הסדרים לא יחזרו על עצמן.

בדיווח אין הסקת מסקנות אישות נוספות מעבר להדחתו של המנכ"ל יעקב גלברד, אך קיימת כתובת ברורה לכל מחדל עתידי בדירקטוריון בזק - והיא יו"ר החברה. בדיווח נכתב כי "יו"ר הדירקטוריון יהיה אחראי לוודא שהחברה תעמוד בכל דרישות הדיווח החלות עליה בהתאם לחוק ניירות ערך, התקנות לפיו והנחיות רשות ניירות ערך בכל הקשור לדיוני הדירקטוריון וועדותיו". נדמה כי יו"ר בזק, דב ויסגלס, שרשות ניירות ערך רצתה תחילה שישלם במשרתו בגין הכשלים שאותרו בחברה, לא יפגע, אך מעתה ישא באחריות המלאה לעבודת הדירקטוריון בבזק.

כפי שדווח לראשונה ב-TheMarker, בזק מציינת כי בעוד כל בכירי החברה השיבו את הפרש הכספים החריגים שאושרו להם בהליך אישור הבונוסים הלא תקין לחברה, הרי שהמנכ"ל לשעבר, יעקב גלברד, לא השיב את המענקים המסתכמים ב-3.911 מיליון שקל. "דירקטוריון החברה הנחה את הנהלת בזק לפעול בכל האמצעים לגביית חובו של גלברד לחברה". ציון זה בדו"ח של בזק מתמיהה שכן הדירקטוריון הקים ועדה של שלושה דירקטורים לדון עם גלברד בעניין השבת כספי הבונוס ותנאי הפרישה שלו, אך בדיווח נאמר כי ההנחיה לפעול בנושא הועברה להנהלת החברה. תוכנית המענקים בפלאפון אמורה להיות נדונה בגופים המוסמכים במהלך החודשיים הקרובים.

נוהל דירקטוריון חדש

בעניין פרשת פלאפון החמורה, שבה קיים חשד לניפוח ההון העצמי של פלאפון בכ-317 מיליון שקל שהתגלה רק כעבור 3 שנים ונבע מ"כשל ניהולי חמור", מודיעה בזק כי הוקמו ועדות פחת הן בבזק והן בחברות הבנות פלאפון ובזק בינלאומי הכוללות נציגים של יחידות הכספים, ההנדסה, תשתית, לוגיסטיקה ומערכות מידע. ועדות הפחת החלו לפעול ב-2007, כשתוצאות עבודת הוועדות באות לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2007. במהלך החודש הקרוב יינתנו הוראות לאנשי ההנדסה בחברה לדווח לאנשי הכספים דיווחים תקופתיים שעשויים להשפיע על אורך חיי הרכוש הקבוע ותקופת הפחת בגינו.

ב-28 ביוני אימץ דירקטוריון בזק נוהל עבודת דירקטוריון חדש, שעל פיו הדירקטוריון יקבע את מדיניות השכר ותנאי העסקה האחרים בחברה. במידה שמדובר בעסקה חריגה עם נושאי משרה ידון הדירקטוריון רק לאחר אישור ועדת הביקורת. הדירקטוריון החליט גם שבזק תבחן קביעת נוהל נפרד בעניין בקרת תשלומי שכר לבכירים והדבר צפוי להתבצע בתוך חודשיים.

עוד קבע הדירקטוריון כי יוקמו שלוש ועדות קבועות חדשות: ועדת מאזן; ועדת עסקים; וועדת תגמול, ארגון ומינהל, בנוסף על ועדת הביקורת שקיימת בחברה. שתי ועדות אד הוק נוספות יהיו ועדה לבחינה והמלצה באשר למבנה ניהול החברה והשליטה שלה בחברות הבנות, שתתייחס גם לעבודת המנכ"ל הבא של קבוצת בזק; וכן ועדה לסיוע ליו"ר הדירקטוריון בנוגע ליחסי החברה והחברות הבנות שלה.

באשר לתפקיד מבקר הפנים של החברה, נקבע ומיושם באופן מיידי שמבקרת הפנים החדשה, מלכה דרור, מוזמנת לכל ישיבות הדירקטוריון וועדותיו, וכן מקיימת ישיבות עבודה עם המנכ"ל לפחות אחת לרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully