וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': חשש מפני פגיעה ברווחי בנקים מובילים באירופה אם מרקוני לא תצליח לפרוע את חובותיה

סוכנויות הידיעות

7.9.2001 / 15:11

בנק ההשקעות העריך כי במידה שיצרנית ציוד הטלקום הבריטית תגיע למצב של אי נזילות צפויה פגיעה ברווחי בנק ברקליס, HSBC, קרדיט סוויס, UBS ובנקים נוספים

בנקים מובילים באירופה חוששים מפגיעה ברווחיהם במידה שחברת מרקוני (סימול MONI), יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בבריטניה, לא תצליח לפרוע את חובותיה לבנקים. כך טען היום בנק ההשקעות, מריל לינץ'.

עוד טען בנק ההשקעות כי רווחיהם של הבנקים שסיפקו את ההלוואות הגדולות ביותר למרקוני עלולים לספוג מהלומה במידה שהחרפה בבעיות הנזילות של החברה שתביא למצב של חוסר כושר פרעון של חובותיה, המסתכמים כיום ביותר מ-6 מיליארד דולר.

מריל לינץ' העריך כי במידה שהחברה תגיע למצב של חוסר נזילות, ותתבצע מחיקה מלאה של חובותיה, צפויים להיפגע רווחיהם של בנק ברקליס, HSBC, קרדיט סוויס, יו.בי.אס ובנקים נוספים.

מוקדם יותר השבוע נפרדה מרקוני מהמנכ"ל ומהיו"ר שלה, והודיעה על פיטורים של 2,000 עובדים נוספים, בנוסף ל-8,000 עובדים שכבר פיטרה. החברה הודיעה כי תרשום הפסד במחצית הראשונה של השנה, בשל הפסד תפעולי של 328 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני. ההפסד יכלול מחיקה של עד 5 מיליארד דולר בגין ירידת ערך נכסים שרכשה. החברה מסרה עוד כי היא צופה שמכירות של ציוד טלקום ושירותים יירדו ביותר מ-25%.

לאחרונה העריכה מרקוני כי עד מארס תצליח לצמצם את החוב שלה ל-3.9 מיליארד דולר באמצעות קיצוץ בהשקעות הון בטכנולוגיה ובמכירת נכסים לא מרכזיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully