וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הייצור התעשייתי בגרמניה ירד ב-1.5% בחודש יולי לעומת עלייה של 0.1% ביוני

רונן סרברניק

7.9.2001 / 15:20

לאחר פרסום הדו"ח אמר הכלכלן הראשי של הבונדסבנק כי כלכלת גרמניה אינה עומדת בפני מיתון מיתון, וכי יש להיזהר מהגדלת תקציב ההוצאות הממשלתי

משרד האוצר הגרמני דיווח היום כי מדד הייצור התעשייתי בגרמניה ירד ב-1.5% בחודש יולי, לעומת עלייה של 0.1% בחודש יוני ולעומת תחזית אנליסטים לירידה של 0.4%. מדד התפוקה התעשייתית ירדה ב-2.1% לעומת עליה של 0.5% בחודש יוני. במקביל עלתה ביולי תפוקת מגזר האנרגיה ב-3.5% ומגזר הבניין ב-0.3%, לעומת ירידות של 2.6% ו-1.1% בחודש יוני, בהתאמה.

משרד האוצר מסר לאחר פרסום הדו"ח כי אין להתייחס בשלילה אל הדו"ח, מכיוון שהוא משקף מספר גדול יחסית של ימי חופשה הנלקחים בתקופת הקיץ ומקטינים את נתוני התפוקה. "התוצאות החודשיות נמוכות יותר, מכיוון שהתיקונים החודשיים משקפים אך ורק את השינוי לטווח הארוך של תקופת החגים".

לאחר פרסום הדו"ח אמר הכלכלן הראשי של הבונדסבנק, הרמן רמספרגר, כי אין לראות את כלכלת גרמניה כהולכת לכיוון מיתון, ויש להיזהר מהגדלת תקציב ההוצאות הממשלתי. "על אף הירידה המשמעותית בנתוני הצמיחה, לא נראה לי שהכלכלה הגרמנית עומדת בפני מיתון".

רמספרגר אמר כי תחזיות האינפלציה לגרמניה ולגוש היורו השתפרו, והן מצביעות על התאוששות עתידית. כמו כן, יש להיזהר ממדיניות פיסקלית הכוללת הגדלת תקציב ההוצאות הממשלתי, אשר עלולה בסופו של דבר להוביל לשיעורי ריבית גבוהים עוד יותר. "גידול בגירעון עלול לפגוע באמון במדיניות הפיסקאלית, ושיעורי ריבית גבוהים עלולים להיות המחיר על מדיניות זו".

רמספרגר אמר כי כלכלת גוש היורו טובה ויציבה יותר מכלכלות יפאן וארה"ב. הוא הוסיף כי שיעורי הצמיחה של הגוש אינם אמורים לרדת בהרבה משיעורי הצמיחה הפוטנציאלים של גוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully